Onderlinge wedstrijd gereden :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Onderlinge wedstrijd gereden :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:12

Nou vannacht was het laat en vanmorgen vroeg, dus ik rolde best lastig m'n bedje uit vanmorgen *LOL* Snel opgeschoten en een vriend die meeging supporten opgehaald en toen richting stal. Ik had vandaag (zondag de 14e) sinds een half jaar voor het eerst weer wedstrijd, nog even onderling B dressuur. Ik kon er niks aan doen, maar ik was toch best nerveus Haha!

Ik had Kasje gisteren al ingevlochten met naald en draad, wat tot mijn verbazing nog goed gelukt was ook, aangezien het de eerste keer was dat ik met naald en draad vlechtte en niet echt handig ben met vlechten. Haha! Gelukkig had Kasje alles netjes laten zitten dus ik hoefde niks overnieuw te vlechten. Poetsspulletjes gepakt en Kasje glom weer als een spiegeltje Haha!

Snel opgezadeld (jaja, Mayo kan soms ook snel zadelen *LOL*) en om 11.15 uur stapte ik de bak in. Daar begon ik eerst lekker ontspannen met wat oefeningetjes en wendingen etc. Kasje was lekker losjes, maar wel wat traag aan m'n been helaas. Toen doorgegaan naar de buitenbak waar ook de 2 dressuurringen uitgezet waren. Daar ging ik verder met losrijden. Kasje was redelijk relaxed alleen iets te op m'n been *LOL* Hij wilde met moeite de middendraf doen, maar ik had geen behoefte om hem daarop flink aan te pakken, omdat ik weet dat ik al een stressballetje ben en hij dat voelt en dat zou dan alleen nog maar erger worden.

Toen het bijna tijd was om de ring in te gaan arriveerde Merilyn om mij nog wat laatste aanwijzingen te geven en de proef voor te lezen. Toen was het tijd om de ring in te gaan Nagelbijten / Gniffelen Gisteren had ik nogal een pas-op-zwenkt-uit-bordje nodig bij het oefenen tussen de letterpionnen *LOL* Gelukkig viel het vandaag mee.

De proef verliep naar mijn gevoel best lekker, alleen had hij iets meer op 2 teugels gemogen en wat vlotter/beter aan m'n been. De middendraf kwam er nog steeds niet helemaal lekker uit ook, maar op de wat grote galopvoltes na had ik een erg fijn gevoel. Kasje heeft nogal moeite met recht op de A-C lijn uitkomen en vooral recht de lijn blijven vervolgen (beetje S-effect Haha!), maar vandaag wilde het ineens wel Verward Ik was daar natuurlijk erg blij mee. Kasje bleef redelijk relaxed en was een stuk makkelijker nageeflijk in vergelijk met eerder gereden proeven begin dit jaar. Dus dat was voor mij al een heel fijn gevoel. Kortom wat de punten ook zouden zijn, ik had lekker gereden en vond het toch een van m'n beste proefjes ooit gereden (dat zijn er nog niet zo veel *LOL*)

Toen wat andere proeven bekeken en ook die van Patricia m'n bijrijdster, die ook een zeer nette proef neerzette, maar daar was ze zelf niet zo van overtuigd *LOL* Lekker mutsje Knipoog

En toen moesten we de tijd door zien te komen tot de prijsuitreiking. Het was een combinatiedag waarbij er dus ook gesprongen werd. Dus het duurde nog al even totdat het zover was en de zenuwtjes werden er niet minder om *LOL*

Ineens hoorde ik via de speaker dat ik opgeroepen werd met nog wat anderen om me klaar te maken voor de prijsuitreiking. Ik had echt zoiets van 'Huh? Ik?' *LOL* Er reden namelijk toch best ervaren ruiters in mijn ring. Maar goed als een gek naar stal, gelukkig had ik Kasje z'n vlechtjes nog niet uit gedaan, dus het was een kwestie van kleertjes weer netjes maken, opzadelen en gaan met die banaan Haha! De prijswinnaars moesten zich verzamelen in de binnenbak. Maar we wisten nog niet wie nou wat behaald had. En nog steeds had ik de zenuwen, toen eigenlijk nog erger *LOL*

Hups, toen konden we onder begeleiding van een chique muziekje de buitenbak betreden waar ineens heel veel mensjes stonden Nagelbijten / Gniffelen Toen moesten we opstellen en werden we per categorie naar voren geroepen. Ineens word er gezegd 'En voor de individuele dressuur eigen paarden, op de eerste plaats geëindigd: Marjolein Meijne! Ik schrok me rot *LOL* Vervolgens werd er gezegd 'Met 173 punten!' Bloos! Toen kon je me praktisch oprapen *LOL* Ik was helemaal verbouwereerd en ik snapte even niks meer *LOL* Nou maar naar voren gegaan en m'n rozetje en beker tezamen met een handdruk ontvangen. De rest van de uitslagen gingen me als een waas voorbij *LOL*

Toen kwam de ereronde Party!! Dat vond ik zo gaaf, ik wilde altijd al eens een ereronde rijden, maar had nooit verwacht dat ik er daadwerkelijk ooit eens zou mogen rijden. Kasje vond het allemaal wel grappig om rond te huppelen met een boel andere paardjes op zo'n pittig muziekje. Één keer wilde hij even wegdrukken, maar gelukkig kon ik hem voor zijn. Hij ging heel relaxed in een handelbaar tempo z'n rondjes huppelen door de bak Haha!

Daarna was het klaar en kreeg ik de felicitaties van een boel mensjes. Ik vatte er nog steeds niks van *LOL* Er was wel heel hoog gejureerd, maar alsnog was ik helemaal verbouwereerd om m'n punten Haha!

Maar al met al dus een geweldig dagje met een 1ste plek en 2 winstpuntjes erbij, de stand is nu 3 winstpunten totaal Haha!

Masja en Mike hebben geloof ik wat foto's gemaakt, hopelijk kan ik die binnenkort plaatsen.

Patricia (Littleghoul op Bokt) mag lekker haar eigen verslagje neerzetten. Wel wil ik nog even kwijt dat ik het een mooie prestatie vind van haar en apetrots ben op hoe ze Kasje gereden heeft

Verder wil ik Merilyn, Maureen (Mause), Masja, Patricia, Mike en Miss_Petit bedanken voor de gezelligheid en morele steun *LOL*

Op naar het landelijke 5 oktober!! Party!!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:15

Gefeliciteerd Mayo!!! Party!!
Netjes hoor OK dan!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:26

Netjes Mayo!
Op naar de officiële wedstrijd!! Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:35

Hee cool!eerste!!!
ben benieuwd naar de foto´s!!!
Op naar de 5e inderdaad heel veel succes ik zal komen kijken!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:40

SUPER Mayo!!!! En Kasje natuurlijk!!!!! Jullie passen perfect bij elkaar!!
Gefeliciteerd!!! Echt super! OK dan!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:44

gefeliciteerd Party!! Party!!

eenuh... waarom gaat iedereen met ereronden altijd in n handgalopje??
Die rondes moet je met n superrengalop doen Tong uitsteken

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:47

nogmaals gefeliciteerd mayo, en nu ietsjes minder de zenuwen voor de aankomende officiele... je hebt nu bewezen dat je makkelijk voor winst kan gaan!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:48

Bedankt voor de felicitaties Haha!

Marleen, Kasje kent de term superrengalop in de buitenbak niet *LOL* Al laat ik hem voluit gaan en spoor ik hem eventueel nog bij, dan nog blijft hij in een handelbaar tempo doorgaan Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:50

Gefeliciteerd Mayo!!! En wie was dat toch in een topic een tijdje geleden die je zo zat af te kraken??? OVer je houding en zo? EAT S H I T and die zou ik zou zeggen he.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:52

Hahaha!!! Idd *LOL* Thanx! En ik had trouwens een mooie nette 7 voor houding en zit en nog commentaar op m'n protocol 'Netjes gereden' Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:15

Mayo schreef:
Hahaha!!! Idd *LOL* Thanx! En ik had trouwens een mooie nette 7 voor houding en zit en nog commentaar op m'n protocol 'Netjes gereden' Haha!



Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:39

Mooi resultaat! Dan gaat die landelijke proef ook wel lukken denk ik zo Tong uitsteken.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:41

zo dan! dat is goed he!!! ik wilde er graag bij zijn ( je weet waarom ik er niet was) ik hoop dat ik je 5 oktober wel kan zien rijden, en zie je wel dat alles goed komt, gewoon geduld hebben!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's!!!! Cheese!
GEFELICITEERD!!!

(ps. wie jureerde er?)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:14

Goed zo Mayo! Je bent zo door de B heen straks Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 23:25

Katja, ik ga het hopen Haha!

Rhijnauwen, Thanx! Haha! Lijkt me leuk als je 5 oktober kan komen kijken Ene Bernadette jureerde mij, maar ik weet haar achternaam niet. Ze heeft kort blond haar met wat krul erin.

Rommie, ehm, nog 7 punten te gaan en ik mag onderling L *LOL*

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:00

gefeliciteerd mayo! harstikke goed! moet echt een heerlijk gevoel zijn om zo'n ereronde te rijden Haha! !

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 00:02

Thanx!!! Haha! Dat is idd een heerlijk gevoel Haha! Ik had altijd de wens om het eens te kunnen doen, het kwam alleen een stuk eerder uit dan verwacht *LOL*

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:08

Bernadette Monkel was de jury Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:16

Onderling Verward Er vol voor zou ik zeggen!

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:36

Gefeliciteerd OK dan!

vet dat het zo goed ging!
en op naar de volgende *LOL*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 09:12

Missje, die was het idd Haha!

Rommie, 5 oktober gaan we weer landelijk en dan 9 november weer Haha!

Kipje (:P), thanx!!!! *trots* *LOL*

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:20

Apple schreef:
Mooi resultaat! Dan gaat die landelijke proef ook wel lukken denk ik zo Tong uitsteken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 10:24

Thanx! Haha!

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:46

GEWELDIG GEDAAN!!!!! het was een nette proef! Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 11:17