mijn droompaardje waar het nu allemaal om draaid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 19:49

Afbeelding

dit is dus odile de merrie van emmick hove waar ik gister ben wezen kijken met stef. ik ben erg weg van haar en ben nog steeds bezig om het te realiseren (of niet) ik moet eea op een rijtje zetten en iemand zoeken die haar voor me wil inrijden. ik ben op zich wel erg weg van haar. alleen komt er meer bij kijken dan alleen even aanschaffen dus ik moet er nog goed over denken. ze heeft dus flink zomerexeem dus ze heeft nu bijna geen manen. ik moet goed overdenken wat ik daarmee wil doen. want het is wel weer een hele stap. ze word voornamelijk ingezet in de fokkerij en als recreatie pony. vinden jullie het geen plaatje? Lovers


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:51

Tjees mooi beestje zeg!!!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:54

Hoe groot is ze ?
Je hebt tegenwoordig ook speciale dekens voor zomerexceem.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:54

ach gut wat een scheetje!!!! Lovers De dierenarts heeft tegenwoordig een super spul tegen zomerexceem. Nikki heeft ook nu geen manen meer! Maar dat spul helpt heel erg! Niemand heeft haar meer zien jeuken sinds we dat spul gebruiken! misschien een tip Knipoog

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 19:57

Die is mooi zeg!! Lief koppie heeft ze!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:02

Lon je weet het he, if you need me i will be there!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:20

wat een mooie en een hele aparte bles. zomerexceem daar is altijd wel iets voor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:21

Zeker een mooi beestje!Ik woon in bergen bij de kust en sommige pony's hebben hier ook heel erg zomerexceem,maar als die pony's zo een boett deken op hebben hebben ze nergens last van!Die dekens zijn echt super en in de zomer helemaal niet warm.

Liefs layla d

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:23

wow, die vink echt stoer man!!!normaal heb ik het nooit zo op merries, maar deze mag er echt wezen joh!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:36

Inderdaad een droompaard Kwijl

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:38

goh ze is familie van vally

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:49

Ik vind haar echt schitterend!!! Wow, wat een plaatje van een paardje!!! Kwijlbaarheidsfactor erg hoog..... Heel mooi Lonneke, hoop voor je dat het lukt en dat je haar gaat kopen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:09

heel mooi hoor maar is zomerexceem niet erfelijk? omdat je haar voor de fokkerij in wil zetten?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:12

wow....wat een welsh cob Kwijl en dat is positief ja!Heel gaaf beestje, veel succes met je beslissing!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 22:42

Citaat:
Op 2001-09-27 20:20, schreef Yentl:
wat een mooie en een hele aparte bles. zomerexceem daar is altijd wel iets voor



tuurlijk doe er maar nuchter over Boos!
daar is altijd wel iets voor nou ik weet dat we paarden voor naar de slacht zijn gegaan om hun exceem omdat het echt te erg was.

tja....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 01:21

Het is inderdaad een schatje Lachen , alleen dat zomerexeem Verward Net wat Kvika al schreef: er zijn om die reden al heel wat paarden bij de schlachter beland Verdrietig . Informeer eens bij mensen die er ervaring mee hebben en misschien ook bij je DA.
Maar ja... het is maar net waar de liefde heen valt Lovers !
@Sanne, kan je dat middel misschien verraden? We hebben bij ons een shetje staan, waar al van alles mee geprobeerd is. Het is altijd goed als we nieuwe tips krijgen !
Groetjes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:33

1 ding---------> Lovers

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:52

hier nog een foto van Odile:
[img]../upload/4/odile.jpg[/img]

Dit is haar Moeder Julia met haar volle zusje:
[img]../upload/4/julia.jpg[/img]

En dit is haar papa, Trevallion Telynor Prince
[img]../upload/4/telynor1.jpg[/img]

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 09:57

O jee, ik is ook in luv...

Die foto die Stef plaatste, wat een prachtig dier. En die foto van Lonneke in draf, wat een mooi koppie... Hmmm... ik denk dat ik ook maar eens bij Heike langs moet om Cobjes te kijken. Schijnheilig

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:15

Het is een beauty, maar Nimber heeft volgens mij gelijk, dat de aanleg voor zomerexceem erfelijk is. Dat heb ik tenminste ergens gelezen. Dus of je dan met zo'n dier moet gaan fokken...

Als ik jou was zou ik er nog eens flink over nadenken, valt alleen niet mee als je verliefd bent op zo'n dier... Lovers

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:28

Leuke pony zeg! Ik heb haar als veulentje ook een paar keer gezien. En haar moeder is echt een goede fokmerrie. Als 3 jarige wilden we haar kopen, maar hij wilde haar niet kwijt!

Ik zou wel oppassen met zomerexceem. Ik hoorde laatst van een belg die bij ons een cob heeft gekocht dat hij een aantal cobs van de Later had gekocht die allemaal zomerexceem hadden. Hij heeft 2 pony's op advies van verschillende dierenartsen toch af laten maken.
Uit de stam van de Later komen dus best veel pony's met zomerexceem.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:04

Wat een prachig paardje! Lovers
Echt om van te Kwijl Kwijl
Greetz Tamaar

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:06

Lon hij is wel praaaachtig! Wat een koppie!
Ik zou hem ook direct kopen, mits ik geld had en hij geen exceem zou hebben.

Dat zou voor mij echt een struikelblok zijn, je bent er altijd mee onderweg naar de VA, lijkt me.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 14:43

de man waar ik bij opstal sta die heeft iets tegen zomerexceem zelf gemaakt hij heeft een friese hengst die bijna afgemaakt mots worden maar dat spul helpt ect als je besluit haar te kopen (suuuuper gaaf beestje) moet je me anders ff n pbtje sturen dan stuur ik die zooi wel ff op

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 15:48

inmiddels is wel weer duidelijk hoe uiteen lopend de reacties zijn. het blijft dus een moeilijke keuze. in elk geval zou ik het voor het paardje zo doen. en als ik haar niet koop doet een ander het misschien wel. al denk ik wel dat het heeeeel moeilijk verkopen is. daarom moet ik goed overwegen of ik het de prijs wel waard vind. ik heb nu veel mensen gesproken en ook een goede v.a en de prijs die hij in gedachte heeft is misschien voor een cob niet veel, maar voor een cob met exeem toch misschien nog wel. en dan alle kosten die je hebt aan de spullen tegen exeem. die zijn erg pittig heb ik even uitgezocht. ze meeste middelen kosten rondde 60 tot 80 ,- en de boetdeken zelfs 300,-. dus de kosten lopen wel op wil je een beetje plezier van haar willen hebben. dat zet me aan het denken. in principe had ik voor een veulen willen kijken omdat ik een volwassen cob nooit kan betalen. die kosten zo rond de 6000,- maar nu ik haar hebgezien ben ik verliefd en is het maar moeilijkbeslissen. Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 60 bezoekers