Verveling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:30

Als mijn paard (net 5) op stal staat, verveelt hij zich enorm. Hij begint dan te slopen (dekens/ stalbandages/als t even mogelijk is de muren enz), schrapen, kappen, rondjes draaien enz. Hij staat een groot deel van de dag in de wei met andere paarden. En hij loopt elke dag min. een uur. Helaas staat hij op zaagsel, dus hij kan ook niet ff lekker aan het stro knabbelen.
Hij krijgt voldoende kuil, maar dit is zo op (een echt eetmonster Haha! ).

Hij heeft al een hele hoop zoutblokken/likstenen op. Die gaan erin als koek.
Ook heb ik al verschillende skippieballen gekocht, maar hij eet er steeds de stop uit. Schijnheilig
Een voetbal sloopt ie. Er hangt nu een kleine bal aan een touwtje in, maar daar doet ie weinig mee.

Heeft er iemand nog een idee zodat ie zich minder verveelt?
Ik heb al een gekeken voor zo'n voerbal, maar volgens mij krijgt hij dan te veel zaagsel binnen

Alvast bedankt!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:08

Niemand?

Pasja

Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:57

Hmm dat is moeilijk ja...
Hij vindt de likstenen lekker dus dat is alvast een goede oplossing...
Je kan er ook een Hooinet in zijn stal hangen... Gewoon flink vol doen kan die duwen eten trekken tegelijk! Die van mij heeft het ook...
Heb je hier iets aan?

Shanti Kusje

Moreno Kusje

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 00:00

Tja ...... verhuizen naar een box met een luik die naar buiten openslaat. Of een uitloopstal.

De zon schijnt voor iedereen!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:37

Misschien is het geen verveling maar voelt het paard zich gewoon niet happy in die stal. Dat kan verschillende oorzaken hebben, te donker, te bedompt, te druk, geen leuke buurman etc. Probeer eens van box te wisselen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:18

je kan best een voerbal proberen. hij krijgt zowiezo wel zaagsel binnen, ook al het kuil op de grond gevoerd wordt.
die beesten zijn handig met hun lippenhoor. die kunnen zo die bix er uit vissen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:11

Mijn paard verveelde zich ook op stal, houdt niet van likstenen en speeltjes.

Heb er sinds een week een hooinet inhangen, met kleine maas.
Ze is hier helemaal lyrisch van!!
Het is maar dat ze eerst naar mij moet luisteren anders zou ze vanuit de wei zo haar box inrennen om er aan te gaan plukken.

Misschien een oplossing voor jouw probleem en anders een heel erg leuk gezicht om je paard het zo naar der zin te zien hebben Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:12

De simpelste oplossing is natuurlijk: nog minder, en liefst helemaal niet, op stal!

Je schrijft dat ie een deel van de dag buiten staat, stel dat dat 8 uur is, dan staat ie nog steeds 16 uur (!) op stal, een ruimte waar ze ongeveer net zoveel bewegingsvrijheid hebben als wij in een gemiddeld toilet. Ga daar maar eens 16 uur in staan.

Probeer 'm zo lang mogelijk buiten te laten en kan er niet gewoon stro in z'n stal?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:41

Omdat je hem op zaagsel hebt staan, denk ik dat ie zijn hele stal leegeet?!?
Zoja, geef hem dan gewoon elke zijn normale hoeveelheid hooi en geef hem dan gewoon bijv. elke dag nog een plak stro erbij, heeft ie toch nog wat te knabbelen als zijn hooi op is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:45

Op de stal waar hij nu staat, staan alle paarden op zaagsel. Stro is geloof ik niet mogelijk (ivm de afvoer ervan). En hij eet ook zijn hele stal leeg, dus t is best handig.
Ze gaan 's ochtends rond 10 uur naar buiten en als t donker wordt pas naar binnen.
Ik zal eens kijken om eem hooinet in zijn stal te gaan hangen.

Allemaal bedankt voor jullie reactie!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:07

Tessya schreef:
Op de stal waar hij nu staat, staan alle paarden op zaagsel. Stro is geloof ik niet mogelijk (ivm de afvoer ervan). En hij eet ook zijn hele stal leeg, dus t is best handig.
Ze gaan 's ochtends rond 10 uur naar buiten en als t donker wordt pas naar binnen.
Ik zal eens kijken om eem hooinet in zijn stal te gaan hangen.

Allemaal bedankt voor jullie reactie!



Hoop dat het lukt met je paardje!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:47

Ik las vorige keer van een van de meiden van bokt een leuke tip en die heb ik opgeslagen want voor als we die deze winter nog eens nodig hebben.....
Ik weet echt niet meer wie het was maar ik vond hem super.......

Yep, een anderhalve liter PET-fles. Daar doe ik muesli in, dan een strotouwtje om die verdikking in de hals (onder de dop) knopen en het andere eind van het touwtje om een tralie of balk in de box. Duurt niet lang hoor, voor ze hun eigen techniek hebben ontwikkeld om de muesli eruit te 'gieten'.
Milena kiepert de fles heel voorzichtig met haar neus om. Neus aan de onderkant van de fles, langs de muur omhoog en voila, de muesli giet eruit en je kan eten
Leonardo pakt het touwtje net boven de fles en schudt net zo lang tot de muesli op de grond ligt en dan neuzelt hij het tussen z'n strootjes uit.
Zo zijn ze al gauw twee uur bezig met een fles met een halve schep muesli erin.
Als ze TE handig worden in het winterseizoen doe ik stropropjes tussen de muesli in de fles om het moeilijker te maken.


Dus misschien heb jij eer iets aan.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:54

Ha ha, mijn paard zou die fles interessanter vinden dan het voer dat er in zit. Maar het idee vind ik heel erg geslaagd!


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:02

haha, dat vind ik echt een super idee!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marga1, Wistaire en 105 bezoekers