boos, maar ook geschrokken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

boos, maar ook geschrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 18:15

Heb vandaag m'n haflinger weer ingespannen. Op het begin ging het heel goed, een vriend van mij was mee en starlet was heel erg braaf! Totdat we een weg over moesten steken en ze dus even stil moest staan! Nou, toen ging ze achteruit en draaien, en dat dus allemaal met kar er gewoon achter! Ik vond het wel eng, maar gelukkig kon ik haar net op tijd nog naar voren krijgen en kon die vriend van mij haar voor vastpakken! Daarna zijn we in het bos verder gaan oefenen met halthouden, en ook het aanstappen dan weer. Op een gegeven moment was die pony zo boos..dat ze bij een klein tikje ineens zo hard achteruit trapte...ik een klodder zand achter m'n shirt, maar der voeten kwamen ook vrij dichtbij, en ik was bang dat ze over de burry's heen zou springen!! Ja, schrok er wel van....maar was ook boos op haar, heb haar een hele tijd laten draven en flink aan het werk gezet, als ze dan toch zoveel energie heeft!!! rare bok. ...maar we hebben in ieder geval geen saaie rit gehad!!


FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:37

kben blij voor je dat t geen saaie rit was geworden Knipoog maar doet starlet t wel vaker???

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:42

Dat wordt toch weer even terug naar de basis.
Stilstaan moet heilig zijn voor een menpaard, anders kun je de grootste ongelukken krijgen.
Men je vaak met haar?
Dit soort geintjes moet je absoluut niet pikken, ook als ze over het lamoen slaat kun je wachten op problemen.
Succes met mennen en heel veel plezier met haar

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:49


Goedgekeurd onderschrift :)

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 20:14

ik weet dat stilstaan heel belangrijk is. Normaal laat ik iemand bij haar staan als we bijv een weg over moeten. Maar ze moet het ook zo leren. Doe ik op een breed bospad wel oefenen. Maar als Starlet het niet nuttig vindt....wordt ie boos! 't is gewoon absoluut geen makkelijk paard, heel dominant. Met rijden oefenen ik het ook, het stilstaan. En bokken of slaan straf ik dan ook af, dan ben ik niet bang, kan stevig zitten op haar. Maar met een wagen eraan..... Verward Zal de tips van die andere topic eens proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Freekfuchs, inge_romeo, Jet, onpaard, Prins85 en 67 bezoekers