70 euro voor twee keer per week bijrijden, doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

70 euro voor twee keer per week bijrijden, doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 17:22

Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bijrijdpaard in de omgeving Den Haag. Nou is het probleem dat er in Den haag weinig aanbod van paarden is en ik zelf nog maar 3 jaar rij-ervaring heb (hiervoor wel 4 jaar gevoltigeerd, maar toch).

Nou heb ik een bijrijdpaard (oke, e-pony) aangeboden gekregen maar er zitten wat nadelen aan, tenminste, dat is voor mij een nadeel, vandaar dat ik jullie mening wil weten.

Het gaat dus om een e-pony, een new forest, een heel lief dier, en de eigenaresse heeft over heel veel dingen dezelfde ideeën als ik.
Ik wil namelijk graag rijlessen kunnen rijden op een evt bijrijdpaard.

Nou is de lokatie erg mooi, ze staan dag en nacht buiten behalve in de winter, dan staan ze 's nachts op stal. Maar ik moet er wel een uur voor met het openbaar vervoer. Verder zijn de kosten 70 euro per maand voor 2 keer rijden. Dit vind ik wel oke, maar als ik lessen wil rijden kost dit me nog eens 12,50 per half uur.

Dus de voordelen:
- veel weiland
- eigenaresse en ik hebben over veel dingen dezelfde ideeën
- paard is hartstikke leuk

Nadelen:
- kosten zijn hoog
- de reistijd is erg lang

Wat moet ik doen?!?! Verward Verward


Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:26

ik vind het erg veel geld 70 euro voor maar 2 keer rijden en nog eens de les betalen!
moet je ook zelf uitmesten? of zit dat bij de stal in?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:32

Ik vind het erg veel. Als je er ook nog es lessen bij zou krijgen...maar ja, het is maar wat je er voor over hebt!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:37

ik vind het veel te veel, maar ik ben dan ook verwend met een verzorgpony waar ik vanalles mee mag doen en niks voor hoef te betalen. Misschien zou ik het toch maar doen als ik het geld had en er geen andere mogelijkheden waren. Waarom ga je eigenijk niet op een manege lessen tot er iets langskomt dat iets meer voordelen en minder nadelen heeft?

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:44

Ik betaal zelf ook 70 euro voor mijn bijrijdpaard, daarvoor rijd ik ook 2x in de week. Als je het gaat terugrekenen, vind ik het best meevallen.
Ik heb het ook heel erg getroffen met de eigenaren en rij ook regelmatig vaker als 2x zonder daarvoor extra te betalen.
Het enige was minder is voor jou, is de reistijd, ik ben in 10 minuten op stal, maar een uur reizen is wel lang. Zeker als je afhankelijk bent van openbaar vervoer.
Lastige keuze, succes.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 18:17

De stal moet ik wel zelf uitmesten ja. Dat vind ik eigenlijk niet zo erg, het paard staat veel op de wei dus echt smerig is de stal niet.
De afstand vind ik inderdaad ook het grootste struikelblok.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:25

Jeetje, 70 euro voor 2 keer in de week rijden.. Plus de kosten van de lessen erboven op. Dan ben je dus 120 euro per maand kwijt als ik uitga van 1 keer in de week een les rijden. Dat is dus bijna 245 Gulden!!
Is het een uur heen en een uur terug, of een uur in totaal?

Mag ik vragen waarom ze er zoveel geld voor vraagt? Is dat omdat ze het paard anders niet (meer) kan onderhouden?

זכור

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:33

ik vind het erg veel geld voor 2x in de week rijden en dan ook nog alle klussen erom heen doen...

En de reistijd is ook niet echt fijn, ik zal denk verder gaan zoeken...

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:35

Nee, dat is echt heel veel.
Ik zou bijna zeggen: laat de eigenaar jouw reiskosten vergoeden werk daar in de stal om daar gratis te rijden.
Is ook niet redelijk maar dit al helemaal niet.

Op een manege kun je voor 70 euro wel veel vaker rijden dan 2 keer perweek.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:35

Hoeveelheid geld is idd vrij veel voor 2 keer in de week rijden, maar voor omgeving Den Haag helemaal geen raar bedrag (heb zelf ooit 100 euro voor 3 keer in de week rijden betaalt).

De reistijd is een ander verhaal. Kun je dat volhouden? Makkelijk inplannen met je andere bezigheden? Als je per keer 2,5 uur met dat paardje bezig bent dan komt daar dus nog 2 uur reistijd bovenop. Dan zit je al aan 4,5 uur per keer.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:55

jemig wat duur allemaal, bij mij op stal kun je een pony huren voor 65 euro in de maand en dan kun je hem 6 keer rijden in de week..
maar dat vind iedereen hier al erg duur

ONDERSCHRIFTLOOS

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:00

Ik vind het heel veel geld. Misschien voor iemand die anders écht geen enkele mogelijkheid heeft om te rijden én dicht in de buurt woont... Wat hierboven al gezegd is: bij een manege betaal je misschien 10 euro voor een les, daar zit de pony dan ook nog bij in. Ben je per week voor 20 euro klaar... Als je iets anders kunt vinden of het nog een poosje op een manege kunt redden, zou ik dit zeker niet doen. In jouw geval zijn zowel de reistijd als het geld veel teveel!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:03

alja schreef:
jemig wat duur allemaal, bij mij op stal kun je een pony huren voor 65 euro in de maand en dan kun je hem 6 keer rijden in de week..
maar dat vind iedereen hier al erg duur


wow! Dat vind ik wel heeel erg goedkoop!

Maar voor 70 euro plus die reistijd... echt niet! ( heb ik misschien makkelijk praten met een eigen paard ) maar zou het niet doen!

(L)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:07

Elles schreef:
bij een manege betaal je misschien 10 euro voor een les, daar zit de pony dan ook nog bij in. Ben je per week voor 20 euro klaar...


Dat is per maand dus een dikke 80 euro (om precies te zijn gemiddeld 86 euro per maand). Je rijdt dan in een groep, elke keer een andere pony onder je kont, je moet maar afwachten wat je daarmee kunt doen, afwachten hoe die pony in zn vel zit (heeft ie bijvoorbeeld veel stilgestaan dus fris of heeft ie erg veel gelopen dus geen puf meer), geen kans een band op te bouwen noem maar op.

Nee, dan een bijrijdpony voor 70 euro in de maand. Je zet een keertje een hindernis neer, gaat een keertje naar buiten, rijdt een keer 2 uur buiten ipv 1 uurtje (oeps, bij het manegepaard kost je dat weer 10 euro extra). Voor de volledigheid neem je dan 1 keer in de maand les, 12,50 per half uur (priveles neem ik aan Lachen ). Kom ik op 82,50 euro per maand. Wel wat minder les, maar van een half uur priveles per maand steek je meer op dan van 1 uur groepsles op manegepaarden per week. Doe mij die bijrijdpony maar! Haha!.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:28

als ik zo lees is er niet eens een binnenbak.. nee erg veel geld

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:29

Pfffff dit vind ik ontzettend hoog! Ik rijd nu twee paardjes en les met Tos en krijg alles vergoed Verward Maar daarvoor beleer ik wel de 3jarigen. En bij ons in de buurt springen ze om paardenmensen. Er zijn allemaal 'oude' mannen die meiden zoeken die hun paarden kunnen rijden! Haha!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:43

Ik zou het veel te veel geld vinden, dan kan je bijna een paard leasen bij een manege

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:49

dat is dus 280 Euro per maand... dat kost een stal op een pensionstal ook per maand! Ze vindt het zeker wel handig dat jij haar paard dan geheel onderhoudt. Clown Beetje uitbuiterij nietwaar?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:01

nee zou het niet doen, misschien voor 4 dagen wel maar zeker niet voor 2

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:02

Malabarista schreef:
dat is dus 280 Euro per maand... dat kost een stal op een pensionstal ook per maand! Ze vindt het zeker wel handig dat jij haar paard dan geheel onderhoudt. Clown Beetje uitbuiterij nietwaar?


Hoe kom jij op 280 euro per maand? De 70 euro is per maand dus ik vraag me af waar je die overige 210 vandaan haalt Haha!.

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:21

Hahaha, ja het is inderdaad geen 280 per maand, dan had ik er niet eens over nagedacht!! Haha!
Ik denk dat ik maar verder ga zoeken... Het gaat me zo echt te veel geld kosten. Overigens hebben ze bij ons op de manege maar 3 pony's en 5 paarden, dus echt heel veel afwisseling zit er niet in, en onze lessen zijn maar 7,50. Als ik dan eens een keer extra wil rijden (2 uur ipv 1 uur per week of per avond) dan is de tweede les voor de halve prijs. Dus ik ga proberen een extra les te rijden en dan af en toe nog eens een uurtje extra voor de halve prijs. En dan maar afwachten voor het perfecte bijrijdpaard! Knipoog

Bedankt voor de reacties iig!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:28

Ik vind 70 euro niet te veel want bij een hoop stallen rond de randstad betaal je al snel tussen de 200 en 300 euro in de maand.Dan is 70 euro in de maand niet echt veel

waterkippie2

Berichten: 86
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:34

ach ja ik weet het niet,
je moet doen wat je zelf wilt..
als jij het teveel vind moet je het niet doen!

*Buddy is echt het beste wat mij is overkomen, ben echt trots op mijn stoere fjord*

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:44

Tja ik betaal binnenkort ook 65 euro om Nic te doen. nu nog niet omdat ik nog geen vaste baan heb.
Maar ik rij dan 3 keer in de week en het is maar 5 min van mijn huis.
Ik denk dat je een uur reistijd al gauw zat wordt vooral met het openbaar vervoer.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:59

Die reistijd hou ik wel vol, maar het kost gewoon veel tijd. En de reiskosten en de privelessen en dan die 70 euro is me gewoon teveel. Ik weet zelf wel dat het in de Randstad erg duur is. Maar als ik naar het totaalplaatje kijk, heb ik het er toch niet voor over denk ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 142 bezoekers