Help me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Help me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 20:54

Mijn mooie, super-merrie van 5 jaar vindt het moeilijk om dr hoofd stil te houden, ze knikt elke keer ''ja'' zeg maar...ik zeg wel, dat het wel steeds beter gaat, maar ik rij ook vaak met hulpmiddelen, als ik zonder rij dan moet ik dr eerst ff goed losrijden en dan is het knikken al een stuk minder *LOL*
Wat kan ik hier tegen doen???????????????????

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:03

Goed blijven losrijden en de hulpteugels even achterwegen laten in ieder geval.
Als het echt niet lukt zeg ik ala...maar als het zonder ook kan, zal jij dus gewoon ook een stapje harder moeten werken en dus goed moeten losrijden.

Met wat geduld en flink oefenen zal het dan wel beter worden.
Zelf ook je handen stilhouden en niet teveel "etteren" in haar mond.

Succes *LOL*

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:09

Handen niet vastzetten, mee zijn dus en misschien eens een paardentandarts naar het dier laten kijken in verband met de tandjes (duh!) Paardne die pijn aan de tanden hebben kunnen ook vaak een beetje ja-knikken.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:10

ik heb heel veel moeite met me linkerhand, die kan ik niet ontspannen en daardoor laat ik me rechterteugel meestal een beetje slingeren Verward
ik ben er heel veel mee aan het oefenen met mn instructrice, maarja...het gaat natuurlijk niet 1,2,3 over... Scheve mond
maar het gelukkig al steeds beter...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:11

Wiesje schreef:
Handen niet vastzetten, mee zijn dus en misschien eens een paardentandarts naar het dier laten kijken in verband met de tandjes (duh!) Paardne die pijn aan de tanden hebben kunnen ook vaak een beetje ja-knikken.


er is pas een tandarts bijgeweest en die zei dat er nix aan de hand was, hij heb dr tanden mooi geveild, maar er was een klein wolfstandje, maar die werd niet belast, anders moest het rood zijn, zei de tandarts..
ik zet me handen gelukkig ook niet vast, maar mijn probleem is dat ik me linkerhand niet kan ontspannen....

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:30

Gewoon lekker spelen met je handen, maar niet dat je teugels waslijnen zijn, en dat je telkens in haar mond trekt.
Probeer je handen stil te houden, maar toch wel contact houden met haar mond, maar niet je handen vastzetten.
Veel suc6 met je paardje

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 08:45

ja, bedankt, ik ga ff wat uitproberen, en o ja, mijn merrie de rehterhand is daardoor de makkelijke kant en de linkerhand is de moeilijke kant, omdat als ik rechtsom rij, dan moet je met je buitenteugel ohoudingen maken, maar als ik linksom rij dan zou je met je rechterhand ophoudingen moeten maken en dat lukt mij dus niet, want ik doe het dan met me linkerhand...hahaha...maar het is nie leuk voor me paard.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:17

eventueel rug na laten kijken

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:36

wat voor een bitje gebruik je??? sommige paarden duwen het bit naar achter tegen de tanden aan heb ik ook gehad met een paard dat ik had gereden toen heb ik een rubber bitje ingedaan wat al een stuk hielp.......Wel eerst ff kijken of dat het geval is....

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:10

stef schreef:
eventueel rug na laten kijken


is pas gedaan, maar daar is gelukkig niks mee aan de hand OK dan!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:11

justice19 schreef:
wat voor een bitje gebruik je??? sommige paarden duwen het bit naar achter tegen de tanden aan heb ik ook gehad met een paard dat ik had gereden toen heb ik een rubber bitje ingedaan wat al een stuk hielp.......Wel eerst ff kijken of dat het geval is....


ik gebruik een dubbelgebroken watertrens, dat is mij aangeraden, omdat ze dachten dat het bit telkens tegen dr gemelte aanklapte en ik zeg wel dat dit een heeeel stuk heeft geholpen

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:43

Even vooraf: wat ik raar vind is dat iedereen meteen denk: mss tanden nakijken, rug nakijken, ander bit? Zou natuurlijk kunnen dat het daaraan ligt maar zoals jezelf al zegt, je handen.
Je handen kunnen best de reden zijn dat ie ja-knikt, had ik met Haike ook heel erg, langzamerhand heb ik dat afgeleerd. Wat bij zo'n jong paard ook belangrijk is, is het ondersteunen met je benen. Veel van achter naar voor rijden en nog niet teveel opvangen, goed op eigen benen laten lopen. Meestal is ja-knikken ook een vorm van zoeken, wat je dus met je benen moet bevestigen en handen ontspannen. Probeer er aan te werken, maar als je al les heb ben je al een heel eind!!

Succes!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:15

Goed punt Haike!
Tuurlijk kunnen er problemen zijn met de tanden, bit, etc.
Maar vaak ligt het probleem zo als Haike al zegt bij je zelf.
Een pony op onze manege heeft dat lange tijd ook gedaan. Wanneer de kinders te vast aan de teugels gingen hangen of hun handen niet stil hielen begon ze er mee. Waneer ze de teugels losser lieten en meer op de zit en been reden was het al snel afgelopen.
Ik raad je daarom ook aan om eerst flink los te rijden zonder al te veel druk te zetten op de teugels. Lichtjes contact blijven houden en na een tijdje iets meer contact aan nemen.
Mocht het alles nog niet werken kun je als terug gaan naar problemen als bit, tanden, rug etc.
Succes!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 18:20

ja, ik geef ook toe dat het aan me zelf ligt OK dan!
ik heb gelukkig nu super-les en het steeds een stukkie beter