informatie Ramano en Lancier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

informatie Ramano en Lancier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 14:48

hallo, heeft iemand foto's en informatie over de hengst Ramano. over zijn vader Ramzes heb ik al genoeg, dus dat hoeft niet.

ook zou ik graag informatie hebben over de hengst Lancier. het was een holsteinerhengst.

iedereen die informatie heeft alvast bedankt. groetje paula

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:30

ROMANTICO

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:59

Ik heb zelf een Ramano klophengst. Ooit had ik foto's van Ramano maar die zijn op dit moment spoorloos.
Heb jij een nakomeling van hem? Volgens mij is die dan wel redelijk op leeftijd.

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 14:45

nee ik heb geen nakomeling van hem. maar ik ben erg geinteresseerd in foto's van hem. en de hengst Romantico ken ik persoonlijk, en zijn afstamming ook wel. maar ik zou zo graag nog meer foto's van hem willen zien. en eventueel of er nog mensen zijn met een rechtstreekse nakomeling van Ramano en die mij wat over het karakter van die bloedlijn kunnen vertellen. ook ben ik benieuwd of er nog iemand is met informatie over de holsteinerhengst Lancier. nog een keer alvast bedankt.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:58

Ik ben ook heel benieuwd naar Ramano, iedereen zegt altijd dat die schimmel van mij er zoveel op lijkt ? Verward

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:18

En dan hier een foto van E.Ramano...

Afbeelding

Naar welke Lancier ben je op zoek?

Lancier : Lancer III x Faschingsprinz (BWP) of
Lancier : Landgraf I x Wahnfried (Holst) of
Lancier : Lauries Crusador xx x Wendekreis
Laatst bijgewerkt door Candidat op 15-09-03 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:34

Nou, dan vind ik dus niet dat die schimmel van mij er op lijkt, die is toch een stuk fijner gebouwd !!!! Maar misschien dat zijn afstammelingen (dat bedoelde ik hierboven ook te zeggen) veel op mijn schimmel lijken.
Ik had namelijk altijd een "discussie" met mijn springinstrukteur (Simon den Ekster), die zei altijd: ahh... ze is met die Ramano..! Terwijl ik hem altijd aan zijn verstand probeerde te peuteren dat ik een Marco Polo ox heb.. maar dat wilde hij niet horen.. want volgens hem konden arabieren niet springen (behalve dan die van mij) Schijnheilig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:06

Dat is leuk Candidat!
De dikke nek heeft hij zeker van zijn vader geërfd. Er zijn wat proffesionele foto's gemaakt van die van ons. Ik zal ze plaatsen als ik ze heb. Die van ons is wel al in de 30.
Het karakter; niet makkelijk maar gaat wel door het vuur voor je, hij geeft trouwens ook nooit op, tenzij dat je hem enorm goed overtuigd maar dat duurt even Haha! . De foto's die ik heb/had van deze Anglo Arabier zijn toch iets anders. Een erg mooie draf foto, waar hij toch slanker op oogt. Candidat, weet je hou oud hij op deze foto was? Onze Ramano was nl. vroeger ook vrij slank maar naar mate hij ouder werd (en minder moest werken) werd hij vrij eeeeeeeeeh, mollig! Haha!

Jolli, als je meer wilt weten over onze Ramano kan je me altijd een pbtje sturen en zal ik graag wat meer over hem vertellen.

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 22:05

ik ben op zoek naar Lancier 4026 holstein en de vader van lancier is als ik mij niet vergis Rushing Waters XX. ik hoop dat je hier genoeg aan hebt want meer weet ik zo niet van de hengst. en chantal1 Ramano was op die foto 22 jaar oud. en hij is als ik het goed heb in 1995 overleden groetje jolli

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:10

Ik had al het vermoeden!
22, ik geloof aan een koliek aanval hé?

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 22:13

dat kan wel dat weet ik zo niet. die oudere dekhengsten die worden nooit zo oud en die gaan vaak dood aan zoiets, een koliekanval of een hartaanval. maar ja ze hebben ook hun hele leven topstport moeen beoefenen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:20

Ik heb een Zuidhorn x Lancier gehad. Die Lancier is inderdaad een Rushing Water xx.

Lancier 4026 Holst
Bruin
1970
1.67 m

Rushing Water xx x H. Ulana (Crassy) v. Fasching x Ulana v. Anblick xx x Diastolchen v. Loretto x Kunigunde v. First x Philippine v. Rudolf x Ella v. Rotbart

Fokker: T. Witt te Barkau

Lancier is in 1973 naar Nederland gekomen, hij werd hier ook wel Ravensberg genoemd.

Zijn moeder bracht ook oa. Mulana en Oelana. Mulana was ook v. Rushing Water xx, en Oelana was v. Watteau xx. Mulana bracht de hengst Record (v. Komeet). Oelana is natuurlijk de moeder van de Rigoletto-zoon Turijn.

Ulana (mm v. Lancier dus) is een heel bekende merrie, we kennen haar niet alleen als moeder van Joost en Mannerheim, maar ook als moeder van diverse zeer belangrijke fokmerries.

Jolli
Berichten: 45
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:33

bedankt voor je informatie MissHIS, heb je eventueel ook een foto van Lancier? en zou je die naar me wilen sturen groetje paula