wat mag jou verzorgster/bijrijder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

wat mag jou verzorgster/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 13:40

Ik heb voor allebei mijn paardjes een bijrijder.

Nu heeft de bijrijder van jamaica van de week een keer gesprongen met haar. Ze rijdt prima en kan haar prima aan, maar toch vind ik het idee eng. Ze mag absoluut (nog) niet naar buiten met jamaica, dus ik vind het aan de andere kant ook banketstaaf als ze alleen maar een beetje rondjes mag hobbelen in de bak.

Wat mogen jullie bijrijders/verzorgers en wat absoluut niet?


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:43

die van mij mocht alles.......zelfs op vakantie

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:50

Iris mag eigenlijk alles met Evita, behalve buitenrijden. Maar dat is omdat ze Evita pas een paar weekjes doet.. een stapritje vind ik wel goed hoor, maar anders kan Evita best druk zijn en dat vind ik nog een beetje een eng idee. Waarschijnlijk kan ze over een tijdje als ze wat aan elkaar gewend zijn ook wel met haar naar buiten.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:54

ik heb er zelf geen, maar ik zou ze er niet mee naar buiten laten.. Het is tenslotte jouw paard en als ze valt is het natuurlijk de schuld van het paard. Misschien heeft ze dan iets gebroken of overkomt je paard iets, maar dat kan natuurlijk altijd. Maar ik zou het minder erg vinden als ik van mijn paard val buiten, dan iemand anders.
Gisteren wou ik Camble mee nemen naar huis, ze was nog niet alleen buitengeweest (wel met anderen) dus ging ik ernaast en een vriend erop, maar die wou ff in de bak stappen, goed..
Begon hij daar ff hard te galloperen en sprong hij ff over een hindernis.. Dacht van je doet maar Boos!
En dan buiten ging het niet, hij viel er bijna af, dus zij ik ga terug.. en dan zei hij op manege tegen iedereen, ja ik mocht niet doordrijven van haar.. Ze was rondjes aan het draaien op straat Verward Sorry dat vind ik maar gevaarlijk, dus dacht ik aan de veiligheid, begon iedereen ff te zeggen ja je moet niet toegeven en blabla.. Waar maar ik wou niet dat ik ff mocht betalen omdat hij zijn been zou gebroken hebben, en mijn paard onder een auto zat!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:56

Ireentjuh schreef:
Iris mag eigenlijk alles met Evita, behalve buitenrijden. Maar dat is omdat ze Evita pas een paar weekjes doet.. een stapritje vind ik wel goed hoor, maar anders kan Evita best druk zijn en dat vind ik nog een beetje een eng idee. Waarschijnlijk kan ze over een tijdje als ze wat aan elkaar gewend zijn ook wel met haar naar buiten.


heey is dat de iris die ik ook ken?? Clown

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:19

Annemarie mag alles als het maar verantwoordelijk is en mijn paard
er netjes bij staat.

alleen wil ik niet dat de hele manege op mijn paard
rijd en dat ze ook niet!

oja geen manen trekken hihihihhi of zn staart knippen want dan word ik link!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:23

moossie"]
[quote="Ireentjuh schreef:
Iris mag eigenlijk alles met Evita, behalve buitenrijden. Maar dat is omdat ze Evita pas een paar weekjes doet.. een stapritje vind ik wel goed hoor, maar anders kan Evita best druk zijn en dat vind ik nog een beetje een eng idee. Waarschijnlijk kan ze over een tijdje als ze wat aan elkaar gewend zijn ook wel met haar naar buiten.


heey is dat de iris die ik ook ken?? Clown
[/quote]

haha jaa dat denk ik wel! Zij heeft toen Kristel van jou verzorgt..

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:24

zolang alles in het verantwoordelijke blijft,mogen ze alles,alleen doen ze het nog maar een paar weekjes,dus ze mogen nog niet alleen op buitenrit,en springen,ook nog ff niet:komt allemaal nog wel hoor,ik wil dat ze mexx eerst helemaal onder controle hebben,en vooral de galop is nogal hard,en vliegerig!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:54

Toen ik bijrijder was van een paard had ik de afspraak dat ik hem mee naar buiten nam en dat ik 1 keer in de week mee reed in de les. Eigenaresse was zelf erg dressuurmatig bezig.

Als wij op vakantie zijn of niet kunnen dan zoeken we meestal iemand die met het paard naar buiten gaat. Lekker naar het strand. Misschien een keer longeren, losgooien.

Zaken die ze niet mogen:
- anderen erop laten (ik laat zelf wel mensen erop, maar dan ben ik er bij).
- vrijspringen (heb iets te vaak voorbeelden gezien dat het iets te hoog werd en onverantwoord. Als ze zelf gaan springen is het ok, dan haken ze zelf wel af Haha!).
- paard zonder supervisie in de paddock laten (altijd erbij blijven of in elk geval op blijven letten).

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:03

Eigenlijk alles wel, maar wel in overleg. Tijdens de lessen mag ze mee doen aan alles wat er gedaan wordt, alleen springen en buiten rijden heb ik liever niet. Er moet dan wel iemand bij zijn.

Wat ze absoluut niet mag is ongevraagd hulpteugels gebruiken. Daar heb ik een grote hekel aan.

Gelukkig is ze een type dat alles overlegt en vaak vraagt wat je ergens van vindt. Ze weet wel dat het zonder vragen eigenlijk ook mag, maar het is wel prettig zo.


x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:48

ik heb geen bijrijder en van mij mag ook haast niemand op mijn pony, ik vind dat ik het beste mijn pony gwoon in m'n 1tje kan rijden, alleen mijn tante die mij ook 2x per week les geeft mag er heel soms op

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:54

mijn bijrijdster mag alles
ik heb verschillende gehad en die mochten lang niet zoveel als die ik nu heb

die ik nu heb is super
voor mij part plak ze zijn hoofd op ze kont
het enige wat ze niet mag is met hulpteugels rijden
voor de rest zoekt ze het maar uit Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:31

Ik mag alles Haha!
Les, springen, naar buiten, op wedstrijd en wat zijn er nog meer voor spannende dingen die je een bijrijdster kunt laten doen Verward Gewoon de dingen die een eigenaar ook met het dier zou doen.
Ik doe er misschien zelfs wel meer mee dan de eigenaar Tong uitsteken

Alles in overleg, met je gezonde verstand en het paard op de 1e plaats, dan is er geen enkel probleem.

Nulla tenaci invia est via

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:39

Mijn bijrijdster mag alles! Als ze hem mee zou willen nemen naar een wedstrijd, clinic, bos of strandrit, het maakt me allemaal niet uit. Ik vertrouw haar echt blindelings Ik denk dat ik me geen betere bijrijdster zou kunnen wensen!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:09

Ik mag ook alles. De eigenaresse zit er heel af en toe op, maar is mij nodig als chauffeur, dus ze komt alleen met mij mee. Ze vraagt dan aan mij of ze er ook even op mag Haha!

Ik regel verder ook alles, zoals de smid e.d. Ik hoef niets te betalen, maar ben wel van plan om de smid te gaan betalen, omdat ik haar graag op ijzers wil hebben.

Moet er wel bijzeggen dat de eigenaresse al heel lang een goede vriendin van mij is en wij altijd elkaars paarden deden, als de één een poosje niet kon ofzo. Ik denk niet dat ze een ander zo vrij zou laten met haar paard.

זכור

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:33

Wat mij betreft alles, zolang het op een verantwoordelijke manier gebeurd (dwz niet zichzelf, het paard, of anderen in gevaar brengen) en het paard er niet slechter van wordt.


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:19

Chinoucs bijrijder mag alles doen wat ik ook met Chinouc doe.
Ik vertrouw haar ook echt 200%.
Maar zoiets moet groeien.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:39

mijn bijrijder mag in principe alles maar niet rijden.. tenminste niet alleen, wel met kij erbij, dat omdat mijn pony jong is, net onder zade maar in de toekomst mag ze dat wel.. en tja het is jou paard dus moet je ook zelf je grenzen stellen..

*Buddy is echt het beste wat mij is overkomen, ben echt trots op mijn stoere fjord*

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:49

Alles! (maar wel na overleg met mij). Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:35

Ik heb momenteel geen verzorger maar ben wel verzorger geweest. Ik mocht alels: buitenrijden, springen, les, zelfs een keer mee naar ponykamp. (en inmiddels is deze pony mijn eigen pony geworden Lachen )

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:35

Mijn bijrijdster mag vrij veel vind ik.
Ze mag hem in de bak gewoon zowiezo rijden, met de voorwaarde dat er in ieder geval nog iemand anders op het terrein aanwezig is. Een sprongetje maken mag ook, maar dat doet ze vrij weinig. Vrijspringen mag van mij ook niet.
Ze mag met hem naar buiten als er iemand anders meegaat, als er bijvoorbeeld een stalgenoot van mij ook buiten gaat rijden.
Lessen mag ze ook, heeft ze zelf gevraagd (wat ik overigens heel positief vond), ze lest bij dezelfde instructeur als ik, en de les is gewoon in de bak bij ons op stal. Ik zou hem haar niet zomaar ergens mee naartoe laten nemen zonder dat ik er zelf bij ben.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:50

Ik doe zelf ook behoorlijk veel met mijn pony's dus heb eigenlijk niemand nodig maar in de tijd dat ik fulltime werkte reed er wel zo nu en dan iemand op Lady. Dit meisje neem ik nu gewoon mee als ik erheen ga.
Maar als ik straks weer fulltime werk zal zij weer wat meer alleen gaan doen.
En dan doet ze eigenlijk alles, maar als ze iets nieuws wil doen wil ik daar eerst graag bij zijn.
Verder rijd ik zelf vaak de buitenritten op haar omdat we niet in de buurt van rustige stukken wonen.
Dus ze is niet erg makkelijk op buitenrit.
Maar we gaan straks met z'n 2en m'n andere pony beleren.
Ze wil me met alles wel helpen (zelfs betaling wat ik niet wil) dus laat haar ook zoveel mogelijk het idee krijgen dat het een beetje haar eigen zijn.
Ik heb nu eenmaal het geluk dat ik 2 pony's heb, en zij mag van mij meegenieten!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:22

ik ben zelf al 4 jaar verzorgster van hetzelfde paard en ik mag ook alles. alleen als ik naar buiten gaat moetik het even aan iemand melden (hoeft niet perse aan de eigenaresse, maar gewoon dat iemand weet dat ik weg ben). Ze weten nu wel dat ze mij kunnen vertrouwen, en dat ik ook blijf komen om de stallen te doen als er een poosje (door ziekte) niet gereden kan worden. Ik vind zelf dat ik het onwijs getroffen heb, het voelt voor mij als een eigen paard.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:29

In overleg kan er een boel. Wat niet kan: Op ponykamp, ongevraagd anderen erop zetten en klooien met hulpteugels. Springen buiten de springles om wil ik ook graag bij zijn. Als ze lang gaat buitenrijden wil ik ook graag weten waar mijn paard uithangt, dus even melden van te voren. Op eigen initiatief met Stiek gaan klooien wil ik ook niet hebben. Ze gaat er gelukkig heel verantwoord mee om dus eigenlijk kan ze doen alsof ze een eigen paard heeft en een overbezorgde "moeder" Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:56

Ik verzorg 2 fjorden, en ik mag daar gewoon alles mee, maar ik gaat zelf niet naar buiten omdat ik dat zelf gevaarlijk vind, maar voor de rest mag gewoon alles


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985 en 132 bezoekers