Dit was het dan.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Dit was het dan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 15:15

3.5 jaar samengewoond en toen was het voorbij.
Mijn vriend is langzaam veranderd in de lieve jongen van het begin in een chagarijnig boos figuur.
We hadden het soms nog wel leuk samen, maar de laatste tijd ging het steeds slechter.
En wat mijn hart echt heeft gebroken is al die keren dat hij mijn ontzettend heb laten stikken omdat ik me rot voelde.
Als ik een periode had waar in ik mijn minder voelde, praatte hij niet meer tegen mij.
Hij kon zelfs kwaad worden als ik niet precies kon uitleggen waarom ik mij rot voelde, hij vond dat ik mij niet moest aanstellen.
Als ik het huishouden niet goed deet dan werd hij kwaad, tot schelden aan toe.
En dat is nog maar een het topje van de ijsberg.
Ondanks dat hij zo rot tegen mij heeft gedaan mis ik hem wel.
Toen ik gister weg ging had ik een briefje neergelegt dat ik bij een vriendin was.
Hij belden toen hij het briefje had gelezen, en hij vroeg: wat is dat???
Ik zij je irriteerde je toch zo aan mij?
Dan is het toch beter als ik weg ben?
Met nog een sprankje hoop dat hij zou zeggen ik wil je niet kwijt.
In plaats daarvan zei hij OK doei!!
En dat was het dan.
Kan het gebeuren dat mensen worden geboren met totaal geen gevoel in hun lijf???


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:49

ik kan me niet voorstellen dat hij niet nog even erop terug wil komen en een gesprek met je aan wil gaan als de eerste verontwaardiging gezakt is. 3,5 jaar is niet niets.

De hond is de betere mens

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:04

Ik kan me voorstellen dat je met een heel rot gevoel zit, zo "onaf". Toch denk ik als ik het zo lees"wees maar blij", maar ik kan niet in je hart kijken.

Ik wens je heel vele sterkte en wijsheid de komende tijd. Gelukkig heb je een riendin bij wie je wel goed terecht kunt.

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:21

Ik voorspel dat hij binnenkort beseft wat hij gedaan heeft en met hangende pootjes bij je aanklopt. Mannen moeten eerst iets kwijtraken voordat ze weten wat ze eigenlijk hadden namelijk....sad but true.

succes,

G.

~ to arouse enmity or indifference in where there had formerly been love, affection, or friendliness.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 16:30

Het is iets heel ergs raars in een mens, maar op de een of andere manier blijf je altijd hopen op een wonder.
Mischien verandert hij wel......
Mischien staat hij straks voor de deur met een hele grote bos bloemen.......
Mischien belt hij straks huilend op dat hij mij mist.....
Maar dat zijn allemaal ilusies en die worden nooit werkelijkheid, bij mij in ieder geval niet.
Na 3.5 jaar zou het toch is tot me doorgedrongen moeten zijn dat hij niet verandert.
Maar ik denk dat het nog moet slijten. Verdrietig
En al zou hij 1 van de bovenstaande dingen doen, dan zal het waarschijnlijk nog niet goed komen, een mens veranderd niet zomaar.
Het rottige is dat mijn toekomst nu zo onzeker is.
Vind ik wel woonruimte?
Kan ik mijn paardje houden?
Ga ik het redden alleen?
Kan ik mijn hondje houden?
En ik weet niet wat ik liever doe, woonruimte vinden en mijn paard en hond weg moeten doen, of slapen in een kartonnendoos en mij beestjes houden......

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 16:35

Verdrietig Ik hou jullie op de hoogte..... Verdrietig

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:38

geef het een beetje tijd, neem geen overhaaste beslissingen en maak keuzes die JOU gelukkig maken, niet anderen.

~ to arouse enmity or indifference in where there had formerly been love, affection, or friendliness.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:06

Estranged schreef:
Ik voorspel dat hij binnenkort beseft wat hij gedaan heeft en met hangende pootjes bij je aanklopt. Mannen moeten eerst iets kwijtraken voordat ze weten wat ze eigenlijk hadden namelijk....sad but true.


Idd, zo'n vriend heb ik ook...
Ook ik dacht afgelopen week dat het enige dat ik nog kon doen een punt zetten achter onze relatie was. En dat heb ik gedaan.
Ben 4 dagen naar mijn ouders gegaan en heb veel nagedacht. Gelukkig had Sander dat ook en gisteravond ben ik weer thuis gekomen. We hebben een lang en verhelderend gesprek gehad en willen het beiden nog een kans geven.
Ik hoop dat het eea voor jou bevredigend kan worden afgesloten. Ik kan me slecht voorstellen dat je vriend er geen moeite mee heeft om jou na zo'n tijd samen, te moeten missen.
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:13

Estranged schreef:
Ik voorspel dat hij binnenkort beseft wat hij gedaan heeft en met hangende pootjes bij je aanklopt. Mannen moeten eerst iets kwijtraken voordat ze weten wat ze eigenlijk hadden namelijk....sad but true.

succes,

G.

Ik vind het heel sneu voor je Arrabel, maar dit gegeneraliseer is toch wel behoorlijk overbodig

Sterkte!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:49

Jeetje meis, sterkte met alles!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:49

Pijnlijk maar ga er niet op rekenen dat hij binnenkort met hangende pootjes bij je voor de deur staat, nu moet je alleen nog aan jezelf gaan denken.
Heb hetzelfde mee gemaakt alleen woonden wij al 7 jaar samen, van de een op de andere dag was het ook doei en ik was alleen.
Ik was wel zo stom om maanden achter hem aan te blijven lopen en ik bleef hoop houden dat hij weer terug zou komen maar nee, na de dag dat hij doei zij heeft hij niet eens meer met mij willen praten en doordat ik alleen aan hem dacht en niet aan mijzelf ben ik er aan onderdoor gegaan.

Gelukkig kwam ik mijn huidige vriend tegen en hij heeft mij laten zien dat ik 7 jaar lang blind ben geweest en dat het toch echt heel anders kan.
Ik ben nu alweer 8 jaar gelukkig met mijn Hans, ik hoop echt voor je dat er ook voor jouw een Hans rond loopt, ik weet zeker dat die er is!
Sterkte!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:17

Romkabouter"]
[quote="Estranged schreef:
Ik voorspel dat hij binnenkort beseft wat hij gedaan heeft en met hangende pootjes bij je aanklopt. Mannen moeten eerst iets kwijtraken voordat ze weten wat ze eigenlijk hadden namelijk....sad but true.

succes,

G.

Ik vind het heel sneu voor je Arrabel, maar dit gegeneraliseer is toch wel behoorlijk overbodig

Sterkte!
[/quote]
heb jij dan geen hangende pootjes Rommiedepommie? *LOL*

Ik denk dat je ex misschien zat te wachten op het moment datjij uit het zou maken, omdat hij die stap zelf niet durfde te zetten of zo.

WAt ik nog veel erger vind als jij inderdaad je hondje en je paard zou verliezen. Zelf heb ik ook een hondje en een paard. Ik hoop toch dat je beiden kunt behouden hoor. Desnoods zet je je paard op een goedkopere stal.

De hond is de betere mens

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:02

Ik kan misschien wel eens navragen of iemand nog woonruimte in de buurt heeft. Zoals je kunt zien woon ik ook in Naarden.

Ik vinnut heel naar voor je, maar het is misschien maar beter zo. Uit je verhaal maak ik op dat je waarschijnlijk niet echt gelukkig bij hem zou zijn/worden.

Als ik wat voor je kan doen kun je me altijd een Mail sturen...

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 12:56

Beste Allemaal,
Gister belde hij op (de (ex)vriend).
Mijn hart klopte in mijn keel toen ik zag dat hij belde.
Mischien heeft hij spijt dacht ik.
Maar hij belde om te vragen of ik nog geld nodig had!!
Ik vertelde hem dat geld mij nu niet zoveel intreseerde, en ik vroeg hoe hij zich voelde.
Ik heb mij wel eens beter gevoeld zei hij.
Maar je vind het wel beter als ik weg ben? Vroeg ik.
Ja dat denk ik wel zei hij.
Ok, dan laten we het hierbij ik neem nog kontakt met je op.
En dat was het gesprek.
1.5 uur later kreeg ik een smsje met de tekst, schatje, kom je terug? Ik mis je.
Ik heb hem niet meteen een smsje terug gestuurd, ook omdat ik niet wist hoe ik moest reageren.
Dat zou wel makkelijk zijn, al die dingen tegen mij roepen en mij keer op keer laten barsten, en dan zou ik met 1 simpel smsje terug komen???
Dat ben ik niet van plan, ik had hem vanmorgen een smsje gestuurd met de tekst, en al die dingen die je gezecht heb? Dar was allemaal niet mis.
Ja, dat meende ik niet zei hij. Verward
Erg vreemd dus allemaal, ik heb vanavond afgesproken dat ik met hem ga praten, maar ik denk dat er niet veel uit zal komen, je veranderd een mens nou eenmaal niet.........
Ik hou jullie op de hoogte!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:01

Ik dacht wel dat er een kans in zat dat zoiets zou gebeuren. Hij heeft inderdaad heel impulsief gereageerd zoals ik al vermoedde en nu komt hij er op terug. MAar of hij een betrouwbare partner voor jou zal zijn waar je je toekomst op kan bouwen betwijfel ik.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:16

Desiree schreef:
MAar of hij een betrouwbare partner voor jou zal zijn waar je je toekomst op kan bouwen betwijfel ik.


Hier zit wel wat in, is iets om bij stil te staan denk ik. Toch is het ook heel erg belangrijk om goed bij jezelf te kijken en na te gaan wat je zelf wilt. Als je dat weet, dan kun je je afvragen of dat haalbaar is met deze jongen, of het er nog in zit met hem.

Heel veel sterkte en moed toegewenst Knipoog.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:23

Estranged schreef:
Mannen moeten eerst iets kwijtraken voordat ze weten wat ze eigenlijk hadden namelijk....sad but true.
wat een crap zeg. ooit wel eens aan gedacht dat vrouwen dat ook kunnen hebben?

sterkte verder arrabel! het wordt misschien een rare tijd voor jou en je ex-vriend maar probeer zelf het hoofd koel te houden voor zover dat kan.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:29

ja maar Sp, ken je dat liedje dan niet "een man weet pas wat ie mist"?

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:32

Desiree schreef:
ja maar Sp, ken je dat liedje dan niet "een man weet pas wat ie mist"?
ik ken ook een liedje over blauwe kabouters met witte puntmutsen.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:49

oh, dat zijn smurfen! Haha!

De hond is de betere mens

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:43

zal i dan maar zo eerlijk zijn door toe te geven dat ik ook eerst mn ex kwijt moest raken voordat ik wist wat ik miste!!

daarna was t weer goed en vond ik er alsnog nix aa t werkte gewoon niet en nu is t definitief uit.

maargoed dit heeft nix met de situatie van de topicstartster te maken!

veel sterkte, ik hoop dat je wat wijzer wordt van het gesprek, over wat hij nou eigenlijk echt wil!
je kan hem idd niet zomaar veranderen, maar als hij het echt wil proberen, en jij wilt dat ook, dan zou je hem nog een kans kunnen geven.

maar denk goed na over wat jij wil en wat jou gelukkig maakt!

sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:49

soms hoop je dat ze dingen gaan doen die ze helemaal niet van plan zijn...
valt dan erg tegen als ze het niet doen...
bijv. wat je zei over een bos bloemen.
Ik denk ook weleens over m'n vriend 'kom eens met iets leuks'
maar het komt gewoon niet in hem op, ik weet niet of ik in mijn geval kwaad moet worden, hij weet immers van niets.
Maar het valt dan zo tegen.
In ieder geval erg veel sterkte gewenst!
En wat dat geld betreft, neem geen overhaaste beslissingen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:57

Succes meid, ik weet hoe dit is. Ik heb het ook gehad na 2 jaar samenwonen. Ineens zat ik weer bij mn moeder op de bank Scheve mond weg eigen huis weg eigen leven. Maar geloof me je doet er goed aan, je gaat je zo goed voelen dat kan je je nu niet indenken
Je moet weer lekker gaan leven doen wat je voorheen niet deed enz enz.

Sterkte OK dan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:52

Kortom, mensen mogen het 'crap' Knipoog vinden of gegeneraliseer in het wilde weg, maar feit blijft dat een hoop mannen (ik zeg niet dat vrouwen hier geen last van hebben maar daar kan ik nu eenmaal niet over oordelen Haha! ) vaak hun relatie op een gegeven moment 'voor lief' nemen en zich er in zekere mate niet meer voor inzetten. Pas als de relatie verbroken is, komen ze erachter hoe groot de rol wel niet was van de ex-partner....en krabbelen ze terug.

Of dat gemotiveerd wordt door liefde of gemis is iets wat je samen uit zult moeten zoeken...

Succes,

G.

~ to arouse enmity or indifference in where there had formerly been love, affection, or friendliness.

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:43

Estranged schreef:
Kortom, mensen mogen het 'crap' Knipoog vinden of gegeneraliseer in het wilde weg, maar feit blijft dat een hoop mannen (ik zeg niet dat vrouwen hier geen last van hebben maar daar kan ik nu eenmaal niet over oordelen Haha! ) vaak hun relatie op een gegeven moment 'voor lief' nemen en zich er in zekere mate niet meer voor inzetten. Pas als de relatie verbroken is, komen ze erachter hoe groot de rol wel niet was van de ex-partner....en krabbelen ze terug.

Of dat gemotiveerd wordt door liefde of gemis is iets wat je samen uit zult moeten zoeken...

Succes,

G.



Sjah als je het mij vraagt zit daar wel wat in. maar da's voor iedereen anders denk ik.