pony heeft ruzie gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

pony heeft ruzie gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 17:33

in de groep waar mijn pony staat is het al een tijdje onrustig door het komen en gaan van paarden. de rangorde wisselt steeds waardoor er nogal eens ruzie ontstaat.
nou is mijn pony van de week helemaal lens gelagen door een ander paard. ze heeft geen vleeswonden maar wel een hoop afdrukken die goed dik zijn en ze mist op veel plaatsen vacht. vooral op d`r achterhand en d`r achterbenen. wat smeren jullie op deze plekken om ze mooi te laten genezen, ik spuit het al elke dag af om de zwelling weg te krijgen maar weet niet echt wat ik er verder nog mee kan/moet doen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:36

als het geen open wonden kun je er arnicazalf opsmeren! helpt goed tegen zwelling!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:45

Als het alleen dik is en kaal dan smeer ik er nooit wat op. Dat geneest uit zichzelf wel.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:28

dat kaal is zo weg door er wat vazeline erop te smeren dit houd het vet zo groeien de haren eerder terug

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:56

ik heb 2 week terug het zelfde gehad. ook nieuwe rangorde wat een beetje fout liep.
ik heb op de schaafwonden uiencreme/zalf (gewoon van de drogist) gesmeerd om de huid soepel te houden. dat is wel erg belangrijk, ook voor de haar groei om geen witte haren te krijgen. de zwelling gaat vrij snel weg, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken! op de open wonden heb ik acederm gespoten om het dichtgroeien te bevorderen. naja succes!