Paard half over het hek... INFO GEVRAAGD!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Paard half over het hek... INFO GEVRAAGD!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 15:06

Mijn pony is gisteren over het hek van de paddock komen jumpen, maar dat heeft ie niet gehaald, dus is ie blijven hangen. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar ik wil jullie dus even om hulp vragen. Ik weet niet hoe lang hij op het hek gehangen heeft, maar hij heeft wat wondjes op zijn benen, en gisteren voor ik zijn benen af ging spuiten waren ze warm, daarna niet meer, maar na het stappen weer wel.
Ik ben nog niet op stal geweest vandaag, want ik kom net uit school.
Maar ik heb eigenlijk vanavond les.
Ik weet nu niet of ik wel of niet in die les moet gaan, want ik wil niet dat ik zijn pezen teveel belast, na het hangen van gisteren. Ik durf zowiezo niet in de bak te rijden voor het zand wat in zijn wondjes komt dan, dus dan moeten zijn peesjes om, dat doe ik toch el altijd, maar ik ben dus ook weer bang dat die pijn doen, en/of gaan schuren...
Wat moet ik doen?

Ik kan anders ook wel op mijn shet lessen, maar dat heeft niet veel nut, want daar rijd ik toch zowat nooit op... Alhoewel die ook wel een keer een stevige les mag hebben.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!



batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:12

Ik zou hem lekker rust geven, wel even stappen om de spieren niet te laten verstijven, maar hij heeft gister al genoeg meegemaakt.
Peesbeschermers over open wondjes gaan schuren, dat zou ik iig niet doen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:14

Ik zou hem ook even rust geven. Je kunt beter nu even rustig aan doen. Als dat je nu gaat lessen en de boel misschien wel forceerd. Dan ben je verder van huis.Succes

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:14

Ik zou niet met de pony gaan lessen.
Zeker als de benen al warm waren.
Ik zou haar beter wat rust geven voor niets dan dat hij er strax meer last van krijgt.
Als je twijfelt kun je misschien ook even overleggen met de dierenarts.
Ik zou het mezelf niet vergeven als ik door toch door te rijden een blessure bij een paard zou verergeren.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 15:16

Niet rijden leek mij ook al een beter idee.
Ik kijk wel of ik op de shet x welsh mee kan doen, zo niet, les ik niet.

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:59

ik zou het idd niet doen. mijn paard is ook een keer blijven hangen aan het hek vd paddock, en ondanks dat ze niet had (ze klapte achterover in de modder), behalve misschien wat blauwe plekken heb ik toch een dag of 2-3 rusitg aan gedaan, en met lessen vraag je toch al gauw iets meer dan met "normaal rijden", dus..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, Ladyson, shaddy82 en 38 bezoekers