The horse whisperer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

The horse whisperer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:47

Woensdag om 20.30 uur op net 5

Veel kijkplezier

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:48

Heb hem op videoband al dus hoef niet tekijken maar het is een mooie film Haha!

Euh,...?? Tsjah,...

Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:44

Ik vond het een waardeloze film !!!!!!

Als je het boek gelezen hebt.........da's pas mooi

De film is zo zwaar geromantiseert.....bah

Het sloeg echt nergens op

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:49

Ik geloof ook dat de "echte" horse whisperer zich nadrukkelijk heeft gedistantieerd van de film toen die uitkwam. Het is nl. wel een 'cute' verhaaltje, maar heeft niet zoveel te maken met het werk van die man.

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:52

Ik heb de film ook op video.
Ik vond de film wel aardig, dat begin stukje vond ik minder... Huilen
Verder heb ik het boek ook gelezen en was veel mooier, ook romantischer, daar hou ik wel van Haha! In het boek werd nog een intiem moment beschreven *LOL* maar daar was in de film niks van te zien Haha!
Ook het einde was heel anders dan in het boek. Ja, boek en film kunnen flink van elkaar verschillen. Dit keer vond ik het boek mooier.
Verder vond ik de beelden van de omgeving waar ze de film opgenomen hadden wel heeeeeeeeeel mooi ! Zucht..., zou ik daar ooit nog eens rondrijden...?!

Rust zacht mijn lieve Tessa, altijd in mijn hart !
* Smartomatic Docz Com *


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:23

Ik vond het boek ook mooier en kan me heel goed voorstellen dat een "echte" horsewhisperer zich hiervan distantieerd.
Maar voor degene die hem nog niet gezien hebben issie best leuk. De bioscoopversie was trouwens langer.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:33

'Oppervlakkig' gezien vond ik het wel een mooie film (behalve dan die langdradige, romantische stukjes). Maarja, ik heb het boek dan ook niet gelezen... Bloos Haha! Monty Roberts was trouwens adviseur bij de verfilming van The Horse Whisperer, misschien dat dat het daardoor nog enigszins mooi was... Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:57

Heerlijke film, lekker zwijmelen èn prachtige beelden; het lijkt me geweldig om in die omgeving rond te kunnen rijden Hyper! ik ga zeker weer kijken *LOL*

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:59

Hier is al een topic over bij AG

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:04


martina

Berichten: 110
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Pfalzdorf/Goch (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:03

Hoi Toekie,
de adviseur bij de verfilming was Buck Branneman en Curt Pate.
Alle twee super NH men, die het heel jaar clinics geven, dus pressies het werk doen wat Tom Booker in het boek doet.
Monty Roberts heft altijd gezegd dat het boek over hem gaat, maar dit is gewoon niet juist en hij was ook niet adviseur bij de verfilming.Ik heb Buck en Curt in Montana leren kennen en heel veel van hun geleerd.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:40

Ik vind het een prachtige film. Ik had eerst het boek gelezen (zowel in het nederlands als in het Engels.. best wel erg) en het einde van het boek is veel beter als ik het me kan herinneren. Maar wat het verschil ook alweer was? Ik denk dat ik woensdag het einde maar weer ga kijken... Of vanavond eventjes, ik heb hem toch op video. Ja, ik vind het een aangrijpende film, maar dat kluisterstukje vond ik een beetje vreemd. Als mensen dat zo zonder nadenken na gaan doen... Lips are sealed

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:31

gera schreef:
Ik vind het een prachtige film. Ik had eerst het boek gelezen (zowel in het nederlands als in het Engels.. best wel erg) en het einde van het boek is veel beter als ik het me kan herinneren. Maar wat het verschil ook alweer was? Ik denk dat ik woensdag het einde maar weer ga kijken... Of vanavond eventjes, ik heb hem toch op video. Ja, ik vind het een aangrijpende film, maar dat kluisterstukje vond ik een beetje vreemd. Als mensen dat zo zonder nadenken na gaan doen... Lips are sealed


Het verschil is, dat Robert Redford niet dood wil, Tom gaat dus in het boek wel dood. Maar ja, Robert had het zelf voor het zeggen, want hij is ook nog eens de regiseur.
Vandaar dat ik de film dus niks vond, ook om de 'kluister'-reden, trouwens. En nog veel meer redenen.
Misschien had ik hem beter gevonden, als ik niet eerst het boek had gelezen.

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:38

Ik heb gehoord dat er voor die film 2 'einden' gemaakt zijn, één naar het boek (dus dat hij dood gaat) en de ander dat hij blijft leven.
En daar een 'happy' eind meer bezoekers trekt zal daar wel voor gekozen zijn Lachen

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:58

Ik vind het een mooie film. Ik heb het boek nooit gelezen dus ik kan niet zeggen welk verhaal ik mooier vind. Voor een film vind ik het een goed verhaal, beetje romantiek, beetje spanning. Maar toch lijkt me het einde van het boek veel mooier. En dit basseer ik op wat anderen mij hebben verteld, die het boek wel gelezen hebben. Dan vind ik het namelijk een veel romantischer einde... ik bedoel het is dan weer eens iets anders.

Was het trouwens niet de bedoeling dat er een vervolg zou komen op de film?

Ik heb de video in ieder geval.... maar ik weet toch zeker dat ik woensdag tijdens het zappen blijf haken op Net 5 Haha!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:52

het boek is idd mooier, maar ik vind ook dat ze het paard op het einde van de film toch en beetje breken, daar hadden ze langer de tijd voor moeten nemen, maarja het is en film he, haha
maar dat is niet echt whisperen
(vind ik dan he, ahah)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:30

Citaat:
Hoi Toekie,
de adviseur bij de verfilming was Buck Branneman en Curt Pate.
Alle twee super NH men, die het heel jaar clinics geven, dus pressies het werk doen wat Tom Booker in het boek doet.
Monty Roberts heft altijd gezegd dat het boek over hem gaat, maar dit is gewoon niet juist en hij was ook niet adviseur bij de verfilming.Ik heb Buck en Curt in Montana leren kennen en heel veel van hun geleerd


Ow, op de achterkant van het boek 'De man die naar paarden luistert' van Monty Roberts, staat dat hij de adviseur was. Wel stom dan... Verward Maarja, het maakt verder ook niet uit! Lachen

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:35

Monty heeft wel meer dingen gezegd, die naderhand niet waar bleken te zijn. Zijn familie heeft daar ook een boekje over open gedaan Lachen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:54

Tja, hijs ook wel een b'tje een 'commerciële' paardenfluisteraar. Wel zonde want hij heeft voor de rest toch wel een mooi beroep...

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:41

Ik vond het een vreselijk boek, kan er niets aan doen. Te sentimenteel-wollig-romantisch. Ik kon het ook niet uitstaan dat ze het paard zo hadden laten lijden na het ongeluk. Dat is geen paardenliefde, dat is egoisme. Toen kon ik gelijk al geen sympathie meer hebben voor de moeder.

Het verhaal van stoere-buitenman-leert-stadsmensen-waardevolle-lessen kwam me ook al vlot de neus uit. Film dus niet gezien, hoewel er ongetwijfelt mooie beelden inzitten, maar ik heb gewoon geen zin in het verhaal... Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:49

Al het derde Horse whisperer verhaal...
Kijk bij Jeugdhonk en Algemeen.
Ach nouja zo vergeet tenminste niemand het op te nemen!
Is idd een mooie film!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:15

ik heb de film ook al gezien maar ik heb van de zomervakantie het boek gelezen ( Lovers ) en nu wil ik de film eens met het boek vergelijken.

ben benieuwd.... Knipoog

j_u_l_i_e

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:25

ik vind het boek beter ! Alhoewel,je hebt blijkbaar 2 versies.
Eentje is het 'oorspronkelijke' verhaal,en de andere is gebaseerd op de film.
Hangt er dus vanaf welk boek je gelezen hebt,want het is logisch dat die die op de film gebaseerd is erg op de film lijkt Haha!

1000 sTeRrEn bY vOlLeMaAn,HeLp mY jAn zOnDeR vReEs!
eN aLs dE n8 VaLt ZaL iK eR sTaAn. .

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:58

Meestal is het boek beter... zeker hier qua verhaal... het duurt ook wat langer, film is een beetje vluchtig en met veel te veel en te vaak vaseline op de lens... jak!

De omgeving is adembenemend en ik heb zitten kwijlen over de zadels en het tuig. Ik vind het einde van het boek veel beter. Mooie rol wel van Sam O`Neill ( de vader) Dat kluisteren... nee.... had meer uitleg over `fluisteren`mogen zitten in de film... vind ik... persoonlijk...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

LittleCyenne
Berichten: 346
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:21

Nou heb ik die film zitten kijken voor de 3e keer.. en nu pas kom ik erachter dat het gewoon 3 (misschien) meer verschillende paarden zijn Die pilgrim. is dat ook iemand opgevallen?? er is er 1 met een kol, 1 met druipkol en 1 met een klein blesje... bij mij op stal waren er ook 2 die dat nooit hadden gezien!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers