Hoefschoenen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Hoefschoenen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 22:04

Ik overweeg voor mijn tinker hoefschoenen aan te schaffen.
Omdat ik strax als ze bereden is toch met haar wil gaan buitenrijden is bescherming denk ik wel goed voor haar.
Hoefijzers vind ik persoonlijk nix, maar hoefschoenen lijken mij een aantrekkelijk alternatief, aan doen voor je gaat rijden en uit als je klaar bent, daarnaast loopt ze dan lekker op blote voeten.
Heb al wat site's van leveranciers bekeken en ben daardoor nog enthousiaster geworden.
Nu mijn vragen: ik kan nergens vinden hoe lang de schoenen (ongeveer) mee gaan, heeft iemand hier ervaring mee?
Welke hoefschoenen (merk/soort) hebben jullie en waarom?
Zitten er ook nadelen aan?
Heb ook gezien dat er behoorlijk wat verschil in de prijzen zit, dus ben ook erg benieuwd wat jullie hebben betaald.
Alle info is welkom.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:06

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:30

zoek hier op hoefschoenen en je vindt tig topics. Leveranciers kunnen moeilijk zeggen hoe lang ze meegaan want dit ligt aan de mate van het gebruik, welke bodemsoort, hoe het paard zijn voeten neerzet enzenz. Maar reken rond de paar honderd-duizend km ongeveer als er geen gekke dingen gebeuren

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:08

Hoi,

Ik gebruik zelf de easy boot , ik kon er goedkoop aankomen en dan kon ik dat eens uitproberen. Tot nu toe bevallen ze prima. De eerste keer moeilijk aan te krijgen maar dat gaat steeds beter. Gebruik ze alleen met buitenrijden en tot nu toe geen idee hoe lang ze mee gaan.
Ik vind het erg moeilijk om te kiezen welke je moet gebruiken. Er is niet een winkel die alle merken verkoopt, wat als ze niet passen of als blijkt dat ze niet goed blijven zitten tijdens het rijden. Maar een ding staat voor mij vast geen ijzers meer.

groetjes en succes.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 14:51

Vippie schreef:
zoek hier op hoefschoenen en je vindt tig topics. Leveranciers kunnen moeilijk zeggen hoe lang ze meegaan want dit ligt aan de mate van het gebruik, welke bodemsoort, hoe het paard zijn voeten neerzet enzenz. Maar reken rond de paar honderd-duizend km ongeveer als er geen gekke dingen gebeuren

Heb al gezocht met zoekmachine.
Kon niet echt vinden wat ik zocht (de vragen hierboven dus).
Ik snap dat leveranciers niet kunnen zeggen hoe lang de schoenen mee gaan maar ik was benieuwd of ze lang mee gingen of zomaar iets van 100 km ofzo.
Ik ben van plan om ze alleen te gebruiken om naar buiten te gaan.
Dat zal ongeveer 20 km in de week zijn, hooguit.
Dan rij ik voornamelijk op geasfalteerde b-wegen en bermen en een enkele keer door het dorp over stenen straten.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:28

Ik heb ze net als Vippie van Smit-Rijssen en die heb ik nu 2 weken. Haha! Ze bevallen super en ik ben er echt blij mee (Miro volgens mij ook wel Knipoog ) Ik heb de schoenen van men. Smit gezien die hij zelf gebruikt en die waren 1 jaar oud, hij rijdt bijna 100 km per week dus da's niet niks. Tong uitsteken Het is dat ze vies waren anders had ik het niet kunnen zien dat ze uberhaupt gebruikt waren OK dan!

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:38

Komt ie weer: www.recreatieruiter.nl niet dat je op die site veel info zult vinden, maar er heeft onlangs een heel artikel, ikke mee geschreven, over in de VrijRuiter gestaan.
Als je het heel lief aan Judith vraagt, stuurt ze misschien wel die VrijRuiter op in het infopakket. Wel lid worden daarna, natuurlijk Extreme duivel

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:55

En wat was daar de uitkomst van?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:00

Ik heb alleen het idee dat die schoenen bij mijn paard, (fries), en dus ook bij andere paarden met flinke sokken, gewoon niet gaan.
Waarom? De schoen zitten over de bal van de hoef aan de achterkant, en daar is het enorm behaard bij deze rassen, en dat lijkt mij niet echt lekker zitten, aangezien het gaat schuren en trekken.
En nee... ik ga de sokken er niet afscheren... Knipoog
Bovendien wil ik wedstrijden gaan rijden in de toekomst en dan heb ik toch echt kalkoenen nodig voor de grip en dat heeft zo´n schoen ook niet, helaas... want het lijkt me idd super.


DubbelFun

Berichten: 88417
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:21

Ik rij met Missy op Old Mac's. Ik heb ze nu 2,5 jaar en alleen de neus is ietsjes gesleten.
De firma garandeerd de schoenen voor minimaal een half jaar, maar ik ken niemand bij wie ze na een half jaar al versleten waren.
Ze gaan makkelijk aan en uit, geen scherpe punten in de hoefwand en toch worden ze niet uitgetrapt.
Ik ben er iig zeer tevreden over. OK dan!

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:32

Mhh.. iemand bij mij op stal heb ze ook, maar haar paard heb een soort klompvoetje ofzoow, maar in ieder geval, dat dier heeft net een tussenmaat van 1 voet, en 1tje zal dus nooit echt lekker zitten.
Groetjes Bar

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 06:41

Barvrouwke schreef:
Mhh.. iemand bij mij op stal heb ze ook, maar haar paard heb een soort klompvoetje ofzoow, maar in ieder geval, dat dier heeft net een tussenmaat van 1 voet, en 1tje zal dus nooit echt lekker zitten.
Groetjes Bar


bij Smit in Rijsen worden ze op maat gemaakt,dat is misschien wel een idee voor dat paard dan.
ik ga aanstaande zaterdag naar meneer Smit en Pepper heeft dus binnenkort ook hoefschoenen,ook Pepper heeft heel veel behang aan zijn benen maar daar vinden we vast een oplossing voor,desnoods scheer ik de haren op de bal van zijn voet eraf,daar hangt de rest van de sok toch overheen en je ziet er dus niks/nauwelijks iets van.
de voordelen lijken mij op te wegen tegen dat beetje haar.
groeten Lien

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 07:09

Op de site van Old Mac's staat geloof ik dat ze toch zeker wel 5 jaar meegaan. Als het daar niet in staat dan staat het in de catalogus van Krämer ik weet namelijk zeker dat ik het ergens gelezen heb.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 17:42

desillies schreef:
bij Smit in Rijsen worden ze op maat gemaakt,dat is misschien wel een idee voor dat paard dan.
ik ga aanstaande zaterdag naar meneer Smit en Pepper heeft dus binnenkort ook hoefschoenen,ook Pepper heeft heel veel behang aan zijn benen maar daar vinden we vast een oplossing voor,desnoods scheer ik de haren op de bal van zijn voet eraf,daar hangt de rest van de sok toch overheen en je ziet er dus niks/nauwelijks iets van.
de voordelen lijken mij op te wegen tegen dat beetje haar.
groeten Lien

Ik dacht dat je een paar weken geleden al was geweest?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:25

nee hoe kom je daar nou bij ??
de afspraak is 3 weken geleden gemaakt voor 20 september en dat is dus komende zaterdag!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:43

nou, dan horen we het verlossende antwoord over sokken die al dan niet in de weg zitten!!

ik heb zo ook mijn interesse in deze schoenen, bedankt tinkerluna!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

pmarena

Berichten: 47831
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:32

Estragon schreef:
Op de site van Old Mac's staat geloof ik dat ze toch zeker wel 5 jaar meegaan. Als het daar niet in staat dan staat het in de catalogus van Krämer ik weet namelijk zeker dat ik het ergens gelezen heb.


Heb ik nooit ergens zien staan ,
en ik zou er ook maar niet vanuit gaan dat dat zo is...
5 jaar is wel erg lang.

Dat ga je met stevig gebruik toch vast niet zomaar redden..
Ikzelf ging uit van een jaar , hopelijk 2 jaar.

Alles wat meer lukt is supermooi ! OK dan!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:39

Ik heb de schoenen van Smit uit Rijssen. Ik weet niet of je z`n site al bekeken hebt maar dit is het adres: www.smit-rijssen.nl. Zijn schoenen heb ik nu een jaar voor mijn Fjord en ze zijn nog niet erg afgesleten. Nog niet zodanig iig dat er nieuwe zooltjes op zouden moeten. Deze schoenen zijn van rubber gemaakt en kunnen honderden kilometers mee. Ze zitten goed en schuren bij Pjelk (mijn Fjord die ze draagt Knipoog ) niet. EEn nadeel van deze schoenen vond ik de veters omdat die altijd losser gaan zitten terwijl de strik vaster wordt en als die nat wordt het helemaal een geworstel is alles weer los te krijgen. Nu heeft Smit echter steeds leren riempjes in de schoenen (vergelijkbaar met een sperriem Haha! ) en dat werkt veel handiger.
Mij bevallen deze schoenen iig goed al vind ik die van Marquis ook erg mooi maar dan wel weer heel duur (100 euro per schoen). Die van Smit kosten 55 euro en worden in tegenstelling tot de andere schoenen die ik ken op maat gemaakt.
Succes met je beslissing. Laat je even weten welke schoentjes je neemt?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 13:10

Deze heb ik idd al bekeken en ik vraag me af of dat riempje niet irriteerd bij het paard.
Ik geloof wel dat deze schoen het meeste voorkomt.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:17

pmarena schreef:

Heb ik nooit ergens zien staan ,
en ik zou er ook maar niet vanuit gaan dat dat zo is...
5 jaar is wel erg lang.

Dat ga je met stevig gebruik toch vast niet zomaar redden..
Ikzelf ging uit van een jaar , hopelijk 2 jaar.

Alles wat meer lukt is supermooi ! OK dan!


Ja het leek mij ook wel erg lang.. Maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.. Ik kan het nu alleen niet meer terug vinden Boos! dus misschien heb ik het wel gedroomd ofzo Tong uitsteken

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:56


...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 22:22

die link kende ik al maar toch bedankt voor de tip, misschien hebben anderen er ook nog wat aan.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 06:48

tinkerLuna schreef:
Deze heb ik idd al bekeken en ik vraag me af of dat riempje niet irriteerd bij het paard.
Ik geloof wel dat deze schoen het meeste voorkomt.


Nee hoor dat riempje irriteerd niet, ze krijgen er ook geen schaafwondjes van en ook geen mok. Riempjes wel tijdig in het leervet zetten anders worden ze hard (door vocht ed).

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 10:15

Nog iemand toevallig ervaring met de marquis hoefschoenen?
Ik heb hier nog geen ervaringen van gehoord.
Zelf twijfel ik nog heel erg welke hoefschoenen ik zal aanschaffen.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 16:15

*schop* Schijnheilig

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, fro, Jossie en 28 bezoekers