Wilde buitenritverhalen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Wilde buitenritverhalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 22:19

Vertel hier je verhaal van je dolste buitenrit(ten)!!!\
Daar wil ik dus mee zeggen, niet alleen leuke dingen, maar ook minder leuke dingen!
(ik heb er zo veel dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen)

Ik heb wel eens in een boom gehangen aan mijn capouchon Bloos paard galoppeerde zo onder me vandaan Doei, doei Verward

achteraf grappig Haha! maar op het moment zelf knap benouwd!!!

Nou, schrijfze

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:25

Ik was een keer op buitenrit en toen kwamen we een potloodventer tegen. Wij stapten zo het bos in en ineens kwam ie uit de bosjes springen, dus ik snel een ander paadje in gegalopeerd en na een tijdje daht ik nou nu is hij wel weg en ik ga weer stappen, komt er nog 1 uit de bosjes springen dus ik weer in volle rengalop weg!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:29

Ik neem er eentje in 10 jaar tijd heel wat meegemaakt maar dit is wel eentje die me altijd bijgebleven is.


De eerste keer dat ik van Felix viel was toen ik hem nog niet zolang had.
Ik zou samen met een vriendin in de clubbak gaan rijden.
Rustig dravend over de polderweg passeerde we een wit huis, op dat moment vloog er een doberman tegen het hek op en begon te blaffen.
Felix draaide zich als een speer om en voor ik het wist lag ik ernaast.
Maar dan wel op de helling van de sloot, het gevolg was dat ik me nergens meer aan kon vastpakken en ik zo de sloot in gleed.

Felix rende geschrokken weg maar na 100 meter was het gras toch te aantrekkelijk.

Gelukkig woonde die vriendin in het dorp en kon ik bij haar droge kleren krijgen en toen ben ik maar weer terug naar stal gereden.

Nu kan ik er wel omlachen maar toen was het niet leuk en vooral : Het Stonk verschrikkelijk. !!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 22:44

owjah Lachen dat verhaal van jou cowgirl, komt me bekend voor! ik reed op een erg schrikachtige draver, nougoed, kwam een zeer brakke bolderwagen aan, die reed over een hobbel dus veel gerammel.
paard duikt opzij, springt daarbij in een blubbergreppel! ik val eraf, midden in een plas blubber, paard rent gouw die greppel uit, trekt tegelijkertijd mij eruit en gaat lopen grazen!!! Ik kon hem wel Stoom uit je oren

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:50

Wat wil je horen?

In het bos:
- dat de groep rechtsaf sloeg in galop en ik met mn suffe kop achteraan met los teugeltje zo rechtdoor galoppeerde?
- dat ik bijna in een boom hing met een erg vlotte galop zigzaggend door de bosjes?

Strand
- verhaal vorige week geplaatst op VvdD, dat ik er al bijna naast lag voordat ik er op zat Tong uitsteken
- dat ik met mn vorige bijrijdpaard gevraagd en ongevraagd de maximum snelheid aan het testen was?
- hoe ons vorige paard tot 2 keer toe zonder ruiter alleen is thuisgekomen (en ik haar kon opvangen en de ruiter naar huis kon lopen).
- hoe de paarden na een lange stop voor ijsjes (en ze heeeel braaf waren) op de terugweg toch het heft in eigen hoef namen en we wel heel snel thuis waren.

Minder leuke dingen:
- hoe ik mn ribben heb gebroken tijdens een strandrit
- hoe er iemand een zware kneuzing op haar arm had met een rit

Bijzondere zaken:
- de koningin te paard op het strand
- Nederlands elftal oefenen bij Noordwijk
- Zeehondjes bij Katwijk bij het strand
- grootscheepse reddingsactie van reddingsbrigade op het water

slechts een kleine greep uit het assortiment Tong uitsteken

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 22:55

poeh, waarom vertel je ze allemaal niet Haha!, ze klinken allemaal als de moeite waard om te vertellen.

ik heb trouwens nog iets anders, dat is ECHT een eersteklas blunder!

Ik wil van mijn verzorgpaard afstijgen, een haflinger, (ten eerste, ik stijg vaag af hoor, beiden voeten uit de beugels, voorover hangen over de hals en met een zwaai eraf springen) goed, ik ga dus op de hals vanhet paard leunen en zeg (waar 2 vriendinnen bij zijn) "niet met je hoofd naar beneden sissy, want dan val ik in die blubberplas" goed, je kan waarschijnlijk al wel raden wat er gebeurde Haha! paard deed haar hoofd naar beneden, ik lag in de blubberplas Bloos

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:02

Tijdens een buitenrit toen ik nog op een manege reed waren we lekker rustig aan het draven, ik beetje een los teugeltje, om me heen kijkend, en dus niet het hindernisje gezien wat eraan kwam.
Paard springt, *Boem* ik op zijn hals, en laten de voorste nu net in galop zijn aangesprongen...
Met veel 5en en zessen weer in het zadel weten te klauteren, maar de rest van de rit niet meer bijgekomen van het lachen Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:18

ik was een keer aan het rijden met m'n beste vriendin gewoon een lekker galopje aan het trekken zegt ze ineens heel realext. vanes, ik denk dat we even moeten stoppen, sjors z'n bit is eruit. dus ik vol op de rem. wat was er nou. ze had z'n hoofdstel niet strak genoeg gedaan en op de een of andere manier was hij dus af gegaan!!!

we hebben er achteraf erg om gelachten.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:46

Nou eentje staat hier: [VvdD] Oooooooh blij dat ik weer thuis ben!!! Haha!

En die keer dat ik IJsco net had. IJsco was er net een paar weekjes, conditie werd al wat beter, maar beest struikelde nog wel veel, dus we deden alleen nog maar aan stappen. Ik rijd met mijn zus, die zegt: "stukje draven?" Ik zeg nog, "da's goed maar dan lig ik zo wel op mijn snuit". Zo gezegd zo gedaan, wij draven aan en KLABOEM daar lagen Fjord en ik, beide over de kop. Verder hadden we beide niks en het zag er ook erger uit dan het was, en het stomme was dat ik het 1 minuut geleden nog grappend aangekondigd had Haha!

Oja en dan hebben we nog Lars *LOL*
Ik ging met Jantina en Nimber een lange buitenrit maken op Ameland, zij hadden Lars voor mij bedacht, want Lars was zo braaf
Lars was erg groot, maargoed, ik klom erop, we gingen weg, en Lars begon te dribbelen. Dat heeft hij 3 uur volgehouden. In de duinen begon ie nog zachtjes te bokken voordat we op het strand waren dus ik dacht al 'dat kan nog leuk worden'. Maargoed, verder ging het prima, op een gegeven moment doet Lars midden op het strand zijn hoofd naar beneden. Ik denk, die heeft jeuk, die wil even schuren aan zijn been.
Maar nee, hij wilde gaan rollen Schijnheilig Toen dat doordrong kon ik er nog net op tijd afspringen, Jantina en Nimber begonnen te gillen en te schreeuwen Haha! en toen stond Lars toch maar weer op.
Daar sta je dan, naast een kasteel van een paard, midden op het strand, in de regen *LOL* Echt een rit die ik nooit meer vergeet hahaha.

En nog een rit van een tijdje terug, met Yaris hier van bokt. We zouden de bossen van Smilde gaan verkennen. Wist wel ongeveer waar we zaten, maar het gebied waar wij in zouden was afgesloten dus we moesten via een andere weg terug dan gepland. We doken een luguber bosje in, echt een naar sfeertje daar. En ineens ligt daar die jas, zomaar, verlaten, in een donker bos Nagelbijten / Gniffelen Yaris en ik keken elkaar aan en dachten volgens mij hetzelfde: "snel dit bos uit!!!!"
Ben er nooit weer geweest Haha!

Of die keer dat ik in mijn eentje op een manegepony op de hei reed in het bos. Ineens steigert de pony en zie ik langs zijn voorbeen een slang (adder??) omhoogschieten. Pony komt nog een keer omhoog en toen ging de slang weer weg. Ik ben maar zelden zo geschrokken!!
Snel in draf de hei afgegaan BRRRR !!!

Verder nog tig keer verdwaald, echt niet fijn
En er schieten me vast nog wel meer dingen te binnen, want ik heb zo ontzettend veel buitengereden, dat ging vast niet altijd van een leien dakje Schijnheilig

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:30

Ehm.. één voorval dat ik nooit zal vergeten.
Ik was met een paar anderen naar een soort plas gegaan. Daar komen we wel vaker. Er zijn meestal ook wat mensen daar (zonnen, bootje), maar dit keer liepen er ook koeien los rond. Samen met iemands anders (zij op een haf) en gingen we voor de grap een beetje richting die koeien. Kijken hoe die paarden zouden reageren. We konden ook een beetje de koeien een bepaalde richting op drijven.
Ik weet niet precies hoe het kwam (misschien kwam ik te dicht bij de verkeerde koe ofzo) valt opeens een koe mij aan! Echt hard hé. De pony waar ik op zat schrok zich ook helemaal wild en zette het keihard op een lopen met nog wat sprongen ertussen. Gelukkig stopte de koe redelijk snel, toen we weg waren.
Dat was echt supereng. Vooral toen ik die koe op me af zag. Heb wel wat geleerd : Ik blijf voortaan mooi op een afstand bij een koe Lachen

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 14:41

Haha! ik had 2 weken terug zondag, ik was aan het rijden op een paard die nergens bang voor was..... maar schapen!!!OEI WAT ENG! Stijgerend om haar as draaien, proberen weg te galopperen..... Komen we langs een stel koeien, dr springt er 1 op en komt dreigend naar ons toe draven, paard liep gewoon rustig door, keek niet op of om... RAAR

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:59

Ja goed idee! Horrorverhalen over buitenrijden, gaan die 5 op de 25 ook niet meer naar buiten Boos!

www.homocaballus.net

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:22

Huertecilla schreef:
Ja goed idee! Horrorverhalen over buitenrijden, gaan die 5 op de 25 ook niet meer naar buiten Boos!


nou sorry, dat vind ik een beetje onzin hoor, je mag toch zeker wel een verhaal vertellen, het zijn eigen ervaringen en als je daar al bang van wordt dan is het wel slecht met je gesteld, sorry hoor Schijnheilig

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 16:31

je hebt vertrouwen in je paardje of je hebt het niet Lachen en verder, er kunnen ook vervelende dingen in de bak gebeuren :S niet?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:47

anydale schreef:
als je daar al bang van wordt dan is het wel slecht met je gesteld, sorry hoor Schijnheilig


Helaas voor hun paarden die daardoor binnen moeten blijven ís het met veel ruiters blijkbaar inderdaad zó slecht gesteld.
Welkom in de werkelijke wereld van 'van horen zeggen'. Of vind je dat het overóvergrote deel van de Bokt0inhoud daar niet uit bestaat.
Tuurlijk mag je, binnen de grenzen van de Bokt-regels, schrijven wat je wil, maar het is hier op Bokt al een paar maal heel verstandig opgemerkt dat de 'kleur' van een stukje de indruk die het wekt bepaald.
Verder mag ik net zo goed ventileren wat ík vind en ík vind het niet erg slim om een blijkbaar heersend vooroordeel te bevestigen als dit tegen het belang van de betrokken paarden is. Dat is míjn mening.

www.homocaballus.net

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:53

Mijn mening is dat je zulke dingen gewoon op bokt moet kunnen zetten.
Bekijk het maar zo, de verhalen die je hier ziet staan kunnen kennelijk nog allemaal door de ruiters naverteld worden, kortom: ze zijn allen veilig weer thuisgekomen Knipoog

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 18:00

en betreft veel dingen kan je er achteraf om lachen, het is niet mijn bedoeling om mensen hiermee af te schrikken, als mensen vertrouwen in hun paardje hebben dan zit dat allemaal wel goed. En bovendien, als je het op bokt niet hoort dan hoor je het wel ergens anders, lijkt mij.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:11

Huertecilla schreef:
Ja goed idee! Horrorverhalen over buitenrijden, gaan die 5 op de 25 ook niet meer naar buiten Boos!


lekker zeker ben je dan

tja het enigste wat ik zo kan bedenken is dat ik met mijn nicht in het bos aan het crossen was en ik met Valentijn haar pony voorbij reed en ik even de controle kwijt was en een stuk verderop een plas lag.
Ik denk eventjes extra gas geven dat gaat hij er zeker te weten doorheen. Dus niet hij remde *boem* ik in de plas. Komt mijn nicht eraan rijden zeg ik 'ik heb niks, maar et doet wel pijn'. Ze keek zo bezorgd Haha!

Het komende half uur kwamen we alleen niet meer bij van het lachen, zo droog kwam dat eruit Haha!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:23

ik ging een keer een stukje buitenrijden zonder zadel en daar hoort natuurlijk een galopje bij. Ik was in een lekker handgalopje aan het galoperen, en iemand deed dat zonder dat ik het wist ook maar dan in tegengestelde richting.lekker door zo een bochtjes bos.
gevolg BOTSING, we lagen beide in het zand, maar hadden gelukkig niets.
toen ik terugkwam op stal geloofde niemand dat ik eraf was gevallen (ik heb namelijk zo'n brav loebas als paard, maar ik zat helemaal onder het zand


gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:28

Ik was in het bos met 2 vriendinnen op de pony. ik op modena Christel op haar fjord en ceciel op een shetje.. we kregen ene beetje ruzie en ceciel ging de andere kant op. Opeens hoorden we gegil en geschreeuw en heel hard het geluid van een zweep die door de lucht zoeft.ineenkeer komt ceciel en keihard huilend aangaloperen. Met achterhaar aan een vieze ouwe kerel.. wij moesten dus om het bos heen langs de paden en hij kon er midden door.. dus op een gegeven moment kwam hij weet het bos uitrennen en gin voor ons staan.. we zijn keihard doorgegaloppeerd en hebben met onze ouders aangifte gedaan bij de politie

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 22:49

ai, das minder noortje, heeft christel hem er goed van langs gegeven?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 00:13

Ik verdwaal altijd in het bos, maar dat is geen nieuws meer :-D....nooit zo erg als Cody gelukkig Knipoog
Ik ben er gelukkig nog nooit afgedonderd terwijl ik buiten aan het rijden was. (oh, jawel trouwens, met m'n vorige pony, die ging aan de loop, gleed uit op de klinkerweg en daar lagen we.....pony rende naar huis, en ik had een pees in m'n schouder wat beschadigd, verder was ik vooral heel boos) Wat wel iets minder was, is dat wij op een gegeven moment met twee paarden in het bos waren en ze allebei (één voor één gelukkig) losbraken tijdens het opzadelen (we gaan altijd met de trailer naar het bos), en ze wilde zich allebei niet laten vangen natuurlijk. Onopgevoede rotkrengen....

Ondanks dat het altijd opletten is met mijn stresskonijn (vrachtwagens zijn niet eng, stukje plastic wel. en wat dacht je van een kudde shetties? help! (ik zei al tegen d'r, ze kunnen er ook niets aan doen dat ze zo klein zijn....)) ben ik echt niet bang, ik blijf heus wel zitten.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 00:42

ik vind het altijd zo erg als je eraf gevallen bent en je paard rent weg Bloos loopt dan een ruiter zonder paard, loop je lekker voor banketstaaf Haha! vind ik tenminste

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 01:30

Wat een verhalen zeg! Zo heb ik er zelf ook nog wel een paar .... en dan te bedenken dat ik haast nooit buiten reed Bloos!

Ik zal even de meest "wilde" vertellen ...

Na veel regen was het eindelijk weer beter weer en dus zouden we een buitenrit maken. Helaas was door de hitte de modder opgedroogd in hele rare vormen en je raadt het al ... mijn paard struikelt zo erg dat hij met zijn borst op de grond lag, met zijn benen naar één kant. Ik belandde voor het zadel en wilde er net afstappen toen hij weer omhoog kwam. De rest van de groep had niet gezien dat we onderuit gegaan waren dus die sprongen vrolijk aan in galop. Ik kon hem ook niet tegenhouden, dus ik hield mijn handen op zijn nek om er niet af te vallen ... remmen ze allemaal ineens zodat ik er bijna helemaal af viel. Ben daarna gelukkig toch weer op een of andere manier in het zadel beland!

Een andere keer zat ik lekker van het zonnetje genieten toen we op een balk stuitten. Naast de balk was een smal weggetje zodat de paarden er langs konden. Aan de ene kant van het pad zat dus een balk, aan de andere kant een steile heuvel aangezien we op een aarden wal reden. Op het moment dat ik mijn paard richting pad stuurde zag ik ineens dat er een gat in het pad zat aan de kant van de heuvel. Ik kreeg gelijk al visioenen van paarden die er in stapten en hun been braken, dus ik riep nog snel naar de mensen achter me ... maar goed toen stapte mijn eigen paard er dus al in! Clown Het arme paard raakte gelijk zijn evenwicht kwijt en tuimelde dus van de heuvel af. Ik maakte een salto over zijn nek en landde keurig netjes op mijn hurken met mijn achterste in de brandnetels Tong uitsteken. Ik had de teugels nog keurig netjes vast en het paard was hogerop de heuvel tot stilstand gekomen ... helaas maar voor korte duur want voordat ik het wist moest ik achteruit springen om het paard te ontwijken dat verder de heuvel af rolde Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig had het paard helemaal niks en ik alleen maar heel veel jeuk Knipoog

Jaja, als je bijna van je paard afvalt, doe het dan op een leuke manier Tong uitsteken

Kerstmuts

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:11

nou dan ik: vorig jaar mee als leiding op kamp, lekker buitenrijden met de groep, bos mooi afgesloten met wildhekken en wildroosters. een pony was erg lastig en meisje bang, eind van de week geen touwtje meer mee, het ging immers zo goed Bloos . dus ik (rij altijd met dubbele teugel) wil haar pony aan een teugel vastmaken en die als touwtje gebruiken. eigen paard staat er keurig naast tot.... ze beluit om weg te lopen Boos! , kon pony niet los laten, ik erachteraan met pony en al, madam zet het op een rennen. Haha!
om een lang verhaal kort te maken, meer dan een uur lopen zoeken, iedereen opgetrommeld, overige leiding, politie, boswachter. na meer dan een uur een telefoontje van de telefooncentrale van de politie dat er gemeld was dat ze was gevonden. maar ik wist niet waar het opgegeven adres was en de politie ook niet. eigenaar van kamplocatie gebeld en die wist het wel. paard opgehaald en in mijn eentje met de bibbers in mijn benen teruggereden naar het kamp.
nu kan ik er erg om lachen, maar toen was ik een zenuwinzinking nabij Clown

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 110 bezoekers