Op zaterdag zou ik met alletwee gaan springen in Nuland, maar Raimaer heb ik maar thuisgelaten gezien de gebeurtenissen van de dag ervoor. Pablo liep erg fijn, hij is inmiddels redelijk geroutineerd en laat zich niet gek maken in het parcours. Er was niet echt moeilijk gebouwd, itt vorig jaar toen ik met Raimaer over de kop ben gegaan en het parcours ging ook keurig. Tot mijn grote frustratie tikte hij alleen op de laatste hindernis een balkje eraf, maar verder was ik echt heel tevreden. We waren om 10 uur alweer terug op stal, de rubriek begon om half negen.
Inmiddels was Raimaer ook weer helemaal opgeknapt dus op zondag mochten ze alletwee mee naar Kaatsheuvel. Ook al weer vroeg de deur uit (zes uur thuis weg)

Eerst Raimaer opgezadeld en ik op weg naar het springterrein. Wat losgereden en gewacht op mijn moeder om een sprongetje neer te zetten, maar die kwam maar niet opdagen, dus ik zat me te ergeren. Komt ze uitendelijk aan, blijkt dat onze trailer in brand had gestaan! De bus heeft achter spiegelfolie op de ruiten en toen de deuren openstonden heeft dat dus als een vergrootglas gewerkt voor de zon die dus twee grote brandplekken op de trailer had veroorzaakt. Mijn moeder rook het toevallig toen ze wat spullen stond op te ruimen, en zag dus vervolgens rook in de zadelkamer! Lichte paniek, Pablo eruit, spullen eruit en water ertegenaan om de zaak te koelen. Gelukkig heeft ze het snel weer onder controle gekregen, je moet er niet aan denken als ze al op het losrijterrein had gestaan met een paard in een smeulende trailer!
Maar goed, na dit intermezzo verder met de wedstrijd. Raimaer sprong heel fijn, ze had twee balken (een ruiterfout en een pechbalkje) maar liep heel fijn constant rond. Pablo sprong ook heel goed, een keer wat kijkerig en op de volgende oxer een sprong die Raimaer waardig was, maar net als de dag ervoor een balk op de allerlaatste hindernis! Maar goed, het was de laatste keer B met hem, volgende keer starten we L.
En toen was het tijd voor een siesta na alle opwinding van de ochtend. Lekker liggen slapen in het zonnetje en daarna gaan kijken naar Mickey en ukkie Laiser die met groom Oscar bij de dressuurringen waren. Leuk om mijn mede trouwslachtoffers (weer) eens echt te ontmoeten. Mickey's tweede proef ging best lekker, eerste proef moesten ze er weer een beetje inkomen. Imker kwam net aanlopen toen ze de ring verlieten, jammer van de timing.
Vervolgens weer opzadelen voor de dressuur, met hulp van Imker en Oscar

Na de proef komt de jury (85+) naar buiten en zegt: dat mag je zo niet doen hoor! Je volte veel te groot rijden en dan maar een keer overnieuw doen

Daarna paarden afgezadeld, waarbij Pablo nog zo vriendelijk om Raimaer die inmiddels echt flink kreupel liep (waarschijnlijk een hoefzweer) nog een klap erbij te geven, wat het drama van de dag wel compleet maakte. Imker heeft heel lief haar been staan koelen en het viel allemaal wel mee gelukkig.
Daarna nog wat gedronken met alle bokkers en Mickey's oud-leerlinge die de juf kwam aanmoedigen. De uitslagen waren er vrij snel, Raimaer had toch 'nog' 140 punten, voor mijn gevoel waren 130 ook niet onterecht geweest. Mijn moeder's punten vielen wat tegen, 155 -2 en 153 -2 (beide vergissingen) waarbij ze voor de beruchte volte dus een 4 en 2 minpunten voor een vergissing had! Sommige jury's

Daarna alles naar huis gebracht, en om 8 uur plofte ik op de bank. Een enerverend dagje, en een beetje stuk, vandaar dus nu pas een verslag. Maar wel gezellig, en dat doen we zeker nog eens.
Foto's staan hier:
[ITP] Wedstrijdfoto's Lielle en Raimaer