Endurance Leersum (althans de voorkeuring)...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Endurance Leersum (althans de voorkeuring)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:17

want verder kwam ze niet....

Op naar de voorkeuring........
Afbeelding

Wat nou geen spieren.... tsjek de broekspier....
Afbeelding

Jij hebt snoepjes in je hand gehad ik ruik het!!!! GEEF OP!
Afbeelding

Braaf wachten kan ik ook.....
Afbeelding

Veterinair meet de hartslag .....
Afbeelding

IEKS hij kieteld.....
Afbeelding

Heen......
Afbeelding

en weer......
Afbeelding

en met dezelfde gang mochten we terug naar huis helaas.....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:20

Balen zeg, ik miste jullie al onderweg... Het zit je niet mee. Ik hoop dat paardlief wel in orde is en blijft...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:39

waarom mocht je niet verder dan?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:56

sorayalover schreef:
waarom mocht je niet verder dan?


zou kreupel zijn.... erug vaag... stijf ala (kwam regelrecht van de trailer) maar kreupel nee.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:27

jammer ja volgende keer eerder uit de trailer danamar en eerst ff lopen is dan misschien niet stijf

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 17:00

sorayalover schreef:
jammer ja volgende keer eerder uit de trailer danamar en eerst ff lopen is dan misschien niet stijf


idd weer wat geleed met die kou van vanochtend (ter plaatse rond de 5 graden).

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:18

Wat een mooi slank Fjordje. Evht wel balen dat je niet verder mocht en ook nog om iets wat ze helemaal niet mankeerde! Frusty

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:48

Pjelk schreef:
Wat een mooi slank Fjordje. Evht wel balen dat je niet verder mocht en ook nog om iets wat ze helemaal niet mankeerde! Frusty


Tja oké, ze liep misschien een beetje stijf vanuit de schouder zoals eerder gezegd, maarja, wat wil je ook... Geef dan een B en zie bij de P/A wel verder...

Niks aan te doen verder, we hoorden toch later dat het rotpaden waren en met de blote voetjes van Tjo was dat toch geen pretje geweest... dus we gaan vol goede moed richting Katwijk!

Groetjes, Denise

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:04

Hé wat jammer zeg! Maarja, volgende keer beter... zo moet je maar denken Ach gut

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:46

Ja echt balen voor jullie! Zeker ook voor Denise, haar eerste endurancerit. In Katwijk gaat het vast beter!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:06

Was het de planning om zonder schoenen te rijden of mocht je ze nu bij de keuring weer niet aan??
Jorie, de andere schoenenloopster

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:09

Jorie schreef:
Was het de planning om zonder schoenen te rijden of mocht je ze nu bij de keuring weer niet aan??
Jorie, de andere schoenenloopster


Nee het stond in de planning om zonder hoefschoenen te rijden, dit aangezien Tjody een paar weken in glas is gaan staan (gelukkig met de schoenen aan anders was haar hele hoefzool/rand naar zn klootje geweest...). Dus die moeten goed gerepareerd worden.

En zo te horen waren de paden nogal slecht in Leersum (veel steentjes enzo) dus eigenlijk wel een voordeel dat we niet gestart zijn, anders moesten we blootvoets gaan rijden en had ze op eieren gelopen.


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:14

Echt jammer dat Tjo niet werd goedgekeurd. Denise had er zo'n zin in!

Nou ja, idd de volgende keer toch wat langer warmstappen, eventueel met een deken op. In Austerlitz begin dit jaar was het ook vrij koud, de enige wedstrijd tot nu toe waarop Ret een B kreeg bij de voorkeuring. Ik wijt het nog steeds aan een combi van stijfheid door kou & trailerrit en de wydiapuntjes in zijn ijzers. Voortaan stap ik eerst minstens 10 minuten voordat we voor de voorkeuring gaan.

Krijgen Denise en Tjody binnenkort nog een herkansing op een andere wedstrijd?

BTW bij de V&D is het deze week Prijzencircus en ze hebben heel veel oranje spul in de aanbieding: shirtjes, fleecevesten... Misschien een ideetje om daar het een en ander aan je verzameling toe te voegen? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:30

Jammer zeg dattie kreupel liep!!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:52

Jammer dat je niet door de voorkeuring heen gekomen ben. Volgende keer (ondanks dat het een fjord is)toch maar een dekentje op in de trailer zodat ze onderweg niet door en door koud word en even losstappen en draven voor je naar de keuring gaat?
Ach weer wat geleerd moet je maar denken en inderdaad als ik al die verhalen hoor dan is leersum behoorlijk zwaar.
Ik had graag willen komen kijken maar mijn auto is nog altijd kapot. Ik hoop aan het eind van deze week weer mobiel te zijn.(en dan hebben ze ook nog tijdelijk de bushalte bij mijn werk opgeheven!!!!!)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:06

We gaan gewoon vol goede moed op naar Katwijk! Daar is 11 oktober ook een endurance wedstrijd dus gaan we het nogmaals proberen. En idd goed warmstappen met deken. In Leersum hebben we ook wel warmgestapt, zonder deken weliswaar, maar misschien was dat net wat te kort ofzo.

En Karin, ik heb het al gemund op het oranje regenpak!! Want als ik Viv eens moet groomen in de stromende regen gaan we natuurlijk wel in stijl!

Groetjes en bedankt allemaal, Denise.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:15

Das balen, wel leuke foto's trouwens. Dat oranje hoofdstel... hoe kan je het kopen?! Haha!
Ik zou het ook wel eens willen kijken bij zo'n endurance... Katwijk is wel dichtbij voor mij. Ik zal er eens over denken... lijkt me best grappig om te zien.

_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:51

echt heel erg jammer
en volgende keer beter!

mooie fjord trouwens Lovers

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:24

Mooie fjord, wel jammer dat je niet mocht starten.
Volgende keer beter!

Let love shine so bright

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:31

Jammer zeg! Volgende keer hopelijk meer geluk.
overgens wel leuke foto's!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:00

Daar zijn de keuringen voor. Om paarden uit de wedstrijd te halen/houden waarvan de veearts geen goed gevoel heeft om wat hij/zij heeft gezien/gehoord. De ene veearts is makkelijker dan de ander, en het is natuurlijk altijd banketstaaf als het je eigen paard betreft die er al bij de vookeuring wordt uitgehaald, maar persoonlijk kunnen de keuringen mij niet zwaar genoeg zijn. Gezondheid van mijn paard gaat mij voor alles, ook al baal je op dat moment misschien wel als een stekker.

Heb je trouwens niets gemerkt met proefdraven op stal voordat jullie gingen laden? En inderdaad voor de volgende keer wel wat geleerd. Ook vooraf de spieren opwarmen en warm houden en eerst een kwartiertje stappen en een stukje draven voor je naar de voorkeuring gaat.

En doe maar even voorzichtig, want wie weet heeft ze ongemerkt toch een lichte blessure/spierkneuzing opgelopen door die val.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:11

Nog een kleine PS.
Op de laatste foto lijkt het alsof de voorbrengster wel een hele korte lijn houdt. Het kan dan gebeuren dat je daardoor de pony uit evenwicht brengt en ze scheef en onregelmatig gaat lopen.
Probeer je voorbrenglijn zo lang te houden bij het draven dat deze, terwijl je toch wel een meter bij haar vandaan naast haar draaft, in een boog doorhangt.

Voorbrengen is een kunst apart en o zo belangrijk.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:03

Arabendu schreef:
Probeer je voorbrenglijn zo lang te houden bij het draven dat deze, terwijl je toch wel een meter bij haar vandaan naast haar draaft, in een boog doorhangt.

Voorbrengen is een kunst apart en o zo belangrijk.


Ik kan me voorstellen dat dat niet bij ieder paard even makkelijk gaat. Het zou wel een goed plan om dat te oefenen, als het niet helemaal lekker gaat.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:44

Arabendu schreef:
Nog een kleine PS.
Op de laatste foto lijkt het alsof de voorbrengster wel een hele korte lijn houdt. Het kan dan gebeuren dat je daardoor de pony uit evenwicht brengt en ze scheef en onregelmatig gaat lopen.
Probeer je voorbrenglijn zo lang te houden bij het draven dat deze, terwijl je toch wel een meter bij haar vandaan naast haar draaft, in een boog doorhangt.


*Voorbrenger aan het woord* Ja oké je hebt gelijk maar mevroi wilde niet echt draven (ja ik weet het, een paard moet je niet vooruit trekken). Dus volgende keer ff een zweepje meenemen want echt doorlopen wilde ze niet.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:46

Misschien is een voorbrengcursusdag wel een idee.
Ik heb in Leersum (was er als toeschouwer) een tijd staan te kijken bij de nakeuring van vnl. de lagere klassen en ik heb er maar zeer weinig hun paard op een goede manier voor zien brengen.
Jammer dat jullie waarschijnlijk de clinic van Yvonne hebben gemist afgelopen winter in Nootdorp. Hier heeft zij o.a. veel aandacht besteedt aan hoe je een paard correct moet presenteren en voorbrengen (ook met praktijkslachtoffers).

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 78 bezoekers