Jorge Canvas zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 13:09

kent iemand dit merk, komt mij erg bekend voor, maar weet niet of het een "bekend"merk is of juist een "minder" zadel. Wie kent het? Fijne zadels?


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:18

dat is toch van e afkorting JC??

dat zijn super fijne zadels eg heel fijn je zit heel fijn opgesloten laat het maar zeggen
ik heb zowel een keer op een vzh als op drs gereden en zijn beide eg fijn en nog mooi om te zien ook

Love the life that you live, live the life that you love

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:52

Ik rij er zelf niet op maar mijn zadelmaker vind het een goed zadel voor een goede prijs.(f1200,-)?
Heb je er zelf al op gezeten?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:59

Ik heb er ooit één gehad, en snel weer weggedaan. Wat een pokkezadels zeg! Ongelovelijk... Het zat nog redelijk, maar als je ziet hoe het ligt op een paardenrug... Dat wil je niet weten.

De leerkwaliteit is errug slecht, en nee. Ik ben er niet over te spreken...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:12

ik heb er eentje gehad voordat ik m'n westernzadel had en vond hem erg hard zitten. De gene die hem van mij kocht vond hem lekker zitten dus dat is voor iedere kont verschillend denk ik. De leerkwaliteit vond ik wel goed.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:24

Tja zadels en diegene die erop moeten zitten.Voorelk wat wils zeg ik maar.En Carola als ie neit goed op de rug lag had je em toch even laten nakijken?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:46

Ik heb zelf een JC-dressuur (Grand Granat) en ben er zeer tevreden mee.
Het leer is mooi, hij blijft mooi (heb hem nu een jaar), zit goed(ik vind hem vrij zacht, moet je eens op een kieffer gaan zitten. da's pas hard!), past goed.
ook mijn zadelmaker was zeer te spreken over dit zadel en die weet echt wel waar hij het over heeft. Ik had eigenlijk een echt 'merk'zadel willen hebben maar toch deze gekocht; net zo goed als een merkzadel maar een iets lagere prijs! (ik had hem voor 1300 inclusief)

Er zijn eerder idd verschillende JC's geweest - dure en goedkope. De goedkope (meeste vhz) werden toen in Argentinië gemaakt en zijn inderdaad behoorlijk beroerd.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:50

Ik heb er op het moment twee! Eerst kocht ik mijn veelzijdigheidszadel. Die is nog steeds best erg hard op de zitting, echt een foutje, maar wat doe je eraan. ik ben eraan gewend geraakt en hij zit voor mij als een huis, ligt super op mijn paard en blijft erg mooi! Nu heb ik een JC dressuurzadel overgenomen van Mayo-Bokt. Die heb ik nu een aantal maanden en die wil ik ook echt niet meer kwijt hoor! Ligt als een huis op Jurga en zit heerlijk!Nee hoor, geef mij maar JC, tenminste betaalbaar en ik ben er erg tevereden mee!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 13:44

Gerrie, dat is dus ook de reden dat ie zo snel de deur weer uit vloog. Maar ik heb vele pony's en paarden met zo'n zadel gezien, en bij geen één ligt ie echt mooi. Het gaat wel, maar echt super ligt ie nooit. (tenminste, heb ik nog nooit gezien).

Maar ja, dat is natuurlijk ook wel te verwachten voor dat geld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:00

bij een JC zadel is de prijs kwaliteit verhouding wel heel goed. Ik ben er zelf echter niet zo kapot van, omdat ze niet zo duurzaam zijn (maar wat wil je voor dat geld?) en er dus veel meer op af geschreven wordt. MAar er is niet zo veel mis mee.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:03

Ik had er op mijn vorige pony 1 en nu heb ik er weer 1. Het waren allebei vzhzadels. Ow, wat zitten die lekker!!!! Zacht, en je zit heel vast. Ik vind ze ook nog eens mooi om te zien en dat alles voor een betaalbare prijs voor een nieuw zadel. Die van mij kostte ongeveer 1000 gulden. Niet echt duur voor een goed zadel!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 22:02

Carola das ook de rede waarom ik je vroeg of je em na aankoop ook weleens hebt late nnakijken of het zadel eenkleine aanpassing nodig had ten opzichte van je paard?

Dit is een gunstig geprijst zadel waar je ook in de gelegenheid bent om hem pas te leggen op elk paard,door een zadelmaker natuurlijk ..

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 14:38

Ja, ik heb er wel naar laten kijken. De kussens zijn een keer opgevuld, en dat hielp niets. Toen heeft mijn zadelmaker (de heer Hulsebos, nu bekend om zijn eigen merk zadels) gezegd dat ik beter wat anders kon nemen.

Ik kwam uit op een wintec (ook niet duur!), en later is daar nog een Passier dressuurzadel bij gekomen (daar was m'n portomonnaie minder blij mee...).

Maar voor mij niets anders meer als een Passier, KN of stubben. (en absoluut geen Kieffer of JC meer)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:04

Tja, hier moet ik toch met Carola meegaan.
Ik heb zelf een KN dressuurzadel waarin ik een goede houding heb, en dat goed op mijn beide paarden ligt. En mijn springzadel is een passier. Ook een heel goed zadel. Maar veel beter en veel duurder dan de JC.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers