Kaminka toch weer onderzocht door DA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 09:55

en ze blijkt waarschijnlijk een beenvliesontsteking te hebben. Kan er ook nog wel bij, dat had ze namelijk nog nooit gehad... Frusty

Na het weekend moet het een stuk verbeterd zijn (minder dik), zo niet dan moet ik weer contact opnemen en wordt er waarschijnlijk een foto gemaakt.

Bovendien moet de kreupelheid eind volgende week een stuk minder zijn, anders wordt het zowiezo een foto. Kans op botbeschadiging of eventueel beschadiging van de strekpees (die loopt precies op de plek waar die klap gevallen is) is mogelijk, maar we hopen op alleen een beenvliesontsteking. Antibiotica en pijnstillers gehad, dus even afwachten!

De bulten op haar buik zijn gelukkig bijna weg, dus dat is positief.

De DA die nu kwam was de collega van degene die vorige week Kaminka had onderzocht, en deze arts dacht toch dat die zwellingen op haar buik van een allergie afkomstig waren. Nou weet ik het ook niet meer!!! Verward

Al met al is mijn bijrijdster helaas voorlopig uitgereden en dat vind ik erg jammer voor haar: ze deed het zo goed!

Groetjes Mieke


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:00

Och jeetje, dat klinkt naar een langdurend verhaal Verdrietig , hopenlijk is het allemaal half zo erg en knapt ze in het weekend op!
Ik wens haar in ieder geval beterschap!! groetjes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:29

Jee weer wat nieuws...daar had ik nog nooit van gehoord 'beenvliesontsteking' apart paard heb je toch. Beterschap iig ik hoop dat het meevalt...

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-09-28 10:59 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 10:36

Ja, apart is ze zeker, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen! Haha!

Door beenvliesontstekingen ontstaan bijv. ook schiefels, ik hoop maar dat dit bij Kaminka niet gebeurt, want die pees loopt daar precies overheen. Pees kan daardoor weer beschadigen en dan beland je in zo'n vicieus cirkeltje...

Nou ja, het valt waarschijnlijk allemaal wel weer mee!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 11:42

He jasses, dat dier blijft ook niks bespaard he..... Nou, beterschap maar weer met 'r, en idd jammer van je bijrijdster, het zag er op de foto's al zo mooi ontspannen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 15:00

ach wat akelig toch allemaal. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en dat het niet ernstig is verder.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 17:36

wat ka uu tee.. Wat heeft ze eigenlijk niet gehad? Arm paard.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:51

Hey dat is rot zeg.
Succes en sterkte ermee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 09:05

jeetje wat een pech! arme paard en arm baasje.
Het is ook altijd wat he!en waarom nou weer net kaminka?
nou sterkte ermee hoop dat ze snel opknapt...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 23:23

Pffff, dat kon er ook nog wel bij!

Dus ook antibioticum. Reken dan maar op een lange herstelperiode. Mocht de ontsteking snel weg zijn, dan kan het nog een tijd duren voordat ze weer helemaal de oude is. Bij Lamanda ben ik wel een maand bezig geweest. Ze kreeg trouwens ook erge honger direct na de kuur. Ik weet niet of dat standaard is, maar als Kaminka ook invalt gewoon meer voeren (bij Lamanda gingen we van 2 naar 4-5 kilo per dag!). Je wordt gewoon armlastig van zo'n paard Frusty

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-01 09:38

Ha Mirjam: als Kaminka in gaat vallen moet er heel wat gebeuren, ze is nog steeds wat aan de dikke kant! Maar je hebt gelijk: vaak krijgen paarden wel een opdonder van een antibioticakuur, maar goed, het is toch even nodig...

Het gaat nu wel wat beter, het been is al minder dik, dus nu maar hopen dat de kreupelheid minder wordt!

Leuk hè: twee paarden: 1 verzekerd en 1 nog niet... Je raadt wel welke van de twee verzekerd is???? Juist Toon, en die heeft nooooiiiit wat!

Zodra Kaminka weer heel en compleet is gaat ze de verzekering in: ik stel het nu echt niet meer uit!!

Groetjes Mieke

Groetjes Mieke

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 13:51

Hoe gaat het nu met Kaminka??? Hopenlijk toch al weer wat beter Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 14:04

Hoi Sterre!

Ja het lijkt wat beter te gaan, het been is bijna niet meer dik en de zwellingen onder haar buik zijn helemaal weg.

Dit weekend moet ik kijken of ze beter loopt, zo niet dan de DA weer bellen. Dan wordt het waarschijnlijk een foto.... Ben daar erg bang voor, ze is al eens geopereerd aan een scherf in een knie, ook door een klap van een paard. Dus ik blijf maar hopen dat dit nu niet het geval is...

Na het weekend weet ik meer!

Bedankt! Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: journee, karelien, Karintich, Titsia en 100 bezoekers