Tying up of niet ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Tying up of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 17:04

Hoi allemaal,
Ik had gisteren met mijn paard een uurtje in het bos gereden, en bijna alleen maar gestapt want de fries van mijn vriendin had net twee dagen ervoor z'n inenting gehad. Alles was normaal, toen ie terug was heeft hij een halve kilo musli en een plak hooi gehad, zoals altijd en ik kwam later op de avond nog terug en toen ging hij telkens liggen Verward Niet zo heel lang en hij liep de hele tijd mij achterna Ach gut Ik dacht eerst dat hij koliek had, maar ik moest ff een ander paard uit de wei halen en toen ik terug kwam was het over toen at hij gewoon, had gemest Verward Dus ik mijn boekje doorgelezen en de symtonen lijken wel op tying up ( een soort lichte mate van de maandagsziekte) Hij had wel de dag ervoor vrij gehad, maar krijgt dan altijd iets minder krachtvoer en mijn paard staat dag en nacht in de wei en heeft altijd twee dagen per week vrij.
Weet iemand wat hij dan heeft gehad, hij is verder altijd gezond Haha!


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 17:52

niemand..................................?

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:21

Moeilijk te zeggen van achter de computer, maar ik denk niet dat het Tying Up is geweest. In dat geval lopen ze namelijk niet rond (dat is heeeeel erg pijnlijk). Ik denk meer aan een lichte koliekaanval oid.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:37

Ik vond Tying up ook niet echt wat omdat de redenen die daartoe leiden helemaal niet van toepassing zijn op mijn paard. Maar ik kon niet echt iets anders vinden wat op zijn gedrag leek Verward
Iig bedankt voor de tip
groetjes Els Marie

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:12

Paard met tying up gaat iig zeker niet telkens liggen en weer opstaan. Dat klinkt koliekerig.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 17:47

Gelukkig heeft de koliek dan niet doorgezet.
Groetjes Els Marie

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:44

Nee, dit klinkt niet echt als tying up. Dan zou hij niet hebben riondgelopen, maar juist geen stap meer hebben willen verzetten en dan gaat hij ook niet steeds liggen, dat doet veel te veel pijn, om al die spieren dan steeds te gebruiken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 02:10

Dit verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb een verzorgpony en een tijdje geleden hadden we een soortgelijk incident. Ik rijd haar niet iedere dag wegens tijdgebrek, maar ze staat dag en nacht in de wei. De eigenaar voert haar wel dagelijks bij (vraag me niet waarom, maar goed...)
Een tijdje geleden kwam de eigenaar haar dus voeren nadat ik haar gereden had (een paar uur naderhand) en na de eerste hap van haar voer ging ze acuut liggen.. net of ze dood neer viel of zoiets... Stress in de tent dus en meteen de veearts gebeld.. Maar het gekke was, nog voor de veearts arriveerde stond de pony al weer vrolijk op haar benen van haar eten te snoepen, alsof er niets aan de hand is. Na onderzoek kon de veearts niets vinden en had er ook geen verklaring voor... Dusse.. Maar hetzelfde gevaal is geloof ik nog een keer gebeurd op dezelfde manier en toen ook niets kunnen vinden en sindsdien heeft het niet meer plaatsgevonden... Wij hebben dus geen flauw idee wat het is, maar het lijkt op wat jou beestje had.. Dus als je erachter komt wat het is.. laat het me dan weten.. lijkt me wel interessant, maar ik weet in ieder geval zeker dat het geen maandagsziekte is, want maandagsziekte is veel erger en je paard wil bij maandagsziekte absoluut niet bewegen..

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:14

Het zou niet echt koliek kunnen zijn maar wel krampen of ze hebben zich wat overeten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Fayyah19, shadowstar en 83 bezoekers