Symposium sport en fokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Symposium sport en fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 15:57

Misschien interessant voor boktbezoekers:
Na het succes van vorig jaar organiseert het Van Hall Instituut wederom een symposium Paard & Management tijdens het CSI Indoor Friesland in Leeuwarden. Dit jaar is gekozen voor het thema: “Van Selectie tot Succes in de paardensport”.

Bij dit symposium staat centraal: de sportpaardenfokkerij, het ontdekken van talent in de praktijk, het management rondom de opleiding van jonge sportpaarden en de rol die de sportpaardcompetities hierbij spelen. De sprekers die hieraan hun medewerking verlenen zijn: Jaap Werners, voorzitter van de hengstenkeuringscommissie van het KWPN; Arnold Kootstra, bedrijfsleider van Stal Roelofs; Christa Laarakkers, Grand Prix dressuuramazone; Emile Hendrix, voormalig internationaal springruiter en Solange Schrijer, fysiotherapeute voor paarden. Het dagvoorzitterschap is in handen van fotograaf/ journalist Jacob Melissen.

Het symposium is interessant voor iedereen die belangstelling heeft voor paardensport- en fokkerij en vindt plaats op vrijdag 17 oktober a.s. van 12.30 – 17.00 uur op het Van Hall Instituut, Agora 1 in Leeuwarden. De toegangsprijs is € 5,- per persoon. In verband met een beperkt aantal plaatsen dient u te reserveren. Dit kan via: symposiumpaard@pers.vhall.nl of telefoonnummer 058 2846100. Meer informatie over het symposium is te vinden op www.vhall.nl.

Na afloop van het symposium is het mogelijk om het avondprogramma van het 37e CSI Indoor Friesland te bezoeken. Hier wordt een aantal internationale springrubrieken verreden, afgewisseld met diverse shows. Meer informatie over het programma van CSI Indoor Friesland is te vinden op www.indoorfriesland.nl.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:43

Goh das 3 x goedkoper dan de Anna clinic en met echt klinkende namen uit de praktijk. Jammer dat ik aan het andere einde van Nederland woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:22

Dat wilde ik net zeggen Haha!

Alleen jammer dat ik dan weer in Zweden zit.

Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:58

Ach, meestal moeten wij noorderlingen naar midden en zuid nederland crossen voor interessante paardenevenementen. In principe is de tijd die hiervoor gereserveerd is best geschikt (12.30 - 17.00) Je hoeft niet heel vroeg van huis en bent ook niet heel erg laat thuis.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:04

Ah ook leuk.
Ik was vorig jaar ook van de partij.
Jammer dat Albert Voorn er niet bij is.

Het was vorig jaar echt leuk!!

Maar wat heeft Anna 42 hier nou weer mee uit te staan, beide lijken mij zeer interessante clinics.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:17

Omdat er altijd weer steekjes uitgedeeld moeten worden

Maar on-topic, lijkt me erg leuk, maar ook wel een eind bij mij vandaan Scheve mond
Jammer dat het niet een maandje later is.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:35

Ik vind een verschil in prijs van 3 x zo veel geen steekje, zeker gezien het feit dat hier topmensen uit de praktijk staan die zichzelf niet hoeven de bewijzen, maar gewoon een goed verhaal hebben.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:48

Het gaat er toch om of de mensen die erheen gaan het ervoor over hebbem. Ik heb het geld voor de Clinic van Anna graag over. En de hierboven genoemde clinic geldt alleen voor de sportpaardenfokkerij terwijl de clinic van Anna een veel groter vlak bespreekt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:50

Yootha schreef:
Het gaat er toch om of de mensen die erheen gaan het ervoor over hebbem. Ik heb het geld voor de Clinic van Anna graag over. En de hierboven genoemde clinic geldt alleen voor de sportpaardenfokkerij terwijl de clinic van Anna een veel groter vlak bespreekt.


Lezen is dus net zo moeilijk als schrijven. Kijk eens naar het programma van het onderhavige symposium

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:59

Ik haal er alleen maar uit dat het om sportpaarden en de sportpaardenfokkerij gaat. Trouwens ik denk niet dat we hoeven discussieren over de prijs van de clinic van Anna. Wie het ervoor over heeft doet dat, wie het niet wil betalen komt gewoon niet. Ik neem trouwens ook aan dat het symposium wel weer allerlei sponsoren heeft en dat daarom de prijs zo is. Ik interesseer me daar niet voor en dus heb ik die vijf euro daarvoor niet over.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:40

Idd het symposium heeft idd sponsors.
Plus vorig jaar kregen we er niets bij, alleen luisteren.

Men weet niet waar men over oordeelt, en dan vind ik niet dat je dat daar over mag oordelen. Er is nog geen clinic van Anna geweest, dus daar is iedereen nog blanco over.

Het is wel reclame voor Anna haar clinic, zo prikkel je nog meer mensen, zeer goed.

Het lijken mij allebei leuke clinics.

Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 13:49

Ik kan vertellen dat het symposium alleen de Rabobank als kleine sponsor heeft en dat het entreegeld laag gehouden wordt om zoveel mogelijk mensen de kans te geven te komen.
Dit symposium kost veel meer dan dat het oplevert, maar geldelijke winst is ook niet de gedachte achter deze happening. Als HBO instelling wil het Van Hall Instituut graag als kennisinstituut fungeren en mensen uit de paardenwereld in contact brengen met gebruikers en fokkers.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:24

sarabande schreef:
Ik vind een verschil in prijs van 3 x zo veel geen steekje, zeker gezien het feit dat hier topmensen uit de praktijk staan die zichzelf niet hoeven de bewijzen, maar gewoon een goed verhaal hebben.


Als je je om € 15 druk moet maken. Scheve mond
Stel dit is een zeer informatieve avond, waar men veel van opsteekt dan is dat toch amper een bedrag. Er zijn cursussen/clinics/symposiums waar heel wat meer geld voor neergeteld wordt.

3 x 5
3 x 100
3 x 1.000
3 x 10.000

3 x zo veel is dus erg respectievelijk, dat wil ik hier maar even mee zeggen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:58

chantal1 schreef:

3 x zo veel is dus erg respectievelijk, dat wil ik hier maar even mee zeggen.


????

Verklaar je nader aub ?
Van Dale bood geen uitkomst....... Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:01

CGJ12"]
[quote="chantal1 schreef:

3 x zo veel is dus erg respectievelijk, dat wil ik hier maar even mee zeggen.


????

Verklaar je nader aub ?
Van Dale bood geen uitkomst....... Verward
[/quote]

Hahaha Haha!
gok dat ze relatief bedoelt Clown

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:58

Sorry, ben niet zo slim Blond dus nee, geen verdere uitleg.

Ik hou het bij paarden Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:02

Chantal bedoelt dus volgens mij dat je beter kan zeggen 10 euro duurder dan 3x zoveel. Op grotere bedragen is dat dan relatief minder... zoiets. Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:20

Idd Zannekin, zo bedoel ik het. Enne relatief/respectievelijk heb ik dor elkaar gehaald. 1 foutje op al die berichten mag toch wel eens Knipoog

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:25

Men wil het bergijpen of niet natuurlijk!!!

Thora

Berichten: 457
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 11:26

Ik had gedacht meer positieve reacties te krijgen over het programma, niet over de entreeprijs. Het Van Hall Instituut is een hogeschoolinstelling, waar winstgevendheid geen prioriteit is. Kennisoverdracht wel. Een ander soort instelling kan dit soort evenementen nooit voor deze prijs aanbieden, het kost namelijk veel meer dan dat er binnenkomt aan entreegelden en sponsoring. Het valt me erg tegen dat er op dit forum niet meer mensen zijn die aangeven te willen komen. De reisafstand is in deze tijd toch geen probleem meer. Je krijgt er ook heel wat voor terug. Je hebt de mogelijkheid om vragen voor te leggen aan mensen waar je normaal niet zoveel mee te maken hebt, maar die vanuit de praktijk erg veel ervaring hebben.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:41

Ja Thora je hebt volledig gelijk. Maar de gemoederen werden hier nogal bezig gehouden over een nogal schimmige clinic, waar je alleen naar toe mocht als je het met het gebodene eens bent en die dus 3 x zo duur is.
Daarom was ik ook degene die aangaf dat dit symposium van heel andere grootte en inhoud is.
Dat vind ik ook en ik verbaas mij met jou over de geringe serieuze animo om dit symposium te bezoeken.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:53

Je had in eerste instantie niet een andere clinic moeten betrekken bij dit zeer interessante Symposium Sarabande. Dan waren er hoogst waarschijnlijk geen reactie's gekomen.
Thora, ik vind het een erg goed initiatief dat je dit plaatst. Ik zou ook heel graag komen. Het eind rijden is idd geen probleem maar het is zo dat ik zelf 4 paarden thuis heb staan, een fulltime baan heb en geregeld nog eens andere afspraken heb. Daar moet alles dan maar tussen passen. Even mijn persoonlijke uitleg waarom ik waarschijnlijk niet kom.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:05

chantal1 schreef:
Je had in eerste instantie niet een andere clinic moeten betrekken bij dit zeer interessante Symposium Sarabande. Dan waren er hoogst waarschijnlijk geen reactie's gekomen..


Er zijn tot op vandaag aan mensen die zich ingeschreven hebben op die andere 3x zo dure clinic nog geen antwoorden gekomen over de inhoud van die clinic, dat in schril contrast tot dit symposium.
Die clinic zou morgen plaatsvinden.
Beide clinics zouden fokkerij in relatie tot sport behandelen, dus vergelijking is niet zo heel vergezocht.
Maar ik kan me voorstellen dat de bekende voor- en medestanders die vergelijking niet prettig vinden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:16

Wat geeft jou het recht om daar over te oordelen, gezien de belangstelling, zijn degenen die wel komen nieuwsgierig genoeg.

De prijs van beide clinics doet er niet toe.
Als het maar informatief en interessant is voor degenen die er naar toe gaan, en daar hoeft niemand over te oordelen, behalve de persoon die er naar toe gaat of is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:57

Die Anna clinic is in Assen, dus als je naar Assen kunt rijden kun je ook nog wel even doortuffen naar Leeuwarden imo...

Ik vind het een erg leuk programma, en ik vind het al een enorm pluspunt dat het programma en de sprekers gewoon genoemd worden vantevoren. Helaas zit ik dan 700 km noordelijker en dat is me iets te ver.

Maar ik wens de mensen die gaan veel plezier en ik wil hier natuurlijk een uitgebreid verslag kunnen lezen!!