Gipsy is weer thuis!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Gipsy is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:39

Nadat we groen licht hadden gekregen van Emmeloord:
[VvdD] Naar Emmeloord: Gipsy is weer beter!!!
heeft ze ook nog de hele zomer dag en nacht op de wei gestaan. Conditie had ze toch al niet meer, wij gingen ook op vakantie, druk met andere dingen etc. kortom: veel beter als ze lekker op het land gaat op een adres waar ze zeker weten goed staat en je er eigenlijk nauwelijks omkijken naar hebt.

Ze heeft 3 maanden een gigantisch weiland gedeeld met nog 2 merries, beide met veulen en dat ging super, geen schrammetje erop. Nescio is ook nog even 2 weekjes buurman geweest en die heeft het ook super gehad.

Maar vandaag was het dan toch uit met de pret }>
3 maanden lang nauwelijks mensen gezien, laat staan halsters, dus mevrouw was in eerst instantie niet gediend van dat ding om haar hoofd (Het is nog wel een mooi, nieuw bruin leren halster Scheve mond ) en liet zich niet pakken, maar een appeltje doet wonderen Vingers aflikken

Tijdens de -lange- wandeling van de wei naar de trailer was ze erg opgewonden, voortdurend hinniken naar de maatjes die ze moest achterlaten, ik had m'n handen er flink vol aan. Opvoeding moet zeker weer opgefrist worden! De pony's in het weiland waar we doorheen moesten hielpen ook niet echt mee.

Transportbeschermers omdoen was een klein drama, merrie was behoorlijk over de zeik en wilde echt niet stilstaan. Voor zaten ze er uiteindelijk om, achter was geen doen, ze werd echt link. Gericht naar me trappen, nou dan maar zonder hoor, ik bedank voor dat soort avonturen. 1x een trap die afschampte op m'n knie met een transportbeschermer ertussen gelukkig, dus geen pijn/schade, maar ik had het er wel mee gehad. Van de week thuis weer eens oefenen als ze wat kalmer is, dan gaat het ongetwijfeld probleemloos.

Qua trailer waren we voorbereid op het ergste, alles lag al klaar, maar daar liep ze zo op Verward Waarschijnlijk een beetje gedesoriƫnteerd door haar eigen gedraai ofzo en blij dat het weer eens rechtuit kon. Tijdens de rit stond ze ook erg rustig, beetje schrapen bij de stoplichten, meer niet. OK dan!

Op stal aangekomen 1x hard hinniken en het was goed. Trailer-zweet en 3 maanden weilandvuil er afgespoten (een meer-fasen plan vrees ik...), ontwormd en op stal waar ze gelijk de voerbak indook, ze weet het nog prima. Van de week ook maar eens flink met de schaar in de weer, al het overtollige haar eraf, ze ziet er nogal verwilderd uit op het moment, lange manen, een baard, harige benen.... Geen gezicht!

Morgen inenten (niet speciaal hoor, komt zo uit), dinsdag beslaan en woensdag ga ik er weer op Nagelbijten / Gniffelen

Zigeuner-meis is dus weer thuis, voor haar is de zomer afgelopen. Ben heel benieuwd hoe ze gaat met rijden!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:43

Gelukkig dat het zo goed gaat! Super gewoon! Die extra vakantie heeft haar zeker weten alleen maar goed gedaan! Veel succes woensdag... Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:02

Fijn dat ze weer thuis is !
Wat een gedoe zeg, je zult wel blij zijn dat ze weer heelhuids op stal staat.
Veel succes met de heropvoeding en ook veel succes met rijden !

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:02

Was ze net zo ranzig als Nescio?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:19

Ik ga echt heel hard voor je duimen dat je nu echt met haar aan het werk kunt zonder dat er weer een blessure opsteekt. Geniet er maar van dat ze er weer is. Succes.

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:55

Margreet schreef:
Van de week ook maar eens flink met de schaar in de weer, al het overtollige haar eraf, ze ziet er nogal verwilderd uit op het moment, lange manen, een baard, harige benen.... Geen gezicht!


PAARD heet dat , aangenaam kennis te maken Haha!

Goh leuk wel , heb je zomaar weer een zo goed als nieuw paard op stal Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:06

Hahahaha... een echte zigeunerdame dus??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:43

Fijn dat ze weer terug is, had idd al een tijd niks over Gipsy gehoord, dacht er laatst nog aan. En het klinkt alsof ze genoeg energie heeft om weer te beginnen Knipoog
Je hebt zeker geen foto's van nu? Is altijd leuk, van die voor en na foto's Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:39

Hahaha, ze doet haar naam echt eer aan!
Veel plezier met rijden en ik hoop dat voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd blessure vrij bent!!!!
Jij hebt je portie voor de komende 80 jaar wel gehad Knipoog

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:50

Fijn dat het allemaal goed met dr gaat Lachen
Logisch dat ze niet mee wilde Tong uitsteken Jij zou waarschijnlijk ook liever een weekje langer op 't strand gelegen hebben Knipoog
Hopelijk pakt ze het rijden weer goed op!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:25

zozo werk aan de winkel Knipoog
Heb je een foto gemaakt?dat zou wel een leuke metamorfose zijn en dan op bokt zetten voor en na Lachen
Ben benieuwd hoe ze is onder het zadel na zo'n lange tijd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 17:18

daniel79 schreef:
Was ze net zo ranzig als Nescio?


Zwijnen rollen in de poep, dames doen dat niet. Zo smerig als dat hij was van 2 weken...

Er zijn wel foto's gemaakt, maar geen digitale. Zal wel eens kijken tzt of ik een leuke voor/na serie kan plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:37

heerlijk dat ze weer thuis is!
heel veel succes er mee

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:13

Fijn dat ze thuis is voorlopig ook helemaal gezond mogen we hopen.
Nu weer lekker in conditie werken en starten met die hap Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 22:28

Eerst maar eens die conditie en gewoon lekker rijden!
Of ik haar nog wil starten, daar ben ik nog niet helemaal uit...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:37

Wat zul jij blij zijn als je weer gewoon met haar aan het werk kan! En nu maar hopen dat er voorlopig geen blessures meer komen, jullie hebben je portie nu wel gehad volgens mij! Voor en na foto's van de "snoeisessie" lijkt me wel leuk hoor!