Kan iemand mij hiermee helpen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Kan iemand mij hiermee helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 21:02

ik heb dus 2 hamsters...Kleintje, n vrouwtje en k heb laatst n nieuwe gekocht Yugi, n mannetje. Nou hebben we ze dus bij elkaar gezet en Kleintje is heeeeeel erg geïnteresseerd in Yugi. Kleintje heeft zelfs n paar seconden op Yugi gezeten...heel vaag want normaal gesproken zit t mannetje op t vrouwtje en niet andersom. Yugi jaagt Kleintje nu ook de hele tijd weg want KLeintje blijft maar achter m aan zitten. Kan t misschien zijn dat Yugi n vrouwtje is en dat Kleintje n mannetje is???
Wat denken jullie??

Kuzz Jen Haha!


Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 21:09

please iemand??? Ik snap t nl echt niet meer. T kunnen geen 2 vrouwtjes zijn watn Kleintje blijft de hele tijd proberen om op Yugi te zitten, en ook geen 2 mannetje want dan waren ze allang aan t vechten tot op de dood en dat doen ze niet. DUs ze kunnen alleen mannetje en vrouwtje zijn. maar wie welke is weet ik op dit moment niet. Raar gewoon.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:13

Over welk soort hamsters gaat dit?
Maar ok Knipoog
Draai ze even op hun rug en kijk goed onder hun staartstompje.
Bij een vrouwtje zitten de twee gaatjes dicht bij elkaar en bij een mannetje zitten de gaatjes wat verder uit elkaar.
Als je inderdaad een mannetje en een vrouwtje daar hebt zul je het verschil snel zien en ook zie wie het mannetje is en wie het vrouwtje.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 21:16

t zijn russische dwerghamster. Maar t lukt me echt niet om ze op hun rug te draaien. Ze zijn veel te snel.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:17

Ik zie nu in je profiel dat je het over Russische Dwerghamsters hebt Knipoog
Het is helemaal niet zo dat twee mannetjes of twee vrouwtjes gelijk gaan vechten hoor. Mijn ervaring is dat als de kooi maar groot genoeg is dwerghamsters helemaal niet gaan vechten.
Het zijn niet voor niets groepsdieren.

Als het een mannetje en een vrouwtje is wil het niet zeggen dat het mannetje gelijk het vrouwtje dekt.
Ik neem aan dat je wel weet dat de meeste jongen als slangenvoer eindigen?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:18

tinker_lover schreef:
t zijn russische dwerghamster. Maar t lukt me echt niet om ze op hun rug te draaien. Ze zijn veel te snel.


Daar moet je even handig in worden.
Stevig vastpakken (zonder fijn te knijpen Bloos! ), duim op het buikje en kopje tussen twee vingers. Kunnen ze geen kant meer op Knipoog

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 21:25

ThePast03 schreef:
Ik zie nu in je profiel dat je het over Russische Dwerghamsters hebt Knipoog
Het is helemaal niet zo dat twee mannetjes of twee vrouwtjes gelijk gaan vechten hoor. Mijn ervaring is dat als de kooi maar groot genoeg is dwerghamsters helemaal niet gaan vechten.
Het zijn niet voor niets groepsdieren.

Als het een mannetje en een vrouwtje is wil het niet zeggen dat het mannetje gelijk het vrouwtje dekt.
Ik neem aan dat je wel weet dat de meeste jongen als slangenvoer eindigen?


Ja maar na n paar seconden toen ze samen in de kooi zaten ging Kleintje helemaal op Yugi zitten en hij liet t gewoon toe. Later na 10 minuten ofzo deed Kleintje dat nog n keer en liet Yugi t weer toe. Maar in die tussentijd en na de laatste keer probeerde Yugi Kleintje weg te jagen.

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 21:29

ThePast03 schreef:
Als het een mannetje en een vrouwtje is wil het niet zeggen dat het mannetje gelijk het vrouwtje dekt.
Ik neem aan dat je wel weet dat de meeste jongen als slangenvoer eindigen?


Ja maar na n paar seconden toen ze samen in de kooi zaten ging Kleintje helemaal op Yugi zitten en hij liet t gewoon toe. Later na 10 minuten ofzo deed Kleintje dat nog n keer en liet Yugi t weer toe. Maar in die tussentijd en na de laatste keer probeerde Yugi Kleintje weg te jagen. en dat laatste weet ik wel, maar ik wil ben ze van plan om te verkopen en dan alleen aan mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze ze nooit als slangenvoer zouden gebruiken.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:35

Waarom wil je per se een mannetje en een vrouwtje. Wil je echt dat ze kleintjes krijgen? Er zijn al zoveel van die hamsters die ze nu als slangenvoer weg moeten doen omdat niemand ze nog wil. Weet je al mensen die eventueel een kleintje van je willen? Zodat ook deze niet als slangenvoer moeten eindigen? Denk aub na voor je met dieren gaat fokken. Mocht dit een goed overwogen besluit zijn en je hebt mensen die de kleintjes willen dan neem ik natuurlijk mijn woorden terug.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:38

tinker_lover schreef:
Ja maar na n paar seconden toen ze samen in de kooi zaten ging Kleintje helemaal op Yugi zitten en hij liet t gewoon toe. Later na 10 minuten ofzo deed Kleintje dat nog n keer en liet Yugi t weer toe. Maar in die tussentijd en na de laatste keer probeerde Yugi Kleintje weg te jagen. en dat laatste weet ik wel, maar ik wil ben ze van plan om te verkopen en dan alleen aan mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze ze nooit als slangenvoer zouden gebruiken.


Ik kan er zo niets over zeggen, je zult ze toch echt even van onderen moeten bekijken.
Twee vrouwtjes gaan ook op elkaar rijden als ze elkaar voor het eerst ontmoeten en twee mannetjes doen dat ook. Is een soort rangorde bepaling.

Mij ervaring is dat het niet meevalt om voor een nest minimaal zes serieuze mensen te vinden die een jong willen hebben en die vervolgens dat jong ook nog tot aan hun dood goed verzorgen.
Als je er ook nog eens geld voor wilt vragen ben ik bang dat het helemaal moeilijkgaat worden. Als je een echt serieuze koper kan vinden mag je ze er wel een bos bloemen bij geven
Ook in dierenzaken worden de meeste jongen niet verkocht waardoor ze weer terug gaan naar de handelaar die ze vervolgens als slangenvoer verkoopt. Sommige dierenzaken doen nog minder moeilijk en voeren ze zelf op aan hun slangen.
Je zult jezelf ook moeten bedenken wat je gaat doen als je niet genoeg nieuwe eigenaren kunt vinden. Ben je bereid ze allemaal aan te houden en zoveel nieuwe kooien te kopen voor de jongen??

Verder is het fokken van dwerghamsters lang niet altijd leuk. Bereid je voor op gruwelijke situaties zoals half opgevreten jongen e.d.
Niet echt leuk om je dit te vertellen maar wel iets wat je moet weten voordat je begint denk ik.
Meestal geef ik mensen de tip om eens bij een handelaar te gaan kijken.
Daar worden twee keer per week zo'n 500 jonge dwerghamsters aangeleverd. Je weet niet wat je ziet en als je dat een keer gezien hebt wil je waarschijnlijk nooit meer hamsters (of wat voor een knaagdieren dan ook) fokken Huilen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:41

Quinzy schreef:
Waarom wil je per se een mannetje en een vrouwtje. Wil je echt dat ze kleintjes krijgen? Er zijn al zoveel van die hamsters die ze nu als slangenvoer weg moeten doen omdat niemand ze nog wil. Weet je al mensen die eventueel een kleintje van je willen? Zodat ook deze niet als slangenvoer moeten eindigen? Denk aub na voor je met dieren gaat fokken. Mocht dit een goed overwogen besluit zijn en je hebt mensen die de kleintjes willen dan neem ik natuurlijk mijn woorden terug.


Waar ik aan wil toevoegen dat ik de ervaring heb dat je minimaal het dubbele aantal mensen nodig hebt dan dat je jongen krijgt.
Je wilt niet weten hoeveel mensen terug krabbelen als de jongen eenmaal het nest mogen verlaten.
Dan willen die mensen die eerst nog zo enthousiast leken ineens geen hamstertje meer. Die hebben inmiddels een leuk konijntje gekocht.
Geloof dit soort dingen staat je echt te wachten!
En dan heb je voordat je het weet 10 kooien met hamsters in je kamer staan of ze eindigen alsnog als slangenvoer.

Er worden helaas veel en veel meer dwerghamsters gefokt dan dat er mensen zijn die een dwerghamster willen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:47

Citaat:
Er worden helaas veel en veel meer dwerghamsters gefokt dan dat er mensen zijn die een dwerghamster willen

Helamaal en volledig mee eens.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 22:25

ik heb tot nu toe al 5 mensen die er eentje zeker willen en mn moeder wil er zelf ook eentje...ik heb er nl al 2 maar zij wil er ook eentje.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:34

tinker_lover schreef:
ik heb tot nu toe al 5 mensen die er eentje zeker willen en mn moeder wil er zelf ook eentje...ik heb er nl al 2 maar zij wil er ook eentje.


Ik hoop echt voor je dat er niemand afhaakt en dat je hamster niet meer dan zes jongen ter wereld brengt.
En dat het allemaal goed gaat.
Vergeet niet het mannetje weg te halen voordat moeders bevalt, anders wordt ze gelijk weer gedekt!


Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 18:06

ik heb nu al 7 mensen gevonden. En we hebben 't mannetje al weer terug in zn eigen hok gezet zodat hij haar niet nog n keer kan dekken.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:42

Mijn konijnen zijn vrouwtjes maar zitten ook steeds op elkaar Lachen Het heeft meer met het bepalen van rangorde te maken, de dominantste zit dan natuurlijk bovenop Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, Majabeestje en 42 bezoekers