Sgw Gorssel: De einduitslag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Sgw Gorssel: De einduitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:07

En hoe heeft iedereen gereden?

Eerlijk gezegd weet ik het alleen van Carina, zij starte net als ik in ring 11! Maar zij mag zelf vertellen hoe ze gereden heeft..

Ik heb echt een geweldig weekend gehad!

Zaterdag heb ik Murphy gestart, Z pony's.
Dressuur ging best wel aardig, 160 pnt.
Springen 1 balkje en cross een "val" en een weigering.
Het was de 2e Z cross, maar ben echt zeer tevreden! Op het sleutelgat had ik helaas een "val", nou ja het was meer een afstapje.. ik reed nml op de hindernis af, en was al flink bezig ervoor te zorgen dat Murf de hindernis goed in de gaten had (hij wil nog wel is te laag met zijn hoofd lopen, waardoor hij de hindernis niet ziet.... Bloos! ), maar helaas Murf zag de hindernis toch te laat en struikelde er meer overheen dan dat hij sprong, hierdoor lag ik op zijn hals, ik kon terug krabbelen, maar ja toen deed hij zijn hoofd naar beneden, en ja toen kon ik niet meer terug... Haha! Verder had ik dus nog een weigering dat was op de laatste hindernis, de graffel. Ik had echt verwacht dat hij hem wel zou springen, maar helaas.
Ik vond echt dat Murphy geweldig liep, picknicktafel, steeple, clever mouse, water alles ging gewoon goed behalve dan die 2 sprongen dat was jammer! Op naar het NK volgende week in Neede! Haha!

Vandaag had ik nog een paard gestart, Nouska in de B paarden.
Het was voor haar haar eerste cross en had in geen 2 jaar meer concour gelopen, dus ik verwachte niks van haar, hoopte alleen de cross uit te rijden.
De dressuur ging best heel goed voor haar doen! De overgangen waren wat te happerig en af en toe tegen de hand, maar dat komt allemaal wel, het leverde me 149pnt op.
Springen en cross waren allebei foutloos.
Met inspringen voor het springen was ik wel even de kluts kwijt... Nouska wilde niet over een oxertje heen stond alleen maar te steigeren... dus ik denk 'Dat gaat goed, moet nog beginnen aan het springparcours....' .
Gelukkig pakte ze het springparcour super op! Ik heb haar vooral voorwaarts gereden en daar springt zij echt super op!
De cross ging hierdoor ook geweldig, ze vond het onwijs leuk om te doen en ik had ook nergens nare sprongen ofzo. Op de hulshofs dubbel (de riethagen) had ik op de eerste nog wel een beetje een vierkante sprong, maar ja ze had ook nog nooit eerder een haag gesprongen... ik ben echt super trots op haar! Lovers


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:13

Super Chantal dat je zo tevreden bent. Lachen Goed joh, de eerste keer met je paard en dan lekker foutloos.

Ik ben zelf ook heel tevreden (zie mijn verslag) en vond het een erg leuke dag.
Ik heb je jammergenoeg niet zien rijden vandaag, heb alleen Carina gezien.

Ben nu wel benieuwd hoe zij geeindigd is...

Succes in Neede!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:24

Ik heb vandaag superfijn gereden(vooral het springparcours liep als een trein Lovers ), maar zat volgens mij lang niet in de buurt van de prijzen
Dressuur 155 en een stop in de cross op het tweede water, tijdfouten weet ik niet, want ik was mijn horloge vergeten om te doen Bloos

Ik heb Chantal heel wat keren gezien vandaag Haha! Nouska is en leuk beestje (wat voor veulen loopt er nu trouwens bij Verward )

Karin en Laura gezien en ik kwam Simmie ook nog tegen bij de start van de cross (of eigenlijk meer zij mij Haha! met dank aan mijn bodyprotector Knipoog )

Simmie had wel heel goed gereden zat volgens mij ook wel behoorlijk richting de prijzen, maar dat horen jullie vast wel van haar...(ik ben al ver voor de prijsuitreiking en definitieve uitslag naar huis gegaan)

Terugweg was trouwens een en al file rond amsterdam Verdrietig We hebben er bijna 3 uur over gereden...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:12

Ik heb heerlijk gereden in Gorssel!
De dressuur kon beter, maar ik kwam er toch vanaf met 153 punten.
Bij het springparcours hadden we 1 balkje.
De cross verliep super! Foutloos en een paar seconden binnen de tijd.
Uiteindelijk ben ik 3e geworden in ring 11!
We hebben de prijsuitreiking niet afgewacht, want deze was pas om half 7 en wij waren om 3 uur al helemaal klaar.
Een stalgenootje van mij die ook in Gorssel reed heeft wel de prijsuitreiking afgewacht en heeft mijn prijs voor mij meegenomen!
Toch 34 euro en een rozet gewonnen!
Op naar Vasse op 5 oktober!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:19

proficiat Simmie, Chantal en Lautje! En Gomir, netjes hoor, het water begint nu toch echt beter te gaan Haha!

Niemand naar IJsselsteijn over twee weken?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:47

Nee Lielle

Ik rijd Vasse en Nijeberkoop nog. Zie ik je nog in Lisse Verward (ben er alleen 's ochtends met de terreinrit)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:49

Nee, Raimaer is kreupel Verdrietig

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:56

Ik wilde mijn reactie net corrigeren Lees net je andere topic Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:59

Gorssel was de onze eerste cross. Dressuur ging best goed. Stonden 7e met 165 pnt. Springen 1 balkje eraf. In de cross was het paardje erg kijkerig. Hij weet nog niet goed wanneer iets nou wel of niet een hindernis is. Zo wilde hij dus overal aan de kant springen bij die lange zandweg waar aan de kant opgestapelde houtbalkjes liggen (de weg die bij Route de Passage uitkomt). 1 weigering op 5 en best veel tijdsoverschrijding omdat hij zoveel aan de kant sprong. De officiele uitslag weet ik nog niet, want die zou morgen pas op de website komen. Ik heb het ook niet afgewacht, want dat duurde te lang. Volgens mij hebben we ons eerste winstpunt binnen!

En nu op naar Ysselsteyn!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:46

Met een wiegering heb je inderdaad een winstputn Scum

Welk rugnummer had je Verward

Dat wegspringen komt trouwens wel goed hoor Mijn paard zag in het begin ook ieder paaltje, maar nu kijkt hij bijna de hele cross recht vooruit Knipoog

Vijf was ook best wel een rothindernis Je moest al in een haakse bocht toe rijden en dan had je die punt met dat blauwe zeil en water nog tegen de steeple aan...
Ik heb er bewust iets dicht onder gereden met veel been. Pas in de lucht zag hij dat zeil, hij bleef helemaal hangen Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:05

Die gaffel vond ik erg gaaf, hij zag er wel erg smal uit. Heb helaas de M/Z niet zien crossen, dus ook die hindernis niet zien springen. Het sleutelgat zag er ook erg smal uit (Marco heeft er een mooie overzichtsfoto van gemaakt), kan me voorstellen dat vrij brede paarden daar moeite mee hebben gehad!

Maar wat een nette resultaten allemaal! Chantal, ik heb je helaas niet gezien, maar wat een goed resultaat voor een paard dat zo lang geen wedstrijden heeft gelopen! En Simmie, gefeliciteerd met je prijs!

Ben erg benieuwd naar de volledige uitslagen, morgen de site maar eens in de gaten houden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:14

Tja, ik weet niet zeker of er idd 1 weigering is aangeteld op de hele cross, omdat we de officiele uitslag nog niet gezien hadden toen we naar huis gingen. Duimen dus voor dat winstpunt. Scheve mond
Ik had geen rugnummer. Iemand anders start mijn paard SGW (nr 98), zou het zelf heel graag doen maar ben er nu nog zeker niet klaar voor. Ben wel altijd zo vrij om WE te zeggen Haha! , het is toch mijn paardje he? Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:21

Ik was mee als groom!! Met Nick Werring hij startte voor het eerst in de L pony's!!!!
Dressuur ging heel netjes!!! (de uitslag was 172 punten!) toen 4 uur lang wachten voor dat hij moest springen!!! Eerst de cross gelopen!! (God, wat ben ik blij dat ik geen SGW start Haha!:D:D) Ik ben namelijk niet zoon held in dat soort dingen!!! Toen we de cross hadden gelopen nog ongeveer 2 1/2 uur wachten!! Toen zijn pony weer opgezadeld voor het springen!! IN het parcours was hij foutloos (stond het nou zo laag gebouwd of hoort dat bij dit soort wedstrijden??) Maar jah toen naar de dierenarts geweest en dat was heel goed in orde!!! Toen ben ik met zijn zusje en vader naar de waterbak gelopen om te kijken wanneer ie voorbij kwam! Heel geconcentreerd geluisterd naar die luidspreker maar was zo wie zo op de eerste 10 foutloos!!! Toen die hindernis met Primagaz of zo!! Foutloos de waterpartij onder de brug door ook heel snel alleen er gebeurde iets bij de 2e waterpartij waardoor hij zijn eigen lijn had gekruist!! Jammer maar helaas en de rest van de cross was hij wel weer foutloos!!!

Uiteindelijk is hij van de 70 of zo nog als 25ste geindigd!! Toch netjes voor zoon eerste cross!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:03

Nou dat heb je toch weer super gedaan hoor Chantal. Z is ook niet niks! Geen pijn verder gedaan met de val?
En wat goed zeg, de eerste keer crossen met een paard en dan zo'n uitslag! Krijg meteen weer zin om te crossen na al die verhalen. Nog 6 daagjes voor mij Haha!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:34

[quote="gomir"]

Ik rijd Vasse en Nijeberkoop nog.


Leuk Gomir, ik start ook op 5 oktober in Vasse! Misschien zien we elkaar weer. Nu kunnen we elkaar herkennen!
Groetjes simmie

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:40

En ik start ook in Vasse. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd of de L op zaterdag is of op zondag.

Maar wie weet zie ik jullie daar weer!
Heb er nu alweer zin in Lachen.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:41

he super chantal! en de rest natuurlijk!
succes op het NK! daar doe ik maar niet aan mee! maar start geloof ik in Nijberkoop in het M (pony's)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 14:19

Zo te horen heeft iedereen het heel erg naar z'n zin gehad in Gorssel, goed om te horen (sja het blijft de vereniging waar ik bij rij he....)

Ik heb gister nog een uitslagenlijst meegenomen van ring 11 B paarden en heb dus als het goed is de uitslagen van nr 79, nr 77 en nr 98 hier.. dit is het resultaat:

nr 77 3e plaats, totaal 65.73 strafpnt. , cross 0 strafpnt springen 4 strafpnt.

nr 79 18e plaats, totaal 96.18 strafpnt, cross 10 strafpnt en tijd ft. 25.6, spr 0 strafpnt

nr 85 (dat was ik met Nouska) 14e plaats, totaal 82.84 strafpnt, cross 0 strafpnt en tijd ft, helaas 18.8, spr o strafpnt.

nr 98 21e plaaqts, totaal 98.41 strafpnt, cross 10 strafpnt en tijd ft. 29.6, spr 4 strafpnt.

Nog meer mensen die hun resultaten willen weten van ring 11, ik kan ze vertellen!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:41

He Chantal! Wat tof dat je de uitslagen van ring 11 hebt! Kun je me ook vertellen hoe nr. 78 (ralf nijhuis) het heeft gedaan? Da's namelijk een stalgenoot van me.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:54

Goed gereden!! Iedereen die binnenkort start, succes!

(zou zelf zo'n cross niet durven!)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 15:27

Simmie schreef:
He Chantal! Wat tof dat je de uitslagen van ring 11 hebt! Kun je me ook vertellen hoe nr. 78 (ralf nijhuis) het heeft gedaan? Da's namelijk een stalgenoot van me.


Dit is zijn uitslag:

nr 78, 19e plaats, totaal 98.41 strafpnt cross 0 straf pnt en tijd ft 25.6, springen 4 strafpnt.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:51

Bedankt, chantal!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:53


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:28


Live,LOve,'ndLaugh

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:58

Valt me niet tegen toch in de middenmoot geƫindigd

En grappig dat Ralf net onder me stond Knipoog We gingen wel een beetje gelijk op Haha! En even lang over de cross gedaan, alleen ik had een stop en ben door het water gestapt...Mijn basistempo ligt dus eigenlijk te hoog Bloos (wist ik ook wel Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers