Denk je 'n soort Animal/ Horsesense te bezitten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Denk je 'n soort Animal/ Horsesense te bezitten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 12:08

Je hebt van die mensen die een absoluut gevoel voor dieren hebben, dus ook paarden. Dat hoeven niet direct "dierenfluisteraars" te zijn, maar toch.
Je hebt mensen waar dieren meteen postitief op reageren en je hebt van die houteirige types die nog geen sprinkhaan vast kunnen houden zonder te trillen of het vuistje dicht te knijpen.
Angst schijn je via een bepaalde geur (fenolen ?) af te scheiden, en laat nou de meeste dieren een goed speurneusje bezitten dus...! Maar wat vind men in het algemeen van zijn/haar dieren-sense ?



pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:10

Heb ik absoluut !!!

Alleen ben ik dan weer houterige klaas met kleine kids Clown
Tja geen ervaring mee he Haha!

Dalijk weer een verjaardag ook *LOL*

Trouwens wel grappig dat je een sprinkhaan noemt ,
gezien je avatar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:29

Ik kan beter met dieren dan met planten of kinderen, da's absoluut waar. Maar heb wel een heeeeleboel praktijkervaring en met paarden die ik nog niet helemaal ken ben ik ook wel eens onhandig omdat ze dan net anders reageren dan ik verwacht.

Mijn "kindersense" ligt echt onder het vriespunt. Dan loop je op zaterdagmiddag door het winkelcentrum en dan word je door zo'n brabbelende koter aangeklampt met een over ander "verhaal" wat ik dus niet versta. Iets verderop staat dan de moeder vertederd te lachen dus ik glimlach dan maar beleefd terug maar intussen denk ik:
IEIEIEIEIEIE!!! Haal het weg! Haal het weg!
Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:20

Zep. ik ben PRECIES zo....kindersence is bij mij ook zwaar onderontwikkeld in tegenstelling met mijn dieren gevoel, ach je kan niet alles hebben hoor!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:25

ook ik kan beter met dieren dan met mensen...
Wat dat over mijn mens-vaardigheid zegt, laat ik verder in het midden Knipoog

Maar ik ken geen beest wat bang voor me is.
Okee, de hond van de buren wellicht, maar die heeft het er zelf naar gemaakt ~~}>

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:49

ik heb het absoluut niet Huilen , ik heb 4 jaar op een stoeterij gewerkt, maar ben ermee gestopt, omdat die knollen steeds op mijn voeten stonden, over me heen liepen en als ik er 2 moest halen uit de wei, liepen er 30 los....

Ik heb nu 1 eigen paard en dat gaat ook niet altijd goed Frusty

met kinderen heb ik het nog minder en met grotere mensen ook al niet...... }>

planten gaan ook altijd dood bij mij Rolleyes

ik kan eigenlijk het best opschieten met.......mijn.....

PC

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:13

Heb ik wel denk ik, ik probeer altijd het gevoel of gedachte bij een paard te krijgen wat hij op dat moment heeft en mezelf daarop in te stellen.
Ik mocht nu op een paard rijden van iemand bij ons op stal, dat meisje heeft echt geen geduld en staat altijd hele verhalen te vertellen tegen d'r paard over wat hij wel niet allemaal fout doet.
Hij geeft niet normaal voetje bij haar en staat nooit stil.
Maar bij mij is ie dus echt super braaf.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:19

Zep schreef:
Ik kan beter met dieren dan met planten of kinderen, da's absoluut waar.

Mijn "kindersense" ligt echt onder het vriespunt. Dan loop je op zaterdagmiddag door het winkelcentrum en dan word je door zo'n brabbelende koter aangeklampt met een over ander "verhaal" wat ik dus niet versta. Iets verderop staat dan de moeder vertederd te lachen dus ik glimlach dan maar beleefd terug maar intussen denk ik:
IEIEIEIEIEIE!!! Haal het weg! Haal het weg!
Haha!


*LOL* Komt me bekend voor Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:28

Over het algemeen kan ik de diertjes wel aardig aanvoelen. Alleen met mijn eigenpaard heb ik wel zoiets van: 'als jij kon praten.. nou, dan hield ik wel eventjes een heel stevig gesprek met je!!'
Met mijn kidersense zit het wel goed geloof ik.

In het land der blinden is eenoog koning!

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:16

ik heb altijd dat ik met rustige / chagrijnige paarden erg goed op kan schieten, onder het zadel zijn ze bij mij vrijwel altijd rustig en chagrijnige paarden doen hun best, maar als je mij op een bokkerig paard zet,reken maar! dan bokt ie ook...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:49

Paarden... check, kinderen.... check, oerwoud..... check Zit allemaal wel goed geloof ik alleen volwassenen wil nog niet zo lukken denk ik.... pc ligt ook nog wel eens dwars trouwens....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:15

Grani schreef:
(...) Angst schijn je via een bepaalde geur (fenolen ?) af te scheiden, en laat nou de meeste dieren een goed speurneusje bezitten dus...! Maar wat vind men in het algemeen van zijn/haar dieren-sense ?


Mwah, zit wel snor.
Al wil ik hopen dat vogelspinnen en slangen wat minder
(foute) sense voor mij hebben...

Voor krijsende/bedorven kids + bijbehorende ouders
heb ik wel iets meer nodig dan sense alleen... Stoom uit je oren

Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:42

Zep schreef:
met paarden die ik nog niet helemaal ken ben ik ook wel eens onhandig omdat ze dan net anders reageren dan ik verwacht.

Mijn "kindersense" ligt echt onder het vriespunt. Dan loop je op zaterdagmiddag door het winkelcentrum en dan word je door zo'n brabbelende koter aangeklampt met een over ander "verhaal" wat ik dus niet versta. Iets verderop staat dan de moeder vertederd te lachen dus ik glimlach dan maar beleefd terug maar intussen denk ik:
IEIEIEIEIEIE!!! Haal het weg! Haal het weg!
Haha!


Kan ik me ook helemaal in vinden... de liefste baby begint te huilen als ik het vasthoudt... ruiken zij ook die fenodingessen?

Maar om nu te zeggen dat ik met alle dieren iets hebt, vogels bijvoorbeeld, die snpa ik niet.. die spreken spaans wat mij betreft.... ( en spinnen...brrrr, teveel pootjes te weinig lijf)

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:14

Bij mij gaat het met paarden over het algemeen erg goed.
Ik heb wel het gevoel dat ik een natuurlijk overwicht heb ofzo.
Mijn paarden vertrouwen mij en hebben respect voor me.
Paard wat ik heb gehad had ik geen probleem mee, nu istie af en toe niet te houwen. Hij pakt ze vast in de jas, ze krijgen het hoofdstel niet op en op weg naar de wei wijst hij ze de weg Extreme duivel
Er is er ook een die dus wel met hem om kan gaan en daar istie poeslief bij.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:54

Met paarden best aardig, t is niet superontwikkeld. Maar meestal voelt een beest zich wel op z'n gemak. Met plantjes kan ik wel goed overweg, kinderen, soms wel, soms niet.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 10:04

Botervlieg"]
[quote="Grani schreef:
(...) Angst schijn je via een bepaalde geur (fenolen ?) af te scheiden, en laat nou de meeste dieren een goed speurneusje bezitten dus...! Maar wat vind men in het algemeen van zijn/haar dieren-sense ?


Mwah, zit wel snor.
Al wil ik hopen dat vogelspinnen en slangen wat minder
(foute) sense voor mij hebben...

Voor krijsende/bedorven kids + bijbehorende ouders
heb ik wel iets meer nodig dan sense alleen... Stoom uit je oren

Haha!
[/quote]

Vogelspinnen en slangen reageren meestal op abdrupte vaak ongecontroleerde bewegingen.Ook bij paarden is mij opgevallen dat ze zich het meest op hun gemak voelen als ze rustig benaderd worden. Alleen is de reactie bij Tarantula's en Cobra's dodelijk.
Wat wel opmerkelijk is, is dat menige paardenvrouw niet direct met krijsende kinderen overweg wil/kan gaan. Dat vindt men vaak vreselijk.Ook ongehoorzame kinderen zijn niet geliefd. Waar zou dat nu aan liggen ? Omdat veulens niet de kans krijgen om te krijsen ? Omdat paarden niet kunnen praten, en kinderen wel ? Wie het weet mag het zeggen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:17

Nee, van nature helemaal geen horsesense.. Maar het begint al wat beter te worden Lachen
Kinderen vinden mij eng (en wederzijds Knipoog ) maar de overige huisdieren zijn wel gek op mij. Wel poedel en poes sense dus.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:21

Van nature horse sence, dieren sence, en kinderen schijnen ook nog weleens dol op me te zijn alhoewel dat andersom niet altijd zo is Knipoog (schijn vooral de wat 'lastigere' kids aan te trekken).

Overigens werkt het bij mij alleen als ik me eigen gangetje kan gaan, ik wordt snel nerveus van mensen en dan blokkeer ik gewoon.

Ben zeker geen dierenfluisteraar, ben gewoon rustig en oprecht, en geduldig, en in het algemeen voelt een dier zich daar prettig bij (zijn ook dieren die daar supernerveus van worden zoals de hond van me schoonouders Knipoog ).
Daarbij ben ik vrij sensitief dus kan daarom vrij goed situaties of gevoelens aanvoelen.

Ik heb er profijt van bij mijn beestjes, mijn katten zijn een stuk mensgerichter dan een gemiddelde kat, komen veel aandacht halen, ze zijn gewoon superlief, ook tegen andere mensen, terwijl een van mijn katten zelfs verwilderd was dat ik hem binnenkreeg en zeer angstig voor mensen.

En het zit in de genen blijkelijk, mijn vader heeft het, mijn broertje heeft het ook al zegt ie afentoe van niet of doet ie er stoer over.

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 14:14

Over de sprinkhanen: Inderdaad die verzorg ik ook. En nog meer van dat kruipend/vliegend spul.
Laatst bijgewerkt door Grani op 16-09-03 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 14:15

Meestal zie je dat men inderdaad in de hele familie dieren heeft. Kinderen die nooit dieren mogen houden en er ook niet mee omgaan hebben vaak later wat meer moeite omdat hen wijs is gemaakt dat dieren vies zijn en stinken. Maar dan vraag je je soms af: wie ruikt uiteindelijk wie ?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 05:18

Grani schreef:
Over de sprinkhanen: Inderdaad die verzorg ik ook. En nog meer van dat kruipend/vliegend spul.


Sprinkhanensense.
Kun je daar iets meer over vertellen? Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 05:24

Grani schreef:
Maar dan vraag je je soms af: wie ruikt uiteindelijk wie ?


Ik weet wel dat paarden helemaal niet blij zijn met al die
vreselijke luchtjes waarmee mensen menen hun eigen geur
te moeten verhullen:
parfum, deodorant, shampoo, douche- en badsoppies, crèmes,
aftershave en wat ik nog vergeten ben.

En dat de meeste 'paarden'mensen zich dat niet eens realiseren
of liever hun paard pesten dan 'sense' betuigen.


-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:11

Grani schreef:
Vogelspinnen en slangen reageren meestal op abdrupte vaak ongecontroleerde bewegingen.Ook bij paarden is mij opgevallen dat ze zich het meest op hun gemak voelen als ze rustig benaderd worden. Alleen is de reactie bij Tarantula's en Cobra's dodelijk.
Wat wel opmerkelijk is, is dat menige paardenvrouw niet direct met krijsende kinderen overweg wil/kan gaan. Dat vindt men vaak vreselijk.Ook ongehoorzame kinderen zijn niet geliefd. Waar zou dat nu aan liggen ? Omdat veulens niet de kans krijgen om te krijsen ? Omdat paarden niet kunnen praten, en kinderen wel ? Wie het weet mag het zeggen.


Ik heb dat ook en dat komt volgens mij omdat ik niet van onopgevoede paarden hou. Je merkt namelijk direct de (lichamelijke) gevolgen, en die zijn niet leuk. Ik ben er van overtuigd dat een paard een leider nodig heeft.
Ook bij een veulen ben je haast gedwongen om hem goed op te voeden, want je weet welke ellende je staat te wachten als je het niet doet.
(bij shetjes wordt het trouwens nog wel eens vergeten, omdat ze zo schattig zijn, terwijl die juist wel wat grenzen nodig hebben. Heb ook eens een losgeslagen shet meegemaakt en daar word je ook niet vrolijk van)
Eigenlijk is dat ook zo bij kinderen. Als ik een verwend kind zie, denk ik vaak: "hoe moet dat over 10 jaar?" Dan scheld het je uit waar je bij staat. Terwijl in mijn ogen de ouders alleen toegeven omdat hij nog zo lief en klein is..
Het mag wel duidelijk zijn, ik hou ook van een beetje opgevoede wezens, zowel mensen en dieren.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:28

Botervlieg schreef:
Citaat:
parfum, deodorant, shampoo, douche- en badsoppies, crèmes,
aftershave en wat ik nog vergeten ben.


Mijn paard is een tutmuts. Die vindt die luchtjes nl. heerlijk. Vooral als er "zomerzachte"wasverzachter door een trui zit. Duikt ze met de neus helemaal in je trui.... Of een lekkere gore paardesnoet in je nek als je klaar staat om uit te gaan... Ook heel fijn....

Ach, heb gewoon een raar paard.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:41

Ik heb dat denk ik wel, een beetje zowel met dieren als met kinderen, ik heb wat moeite met volwassenen. Voel me dan snel beoordeeld, zeg maar en dat is niet goed. Kreeg vandaag te horen dat ik gereserveerd overkwam Verward En dat op een sollicitatiegesprek, heel raar niet? Ik ben het ook niet geworden Verdrietig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers