Hoe zijn jullie in de paardenwereld terechtgekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 14:09

Ja daar ben ik heel benieuwd naar. Zelf ging ik al vroeg naar de paardenrennen en ben dus ook met een paardenman getrouwd. Maar hoe zijn jullie er in gerold?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:12

Op m'n 9de wilde ik op ponyrijden. Ik was daarvoor al wel een beetje paardengek. Toen heeft m'n ma me op de wachtlijst van een manege gezet. Na 1 jaar kon ik beginnen en sindsdien ben ik helemaal paardengek.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:18

Ik was 6 of 7 En ik wilde heeeeeel graag paardrijden, want men nichtje deed dat ook, dus voor me 6de of 7 de verjaardag mocht ik gaan paardrijden.

Toen ik wel een beetje kon rijden heb ik op de manege een pony gehuurd, en daar mocht ik mee bij de ponyclub dus ook wedstrijden rijden Lachen

Na een jaar ( van af de ponyhuren) ben ik daar weg gepest Huilen En naar een gewone manege gegaan, daar heb ik 6 maanden gereden en toen kwamen de kinder van de andere manege ( waar ik dus was weggepest) hun excuses aanbieden.

En ben weer terug gegaan, een paar maandjes later, mocht ik kiezen of op de club blijven of een eige paardje. Ik koos eige paardje.

(mijn moeder was het daar zo zat dat pesten enzo dat ik dus een eigen paardje mopcht Haha! Haha! me vader ook)

We zijn toen gaan kijken naar veulentjes die later ook voor de kar konden en die "lief betrouwbaar en makkelijk waren"

ja weten wij veel dat een haflinger eerste klas rotbokken zijn Lachen
Dus wezen kijken naar een haffie van een maand oud ( toen was ie nog lief Haha! )
en 2 maanden later stond ie bij ons op de stal.

Ik heb op die boerderij waar we stonden echt leren rijden ( dus blijven zitten) Ik heb daar ontzettend veel pony's ingereden en gedaan.
Een jaartje later kregen we te horden dat de boerderij verkocht zou worden, en wij dus weer opzoek.

Weer naar een boerderij, en daar kwam ons 2de paardje. Omdat ik iets te rijden wilde hebben en dat op de haf niet ging, we hebben daar met zijn allen over moeteb stemmen *LOL*

oke verder ff een jaar of 2 overslaan.

We stonden toen weer bij iemand anders, en daaar heb ik zonder toestemming van me ouders een schetlander gekocht *LOL*
Een heel lief hengstje.

Die heb ik alleen helaas na een dik jaar weer moeten verkopen omdat ik eindelijk Na lang zeuren een paard mocht hebben. Moets wel zelf meebetalen, en ook maandelijkse bijdragen.

Dus dat was paard nummero 3.

En die 3 etters heb ik nu nog steeds en dat duurt al 6 jaar. Ik rij wedstrijden en ben helemaal *LOL* *LOL* *LOL*

zo ben ik er ingekomen ( na ja tot waar ik nu ben)

mijn hp staan de ezels op http://www.lara.netmenu.nl

groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:19

Ik zat al op een pony voordat ik kon lopen.....
Toen ben ik meteen besmet geraakt en het is niet meer over gegaan!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:21

Kom helemaal niet uit een paardenfamilie... maar was wel al op 6 jarige leeftijd helemaal paardenfriek...Mocht toen ook op les....
Nou goed, dat is dus nooit meer goed gekomen....
Ben even opgehouden toen ik 16 was; toen moest ik immers 'op jacht', er moest een vent komen...
Paar jaar later weer begonnen... en ik zou nu niet anders meer willen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:28

zit in de genen! Mijn familie scheen dat altijd al te doen, mijn vader deed t niet, maar ik wel. En toen hebben we (mijn broer en zus en ik) ponyles gehad op shetten. Naar de manege op ponys, alle rotknolletjes gereden. En ik bleek getalenteerd (ahum) te zijn. Verhuisd: en toen paardje 'gekregen'. Nu is mijn vader net zo ziek als ik, mijn moeder heeft er geen last van, maar de rest allemaal wel. Ik vind t echt te gek!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:29

Ik wilde altijd al graag paardrijden maar dat mocht niet van huis uit. Toen ik 17 was ben ik pas begonnen en nooit meer opgehouden. Op mijn 23ste kocht ik van mijn zelf verdiende geld mijn allereerste eigen paard. Sinds 4,5 jaar en dat is precies de tijd dat ik lois nu heb, ben ik eigenlijk pas heel serieus bezig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:29

Mijn ouders hadden niets met paarden en ik was al jaaaaren kikker-fan (ja, hoe verzin je het, maar ik was helemaal gek van Kermit & co Haha! ). Totdat ik een jaar of 7/8 was, toen was het exit kikkers en hallo paarden. Echt geen flauw idee hoe ik daarbij kwam, het was er ineens! Toen ik 9 werd mocht ik ein-de-lijk op rijles (3 dagen na mijn verjaardag, leuk kadootje!), en toen ik 11 werd kwam het oude schimmeltje Manjo ons gezin versterken. Mijn zusje was toen 2 en zat op die leeftijd al geregeld in het zadel. En zij werd al snel een nog grotere paardenidoot dan ik - wel heerlijk hoor, een zusje dat je begrijpt als je het over paarden hebt... En zo is het gekomen, en gebleven! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:31

Ikzelf kan me het niet meer herinneren, maar volgens me moeder ging het als volgt: Toen ik 4 en een half was had me mams me meegenomen naar een boerderij waar een paardje stond. Ik vond dat natuurlijk wel interessant en ging toen het paardje aaien. Maar dat paardje was niet zo dol op kinderen en beet in me handje. Sindsdien bleek ik iedere dag aan me moeder te zeuren of we weer naar paardjes gingen. Ze hebt me toen ik 5 was maar op een manege geplaatst en sindsdien ben ik verslaafd.

Tja, ik heb dan ook een zwak voor moeilijke/valse paarden.........
_________________
Iedereen moet ergens in geloven, ik geloof dat ik wat te drinken neem. *LOL* *LOL* *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pregini op 2001-09-28 14:33 ]</font>

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:41

Citaat:
Op 2001-09-28 14:21, schreef Dees:
Kom helemaal niet uit een paardenfamilie... maar was wel al op 6 jarige leeftijd helemaal paardenfriek...Mocht toen ook op les....
Nou goed, dat is dus nooit meer goed gekomen....
Ben even opgehouden toen ik 16 was; toen moest ik immers 'op jacht', er moest een vent komen...
Paar jaar later weer begonnen... en ik zou nu niet anders meer willen.


Story of my life... Haha!

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:52

Volgens mijn ouders heb ik er altijd om gezeurd.
Polly en Black Beauty waren mijn idooltjes en als we in de vakantie een dagje uit gingen wilde ik alleen maar naar slagharen.
Ik heb een 10 lessen kaart bij elkaar gespaard, bij ons thuis was voor zo'n dure hobby geen geld. Ik heb ook nog een pony'tje mogen verzorgen en rijden. Dat was gratis, maar de boer ging failliet dus dat was einde verhaal.
Omdat ik zo'n verdriet had daarover heb ik eenmalig een 10 lessen kaart gekregen.
Dat was toen ik 12 jaar was.
Daarna heb ik tot mjn 29e nooit meer op een paard gezeten. Toen ik dat weer ging doen, was het virus weer daar. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en kocht een Welsh K.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Redgold op 2001-09-28 14:53 ]</font>

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:03

Bij mij zit het ook in de genen. M'n ouders hadden geen paarden toen ik geboren werd, maar veel familie wel.

De overbuurman had wat tuigers staan. Die moesten elke avond vanaf de wei naar de stal (ong. een kilometer), en dat gebeurde lopends.
Sinds ik 2 was, ging ik elke avond mee en reed één van die paarden (Jumbo, en dat was ie ook echt... 1.80 ofzo) naar de stal.

Toen ik 5 was ging ik ook nog eens op les en een eigen pony kon niet uitblijven.

Veel mensen dachten dat het wel zou stoppen bij een jaar of 15, 16, maar nee hoor. Ik kom niet meer van dat virus af, vrees ik...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:06

Nou ik weet niet of ik eringerold bent!
ik ben er mee geboren,zit me hele leven al tussen de paarden,ponies!

Greetje dat is my story~~

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:18

bij mij zit het ook in de "genen". Ik was zo ontzettend dol op paarden, maar ik mocht eerst nooit op les en mn ouders wouden er eigenlijk niets van weten.
Tot het uiteindelijk mocht. Ik was toen 7 jaar.
ik heb niemand in de familie die rijd of wat dan ook. Alles wat ik nu bereikt heb, heb ik in mn eentje gedaan en dat heeft me heel wat tranen gekost, maar nu ben ik er super trots op.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:19

Ik ben zo goed als tussen de paarden geboren. Mijn oma had een stoeterij en toen ik 2 was kreeg ik mijn eerste pony. Op mijn 6e kreeg ik een arabiertje en heb daar veel wedstrijden (dressuur)mee gereden. Toen moest er ook een springer komen, waar ik ook redelijk ver mee ben gekomen. Vanaf mijn 15e geen wedstrijden meer gereden, ik had er een beetje genoeg van. Lange afstandritten trok mij wel en western ook. Daar ben ik een aantal jaar in blijven hangen. Toen toch maar weer de dressuur en springen opgepakt. Nu rij ik nog heel af en toe en gelukkig is mijn dochter net zo verzot op de paarden dus blijven wij in de paardenwereld. Mijn beide kinderen zijn eigelijk ook tussen de paarden geboren. Dus misschien herhaald de geschiedenis zich.


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:22

Ben opgegroeid met allemaal lieve knollies!!! Omdat me pa en me¨opa altijd pony´s hebben gehad heb ik er ook 1 gehad.... (helaas weg) Maar het virus gaat nooit over! Daar zorg ik wel voor haha!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:30

ook mijn ouders hadden niets met paarden tja ik weet het eigelijk niet echt meer, ik ben volgens mij geboren en gelijk paarden gek.

wat ik me kan herinneren zijn paarden, paarden en nog eens paarden. ( nou ja eigelijk pony´s Haha! )

tja....

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:31

mijn nichtje had een pony en zodoende werd ik ook met het paardenvirus besmet. Ik ben op mijn 6de begonnen op een manege en heb daar jaren gereden. Inmiddels ben ik 34, heb tot mijn spijt, nog steeds geen eigen paard Boos! , maar heb inmiddels een vriend die ik dus ook besmet heb *LOL* Dus over niet al te lange tijd zal er bij ons een fjordje komen, dat het een fjord wordt is al duidelijk, want ik geniet nog steeds een paar keer per week van Nena.

gr. Ziggy

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:43

Nou toen Greetje en de paardenman 13 jaar samen waren rolde ik na een tijdje bij hun de paardenwereld in.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:57

yootha *LOL* leuk gezegd!

Ik was al pony gek vanaf het moment dat ik uit de luiers was geloof ik.
Mijn ene tante rijd Z1 mijn andere tante heeft vroeger M gereden en mijn nichtje rijd ook paard mijn moeder heeft gereden maar vond het eng en mijn vader heeft vroeger veel bij een boer zonder zadel gereden.
Het zit een beetje in de familie toen ik 6 was mocht ik op rijles toen ik 12 was ging ik naar een grote manege/handelstal naast de manegelessen mocht ik daar op de handelspony's rijden.
Toen ik 13 was mocht ik ondanks dat ik vrij jong was helpen met het inrijden van de pony's stelde niet zoveel voor hoor ik mocht er als eerste op en als ie niets meer deed stapte er een ander op en die reed ze dan door.
In dat zelfde jaar Zocht Frans iemand voor zijn 3 jarige merrie Floor Ze was net onder het zadel en ik ben aar toen gaan rijden. Ik heb een aantal van zijn paarden zadelmak gemaakt en ook verder gereden tot ik een 2 jarige van hem kocht en nu ook een veulen.
En nu nog steeds doe ik er van alles op stal heerlijk he dit wereldje Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:11

Bijmijn familie had ook niemand wat met paarden, mijn zussen hebben wel gereden,maar niet echt.
Ik zei geloof ik eerder 'paard' dan 'mamma' Haha! Haha! .
Het is altijd zo geweest dat ik al blij werd als ik maar ergens een paard zag.
Op mijn tweede zat ik -breed lachend- voor het eerst op een paard, dat weet ik zelfs nog en dat is heel uitzonderlijk.
Op mijn negende was paps mijn gezeur zo zat dat ik op paardrijles mocht, yezzzzzzzzzz. Sindsdien niet meer gestopt. Ooit heb ik wel eens geprobeerd te stoppen met paarden, maar dat lukte niet. Ik moet gewoon bij paarden zijn, het is niet anders.
5 jaar geleden heb ik mijn paardje gekocht en daar ben ik dolgelukkig mee.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:17

vroeger toen ik een jaar of drie was, was mijn broer altijd de l*l. Altijd moest ik bij hem om de nek. Ik heb nog foto's dat ik als 2 á 3 jarige op een paard zat, ommeheen kijkend, zonder me vast te pakken. Hoezo eng?

Op vierjarige leeftijd, kwam er een pony vlakbij ons huis te staan, en ik ging er altijd opaf. Tot ik er een keer op mocht zitten. Geweldig. Ik sprong allemaal kleine hindernisjes, ik voelde me heel wat en dacht dat ik toen echt heel goed kon rijden. Op mijn vijfde ging ik op voltige. En rij nog steeds bij dezelfde club!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:17

Geen idee hoe en waarom, maar als er paarden waren was ik gelukkig! Op een gegeven moment kregen mijn oom en tante in Overijssel een huisje aangeboden waar ze zeer goedkoop in mochten wonen als ze voor de paarden wilden zorgen die er omheen liepen. Vanaf dat moment waren die oom en tante favoriet en elke vakantie was ik daar te vinden. Ze hebben heel wat angstige momenten meegemaakt, ik zag gewoon het gevaar niet, terwijl daar dus alleen maar hengsten van twee jaar rondliepen! Toen ik een jaar of 8 was mocht ik op paardrijles, en was dus het hele weekend op de manege te vinden. Mijn ouders hun kop letterlijk kapotgezeurd om een eigen pony, maar helaas dat was niet te doen omdat we in Amsterdam woonden. Nu eindelijk drie jaar geleden heb ik mijn eigen paardje gekocht, en een half jaar later mijn shetje er nog bij. Ik zou ze nooit meer willen missen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:43

Ik heb een heel ander verhaal. Ik was namelijk al 23 jaar toen ik begon met rijden.

Mijn vriendinnetje had wel drie pony's maar we waren meer in de stal een het spelen dan met een paard bezig te zijn.

Maar goed Saskia is mijn schoonzusje en die woonde in Delft. daar reed ze al paard vanaf haar zes jaar. Ze verhuisde naar Brabant om te gaan samenwonen met mijn broer. Ze wilde hier ook graag gaan paardrijden maar wilde niet alleen. Mijn moeder zou meegaan en ik moest ook mee. Ik wilde absoluut niet maar ben toch maar meegegaan. In het begin vond ik er niet zoveel aan. maar toen zag ik Julius en was meteen verkocht. Toen ik drie maanden reed mocht ik eindelijk op Julius en daar ben ik niet meer vanaf gegaan. hihi Ik ben hem eerst gaan leasen en mocht hem toen kopen. Had ik toch het eerste paard van de famillie.

Intussen heeft mijn schoonzusje ook een paard gekocht en ben ik helemaal paardengek. Probeer Bart een beetje mee te slepen maar die vindt het verzorgen enzo wel leuk maar het rijden niet. Nou ja dat kan he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 16:46

Mijn moeder reed (rijdt) paard en ik ben dus al als klein kind meegeweest. Op mijn 7e begonnen op manegeponies, 3 jaar later op Trammelant en het is nooit meer over gegaan Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers