Een deken vraag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Een deken vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:08

Hoi,
Mijn paard draagt in de winter een regendeken, maar dat duurt nooit voor lang. Want hij scheurt de hele voorkant kapot, bijvoorbeeld aan prikkeldraad of iets dergelijks. Ik koop iedere keer een nieuwe terwijl de rest er nog goed uitziet. Ik heb ook al geprobeerd met leren vlakken aan de voorkant, maar nog (het duurt weliswaar iets langer) krijgt hij het kapot! Doen jullie iets tegen preventie van dit dure probleem of kopen jullie ook iedere keer een nieuwe?

Graag jullie mening,

Kirsten

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:03

prikkeldraad weghalen of geen deken opdoen.Andere optie`s zijn er niet denk ik.Alles wat uitsteekt bij hem weghalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:04

De preventie die ik heb is geen scherpe dingen in de buurt.
Maar dat doe ik niet voor mijn deken maar voor mijn paard
Kost nog meer als die kapot gaat Lachen

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:05

Hij kan beter z'n deken scheuren dan zichzelf.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:37

prikkeldraad is sowieso onveilig voor ee paard,wat als die geen deken op heeft?schuurt die dan ook?z'n hele borst open?
zonee,dan kriebelt de deken mischien,moet je op de markt wat zacht stof zoals fleece kopen en dat aan de binnen kant op de borst naaien.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 16:19

Hij scheurt zich niet open, en bovendien is prikkeldraad het enige wat hem binnenhoudt wat stroom schrikt hem echt niet af (zoveel haren en dik vel), want dat staat voor het prikkeldraad!!! Dus.........

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:39

dan jeukt de deken mischien?ik zou op de marktpl een zacht stof kopen zoals fleece en dat aan de binnenkant bij de borst naaien.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:45

Sowieso het prikdraad vervangen door bijvoorbeeld schrikdraad, dat is veel veiliger voor het paard.
Je hebt ook waterdichte dekens gemaakt van ribstop nylon, die scheuren niet gelijk uit als ze ergens achter blijven hangen.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 18:50

Beautyfull_Mickey bedankt voor de tip! Nou Tessebes, ik zei al er staat schrikdraad voor mijn prikkeldraad en verder heeft bij zo´n ribstop nylon deken, en alles is stuk te krijgen, als je het maar wil!