beetje bang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

beetje bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 18:31

heej ik heb vandaag me 1e paardrijles weer gehad na een tijdje gereden te hebben *LOL* en nu vond de instructrice me dus erg goed Schijnheilig en mag vrijdag in haar les komen rijden op chico....ze vroeg van tevoren hou je van pittige paarden ik zie uuhm....ja Verward maar eigenlijk wou ik het niet toegeven dat ik bang was ik ging aan iemand vragen wie chico is en ze zeiden oooowh neej ik zei wat ze zeiden die schrikt heel vaak en gaat er vaak vandoor....ik dacht oneej wat nou...
wat moet ik nou doen????????????????????????????????????????????

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:34

Gewoon er vertrouwen in hebben
Als je je niet bang voelt, dan zal Chico dat ook niet voelen, als je wel bang bent zal hij dat voelen en wel zo erg beginnen te doen (is toch meestal zo). Gewoon kalm blijven OK dan!
(Dubbelpost trouwens)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:36

Maar als je het echt niet ziet zitten moet je gewoon eerlijk zijn hoor, dan ga je de eerste paar keren gewoon op een paardje waar je je wel op thuisvoelt en dan merk je vanzelf wanneer je wèl klaar bent voor een wat pittiger paardje. Is niks geks aan hoor, je hebt immers pas net weer voor de eerste keer gereden, dan mag je best eerst wel weer een beetje wennen op een wat braver paard, dat begrijpt je instructrice vast ook wel als je dat zegt Lachen

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 18:50

hoe moet ik dat dan zeggen??....Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:59

Dat je gehoord hebt dat Chico best een pittige pony is en dat je liever op een bravere pony wilt omdat je nog niet zo vaak weer gereden hebt
Zullen ze echt niet gek vinden hoor.
Dan heb je het in ieder geval gezegd, als je instructrice dan zegt dat het best wel kan en dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan zal Chico wel meevallen en ben je achteraf misschien blij dat je daar toch op bent gegaan. Maar ik zou het wel even overleggen. Als je echt niet durft kan je misschien vragen of je moeder ofzo even meeloopt als je het tegen je instructrice zegt?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:14

Misschien jutten die meisjes je ook wel een beetje op...als het echt zo erg was,liet je instructrice je er vast niet zo snel op rijden..straks heb je nog spijt en stel je het steeds maar uit,en als je er eenmaal "doorheen"bent is je vertrouwen ook alweer een stuk gegroeid!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:20

En als je instructrice zegt dat je best op Chico kunt dan zal dat vast wel lukken .

Ze lopen ook rond op onze manege, van die meiden die bij elk paard wel een horrorverhaal kennen. Vaak goedbedoeld hoor, maar dan maken ze je alleen maar bang Scheve mond.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:23

Zo hebben ze mij als erg klein pennymeisje wijsgemaakt dat paarden bokken als je een donkerblauwe cap op hebt (en die had ik dus Nagelbijten / Gniffelen ) en ik kan je zeggen dat ik best wel zenuwachtig was toen, voor de les *LOL*

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 08:38

ik ga het denk zeggen dat ik nog een beetje bang ben...wil de 2e les nog niet gelijk op het Verward ergste paard van de manege Verward xxmandy

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:27

Goed zo Lachen
En als je instructrice zegt dat het paardje echt wel meevalt zou ik haar maar gewoon geloven in plaats van de meiden in de stallen.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:06

babli schreef:
ik ging aan iemand vragen wie chico is en ze zeiden oooowh neej ik zei wat ze zeiden die schrikt heel vaak en gaat er vaak vandoor....ik dacht oneej wat nou...
wat moet ik nou doen????????????????????????????????????????????


Die kennen we... op de manege waar ik werkte hoorde ik soms de meest gekke spookverhalen over hele lieve paarden. Ik denk dat je beter aan je instructrice kunt vragen hoe de pony is en zeg daarbij gewoon eerlijk dat je toch wel een beetje bang bent. Dan kan zij je wel vertellen of Chico een geschikte pony voor je is.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:09

Ik zou als ik jou was even naar mijn instructrice lopen en vragen wat er nou echt van die verhalen waar zijn.
Op veel maneges hebben ze spookverhalen en misschien is Chico wel een heel leuk beest en gunnen die meiden het je wel niet.
Overleg je beetje angst met de instructrice en als zij zegt dat het allemala wel meevalt en wel goed komt heb er dan ook vertrouwen in.

Als je toch die zenuwen en angst blijft hebben stap er dan maar niet op.
Grote kans dat er dan juist wel wat gebeurt.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:17

Vraag gewoon eens aan de instructrice waarom zij denkt dat jij op Chico zou kunnen rijden? Dan weet je meteen hoeveel vertrouwen zij in jouw heeft. En als je het tijdens de les niet ziet zitten, dan stap je af en vraag je een andere pony. Ik denk eigenlijk dat je je niet te gek moet maken. Vroeger gingen bij ons op de manege de wildste verhalen de ronde. Ik denk dat jouw instructrice echt wel weet wat ze doet.
Toen ik begon met rijden, zei de manege-eigenaar ook altijd: "Zo voor jouw gaan we eens een echte wilde uitzoeken" en uiteindelijk zat ik dan met mijn kont op het liefste paard van stal
veel succes

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:40

De instructrice zet jou er dus absoluut niet op als ze denkt dat jij het niet aankan, heb vertrouwen in Chico en vertrouwen in je instructrice, loopt eht nou tijdens de les echt de pan uit, kan je altijd nog afstappen en weigeren verder te gaan.

Onthou rijles moet ook een soort van ontspanning zijn he....

Succes

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 19:47

eej ik ben net naar de manege geweest me vriendin moest prive les en toen heb ik het hele verhaal even verteld dat ik van paardrijden af was gegaan omdat ik hard gevallen was en best wel bang was gewoorden ze zij owh meissie toch vertel dat dan gewoon op wie wil je ? ik zat echt zo te kijken van Verward hhaa nu heb ik dus scooby gekozen een ontdeugend wild bont paardje die nog wel eens stil wil staan of bokken maarja...haha eigenlijk hak nu net zo goed op chico gekunt maar ik heb gewoon vertrouwen in scooby (hij is ook wat kleiner dat schild) xxmandy

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:24

kijk viel wel mee toch Lachen...en volgende x op chico he!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 20:26

ja als ik me zelfvertrouwen weer terug heb zal ik zeker op chico gaan mischien word het nog wel me lievenlingspony:P maar de instructrice zij al owh die meisjes hebben je zeker weer bang lopen maken het is gewoon een arabiertje...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:31

Nou, maar toch, je hebt nu ook fijn gereden en er komt vast en zeker een dag dat je wel op Chico wilt, dat heeft toch geen haast?
Goed dat je het gezegd hebt, en zie je wel dat ze het niet raar vinden Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:39

ja ik ken ook een verhaal..... waaah die pony bokt, die is vet gevaarlijk enzo, daar pleurt iedere x wel iemand vanaf enzo!
En het is echt een goedzak van een pony!! Een meisje bij mij uit de club heeft um uiteindelijk gekocht, nou een super beessie hoor!!!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:07

eerst even kennis maken met het paard,lekker poetsen, rustig rijden,liefst lange teugel, dat geeft het paard vertrouwen in jou, zo weet het paard dat jij niet bang bent, DIEP zitten, en als het paard ergens voor weg springt, niet gelijk meppen en richting het enge geluid ofzo trekken maar gewoon doorrijden en dan bij het volgende rondje rustig stappend! naar die enge plek stappen, het liefst met een beetjelange teugel zodat het paard zich niet opgesloten voelt en het paard daar rustig naartoe drijven, daar mag een beetje tijd in gaan zitten. Als het goed zit zal het paard er de volgende keer rustig langs gaan. (kwestie van vertrouwen)