Hoe was het in Leersum????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Hoe was het in Leersum????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 08:26

Ik had mij opgegeven voor Leesum in mei. Helaas, de vogels gooiden roet in het eten.
Voor vandaag had ik met mijn Olympic Knipoog Murphy al ingeschreven voor een dressuurwedstrijd en vorige week Holten gedaan dus iets te kort op elkaar.
Ik ben vergeten iedereen hier en op de lijst succes te wensen. En nu, op dit moment is de drukte in Leersum al in volle gang.
In gedachte ben ik bij jullie!!!

Mijn proef is om 17.45, lekker laat!!

Maar ik wil snel alles horen!!!!???
Het weer is jullie gunstig gezint!!
Ik kijk uit naar de verhalen!!!
Groetjes Jorie


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:30

Ik ga zo m'n spullen, camera en proviand bij elkaar zoeken om in het bos te gaan zitten.. Hoop dat het een beetje wil lukken, met dit heldere licht heb je in het bos al snel van die scherpe licht/schaduw overgangen...

(foto's zijn voor de DER site.. Haha! )

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:10

Okay, ik ben terug... tijd voor een klein verslagje.

Ik heb dus op een punt in het bos gezeten, om precies te zijn 3 kilometer voor de P/A. Daar komt erg veel verkeer langs (fietsers, wandelaars, ruiters) dus verveelt heb ik me niet. Ik had de spiegelreflex camera mee (m'n oude favoriet) en heb ongeveer 55 foto's gemaakt, hoewel ze niet allemaal gelukt zullen zijn. Dat heb je met handmatig scherpstellen, de snelste paarden staan er niet helemaal scherp op Knipoog

Helaas heb ik gedeeltelijk als routewijzer/hulpdienst moeten fungeren, want er waren ERG veel foutrijders. Een stuk na de P/A kwam de heen-route dicht langs de terug-route, en er zijn minstens 8 mensen die dus op de 1 of andere manier doorstaken en 'mijn' rondje nog een keer reden. Twee Klasse 2 ruiters hebben bij mij naar hun grooms gebelt om zich op te laten halen. En dan sta ik dus met de ruiter mee te balen, want gatver, wat zou ik graag willen dat ik meer voor ze kon doen...

Hierdoor heb ik helaas wat ruiters niet op de foto's kunnen zetten, en bleken daaronder nou 2 bokkers te zitten... Bagger. Sorry Gerritje en Dynamiek, ik heb jullie herkent, wilde jullie erg graag op de foto hebben, maar had even mijn handen vol.

Tegen 13:30 was mijn tweede rolletje bijna vol (wilde de laatste paar foto's van Rowan maken) en begon het licht ook zo scherp te worden dat ik moeite kreeg met fotograferen, dus heb ik de zaak ingepakt en ben naar huis gegaan. Ik hoop dat alles goedgegaan is voor de Bokt-deelnemers (en alle anderen natuurlijk) en de foto's laten nog even op zich wachten (dat heb je met dat ouderwetse systeem Haha! ) maar zullen waarschijnlijk op de DER site komen...

Cheers,
Arwen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:21

Leersum was kort maar krachtig, Tjo had superwaardes maar werd op de locomotie afgekeurd, zou kreupel zijn?????? Zelf nog herkeuring gevraagd, in de tussentijd niks te zien op gras of asfalt, maar helaas..... Balen als een stekker.....
Thuis nog eens gekeken... nee kon echt niks bijzonders vinden, en kreupel al helemaal niet. Was wel was stijf in de schouder maar kreupel nee, onregelmatig ook niet alleen wat stijf maar dat was na een paar rondjes draven weg.......

Vervolgens begaf de startmotor het toen we op stal waren dus ik heb mn portie ellende weer gehad vandaag..... kan iemand me zeggen waneer het ophoudt?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:08

Ik heb vandaag op de vetgate gezeten met mijn groompie Daphnezz (haar bokt naam) de vetgate was niet zo heel veel werk dus heb ik ook nog heeeeeeeel veeeeeeeeeeel bekenden op de gevoelige plaat vastgelegd, dus Arwen, neem het jezelf niet kwalijk, Dynamiek staat heel vaak op de foto, ook Gerritje, Rakada, Navy! en nog heel veel anderen!
Hee jorie, hoe is het met jou afgelopen???
Jammer Vippie, lag je er nou op de voorkeuring al uit?? echt balen, vooral als je het niet met de beslissing eens bent, maar ja er is geen discussie mogelijk met de vets, en dat kan ook eigenlijk niet!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:26

ik zat er dus ook zoals mazz al zei, het was best wel leuk! we hebben een heel lunch paket gekregen waar jullie best jaloers op mogen zijn (bonbons)! hihihi. En heel veel leuke en mooie paarden gezien.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:36

mazzeltje schreef:
Jammer Vippie, lag je er nou op de voorkeuring al uit?? echt balen, vooral als je het niet met de beslissing eens bent, maar ja er is geen discussie mogelijk met de vets, en dat kan ook eigenlijk niet!


Yep bij de voorkeuring al, zelfs een Btje en bij de PA opnieuw bekijken kon er niet vanaf (en dat terwijl ze niet eens op 3 benen liep en gewoon tactmatig correct), ze waren echt megastreng vandaag. Dus denise flink balen want t was dr eerste rit......
Naja kon dr ok nog wel bij dit jaar, whats next... (ohja de auto ging alweer kapot voor de 3e keer in 1.5week tijd, staat nu weer dood voor de deur).
op naar katwijk....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:02

jeetje vippie dat is erg balen zeg! erg veel geluk heb je de laatste tijd niet.
Wedden dat katwijk het weer helemaal goed maakt
PS leuke mail heb je naar stal gestuurd, toppie.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:01

Jeetje, Vip. Een lekker seizoen heb jij!! Nou ja, heb je alles gehad dus volgend jaar kan er niks mis gaan , Toch???
Tja, en onregelmatig........... 't is maar wat je wilt zien. En misschioen zien zij (de vets) dingen die wij niet zien. Kweet het ook niet hoor. Als het niet overduidel;ijk is zou ik me er maar niet druk om maken.

Mijn ontzettend vermoeiende dag (NOT) ging goed. Moest pas laat starten en was 10 minuten rijden. Mijn vriend vond het te dicht bij Knipoog
L1 : 150 en 153 punten. ja, en dan maar 3 keer gedressuurt!!! Want al die tijd was ik natuurlijk met My Lady bezig voor Holten en zo.
Dus Murphy heeft het super gedaan. Ben helemaal trots op hem.

Voor Lady ook weer wennen dat zij nu degene was die achter bleef.

Ben benieuwd naar al die foto's Arwen!!!
Ik zou daar ook een handeltje van maken!! Paar euro per foto en je heb in iedergeval je reiskosten eruit!!

Groetjes jorie

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:16

De foto's worden gescanned (door de HEMA, hoewel ik niet erg te spreken ben over de kwaliteit van hun scannen) en komen online te staan. Afdrukken dan wel vergrotingen zullen misschien inderdaad bij mij te koop staan. Heb toch twee rolletjes en 't 1 en ander aan afdruk en scan-kosten voor dit grapje overgehad, dus als mensen originele foto's willen mogen ze daar best wat aan bijdragen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:23

Tjee ... je hebt de laatste tijd wel pech he Vippie ?
Maar ... na regen komt zonneschijn ! Dus volgend seizoen ben je er weer helemaal bij!
Ik ben benieuwd naar de foto's!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:30

dat wordt niet meer mee rijden hoor, Arwen!! Ik wil volgend zeizoen ook super foto's van jou!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:37

Heh, zou de DER mij aan willen stellen als wedstrijdfotograaf in ruil voor een (groom)lidmaatschap? Ik diende toch ook een beetje als 'vrouw in het veld' vandaag, en als ik boekje en route had gehad was eea een heel stuk soepeler verlopen...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:43

Weet je zeker dat je auto geen Citroen BX is????? Haha! . JAmmer meid. Ik werd in Holten teruggeroepen bij het wegrijden van de P/a. Ja, we zagen je paard niet goed lopen en niet zo'n beetje ook Verward. Ik dacht, dat beest is rijp voro de slager zo liet ze het voorkomen. De toon waarop ze het zei. Zie ik later de film terug. Zie je Raak wel gevoelig lopen maar jemig, zeg als je nou interessant wil doen ga dan een vak leren.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:51

Als er bokkers zijn van wie ik foto's heb gemaakt, stuur me je e-mailadres en ik stuur ze je op!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:12

mazzeltje schreef:
Als er bokkers zijn van wie ik foto's heb gemaakt, stuur me je e-mailadres en ik stuur ze je op!!


Haha! van mij niet zekers? Tong uitsteken

arwen verstond je mij nog Schijnheilig

mijn wedstrijd is goed verlopen als afsluiting van het seizoen.
me rug ging redelijk en me paardje liep super.
en wat we helemaal niet verwacht hadden zijn we nog 1e geworden OK dan!

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:17

HEY GEFELICITEERD AF. Zo zie je maar weer he, goede moed houden en lekker je eigen strijdje rijden. Super.

'Paint' it 'Black'


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:17

ik heb jou alleen naast je paard gezien....dus sorry!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:23

mazzeltje schreef:
ik heb jou alleen naast je paard gezien....dus sorry!!!


geeft helemaal niet joh.
ik heb een goeie groom en tegelijkertijd fotograaf OK dan!

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:41

En van harte hè!!!! Ik zei het toch al dat het een goeie tijd zou zijn!!
Das echt een super afsluiting!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 01:03

Ik zie Navy! niet terug in de uitslag. Weet iemand wat er met haar gebeurd is ?
Kan me helemaal niks voorstellen bij de bergen van Leersum...misschien volgend jaar toch maar starten ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:09

Navy! had de rit goed uitgereden, maar helaas zat haar linkerachterijzer los en liep ze daarom niet helemaal lekker links achter. Helaas dus afgekeurd, zonde hè, door zo'n stom ijzer!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:23

ja dat is inderdaad balen, had ze misschien beter het ijzer kunnen verwijderen voor de keuring.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:25

mazzeltje schreef:
En van harte hè!!!! Ik zei het toch al dat het een goeie tijd zou zijn!!
Das echt een super afsluiting!!


ja dat zei je inderdaad.
maar zoals ik gister al zei konden er ook veel boven mij zitten.
maar inderdaad als het voor ons zwaar is dan is het voor iedereen zwaar.

oja mazzeltje we kunnen nog wel eens samen gaan rijden als je dat leuk vind?
als jij in leersum normaal altijd rijd, dan is dat niet zo erg ver van ons af en wil ik wel een keer komen rijden bij jou.
en bij ons heb je ook een heel mooi bos dus misschien ook een keer leuk voor jou om daar te komen rijden?

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:32

Heel goed idee, dat doen we, als ik in Leersum ga trainen is dat voor mij ook nog driekwartier rijden hoor, maar met de trailer rijden moet ik altijd, dus of ik nou in Austerlitz, Lage vuursche of Leersum ga rijden is mij dan ook om het even! Jij zit in Prinsenbeek toch??
Heb jij een uitslagenlijst? Weet jij wat Caudia v Bemmel heeft gedaan? ook klasse 1, die staat nl een stukkie verderop met haar paard en had ook best een goeie tijd neergezet, ze was ook nog een kwartier verdwaald, dus ben ik benieuwd waar ze staat!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker