Wat zien paarden snacht's ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Wat zien paarden snacht's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:20

Maffick staat niet bij mij thuis dus ik zie hem eigenlijk nooit laat op de avond of s'nachts

Gisteravond was er een feest in het dorpje waar hij staat en mn vriend en ik gingen er ook heen.Het was een uur of kwart voor 1 dat we er aankwamen.
We parkeerden de auto bij Maffick en konden zo door het weiland naar de feesttent lopen.
Ik dacht ik ga heel even bij de paardjes kijken hoe die er bij staan, want er was best veel lawaai. ( zat één weiland tussen de zijne en de plek waar de tent stond )

Dus ik roep de paarden en ze komen bij het draad.
Ik zou Maffick even een aai over z'n hals geven maar dei vertrouwde me niet voor een meter, hij hapte naar met zn oren in zn nek! Verward
Ik stelde hem gerust en praatte zachtjes dat ik het was maar hij moest niets van me hebben, hij beet echt gericht Scheve mond
Snap er niks van, ook Edwine moest er niets van weten en deed gauw een paar passen achteruit.

Het was natuurlijk stikdonker maar ik daht dat ze aan mn stem wel konden horen dat ik het was.

Waarom zouden ze dit zo doen, echt alleen omdat het zo donker was en me niet konden zien?Of omdat het niet normaal is dat we zo laat nog bij de paarden komen ?
Wie weet dit ?

(weet ik tenminste wel dat wanneer ze bv gejat zouden worden dat Maffick zich niet zomaar laat mee nemen snachts Haha! )

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:30

Wat een stuk sjacherijn Haha!

Je was blijkbaar niet gewenst op dat moment *LOL*

Ik ben ook wel eens in het pikkedonker toen ik er toch langs kwam ,
naar Rena en de andere mutsen in de wei gegaan.

Ik riep al zachtjes en toen begon het hele spul al te snuiven en te rennen
alsof ik als een poema door de bosjes sloop Clown

Ik had die van mij vrij snel in de gaten , en al pratende kon ik haar aan de grond genageld
(je kent het wel , *bibber* *SNUIF!!* klaar om weg te sprinten Haha! )
op me laten wachten.

Ze was er niet blij mee , was echt een beetje scheitlijsterig Clown

Heb haar het laatste stukje met lieve woordjes naar mij toe laten komen
(schoorvoetend Clown ) en toen ging het wel , een diepe zucht vanverlichting.

Andere paarden stonden er nog een beetje beduusd naar te kijken ,
en ik deed toch echt niet stiekum of sluiperig Verward

Het KLOPT gewoon niet voor ze denk ik , zo 's nachts Lachen

Toch horen ze je stem en kunnen ze je ruiken , dus een beetje onzin is het wel Lachen
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-09-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:31

Wat raar zeg, nou zien paarden snachts wel minder. Maar ik ben ook een paar keer gaan kijken naar mijn paard. Ik aaide hem en toen schrok hij maar toen hij mijn stem hoorde was hij al weer rustig.
Misschien was hij geschrokken van al het lawaai van het feest. Ofzo, als hij overdag maar lief is!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:41

Ja zou ook best kunnen hoor, het was namelijk al eenhele rare dag voor de paardjes.

Het was feest in het dorp omdat de ontdekker van Nieuw Zeeland ( Abel Tasman) 400 jaar geleden in dat dorpje is geboren.

Overdag was er een wandeltocht en elke 10 minuten werd er een groep van 200 wandelaars met een kanonschot gelost, dus dat was natuurlijk ook niet zo fijn.
Het weiland naast Maffick en Edwine werd gebruikt als parkeerplaats, er stonden ruim 600 auto's als het niet meer was, terwijl er gewoonlijk schapen staan Haha!

Alle mensen liepen door het weiland naar de start van de wandeltocht.

Dus misschien had hij gewoon zijn nocht ( zoals we in friesland zeggen )
Hij was het denk ik een beetje zat ofzo

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:44

Wij zijn een keer bij de paarden blijven slapen s nachts en toen gingen we het weiland in om 3 uur en ze lagen allemaal op de grond, (7) op 1 na... Nou ik toen riepen we heel zachtjes hun namen, 2 stonden er op en rende weg, maar de rest bleef liggen! Was echt zo lief.. Maar waarom jou paardje oren in zijn nek deed en wou bijten.. Denk dat hij het toch niet helemaal vertrouwde. Misschien had het wel te maken met de harde muziek.. Dat hij een beetje bang was en toen jij m wou aaien.. dattie t al helemaal niet meer veilig vond..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:13

Agh, trek het je niet teveel aan Lachen!! We hebben allemaal wel eens een slechte dag, zo ook paarden Lachen

Succes verder nog met je paardje!!