sorrie ik vindt dressuur gedoe niks aan...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

sorrie ik vindt dressuur gedoe niks aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:00

Ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vindt dressuur niks aan! Ja wel een beetje licht dressuur rijden in de bak en dergelijke maar wedstrijden! Scheve mond dat competitie gedoe en die nette paje sen de een heeft mog een duurder zadel en duurder dek dan het andere en iedereen weet het beter...

Nee ik houd liever van vrijetijds rijden, een buitenritje, een strandritje of gewoon wat keutelen in de bak....

Ben ik nu een vreemde eend in de bijt? Haha!



SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:06

nee hoor geen vreemde eend in de bijt, ik ken zoveel mensen die niet van intensief dressuren houden, maar meer van een buitenritje, hobbelen in de bak, sprongetje, enz. recreatieruiters heet dat geloof ik Lachen

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:08

iedereen heeft zijn eigen paardrijden de een dressuur de ander western en je heb de vrijetijds ruiter ik heb daar niets op tegen verschillende mensen verschillende dingen toch????

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:10

Tja ik moet zeggen dat ik soms ook zenuwen krijg van die dressuurwedstrijden hier, als je paard niet mooi genoeg is voor de jury kan je het al vergeten, en sommige van die wedstrijd ruiters zijn zo onsportief en hebben op alles commentaar. Krijg er soms echt zenuwen van. Geef mij maar een jumping hoor!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:18

ik hou er ook niet echt van maar ik wil het toch eens proberen Tong uitsteken
buitenrijden vind ik lekker voor ontspaning *LOL*

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:45

SharirBobby schreef:
nee hoor geen vreemde eend in de bijt, ik ken zoveel mensen die niet van intensief dressuren houden, maar meer van een buitenritje, hobbelen in de bak, sprongetje, enz. recreatieruiters heet dat geloof ik Lachen


hoi,

Hobbelen in de bak??? Schijnheilig
Ja, je bedoeld het vast nie zo da snap ik Haha!
maarre na jarenlang intensief westr. te hebben gerden, ben ik nu door omstandigheden ook recreatieruiter, maar ook dan moet je je paard voorwaardts, aan het been, ontspannen vanuit de rug.hals enz. enz. rijden,
natuurlijk niet te vergelijken met wedstr. ruiters, maar zeker geen hobbelen door de bak Knipoog
veel recreatieruiters hobbelen maar wat an(helaas, want ook nu nog ontstaan veel blessures door toedoen van onschuldige recreatieruiters, vaak ontwetendheid), maar lang nie allemaal hoor.
Recreatief rijden rijden kun je naar mijn mening op veel manieren doen en wordt ook veel manieren gedaan, je kunt het progamma net zo invullen als jezelf wil,
in ieder geval ligt de nadruk vaak op een ontspannen rit, die voor beide als relaxed ervaren moet worden, dat zou ook tijdens de intensieve trainingen bij wedstr. ruiters het uitgangspunt moeten zijn, naar mijn mening.

Maar ik ken ook genoeg mensen hoor, die er niks mee hebben en het allemaal(wedstr. bedoel ik) onzin vinden, maar zomaar doelloos in de rondte rijden neh, da's niks voor mij, daar ben je gauw op uitgekeken denk ik.

gr. cissie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:46

haha gelukkig ben ik niet een vreemde eend! Ik schaamde me al, sja ik ben echt een recreatie ruiter, vindt dressur wel leuk hoor, maar niet dat hele gedoe, poetsen, mooi zijn eromheen, dat vindt ik persoonlijk geen paardrijden en ....vooral geen genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:53

Daar is toch niks geks aan.
Ieder zijn plezier met de paarden.
Voor de 1 is dat wedstrijden, voor de ander buitenrijden, voor een ander niet eens rijden, maar alleen poetsen en knuffelen.
Als je maar plezier hebt Lachen

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:01

Dressuurmatig rijden vind ik geweldig, maar dressuurwedstrijden spreken me ook helemaal niet (meer) aan. Je bent echt niet vreemd hoor Lachen!

Extremely rare and Beyond Compare

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:07

ieder zijn plezier toch?

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:49

Ik hou ook niet van intensief dressuur-rijden ... Ik heb het springen altijd prachtig gevonden en het buiten rijden heerlijk ...
Ieder zijn meug Haha!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:14

ik rij ook recreatief, maar ik wil mijn paarden wel op een goede manier rijden, dus doe ik ook dressuur. Mijn paard van 16 (die bruine in mijn avantar) heeft nog nooit op wedstrijden gelopen, maar ze kent wel alle oefeningen tot in M, de knoppen zitten er wel op. Ooit als ik tijd genoeg heb zou ik het leuk vinden toch een keer een wedstrijd te rijden met haar, ik weet zeker dat ik zo in het L zit. Die schimmel is een ander verhaal, die heeft een pest-pokke-hekel aan dressuur, eigenlijk aan alles wat niet hard galoperen inhoud (bij voorkeur over hindernissen) Ik dressuur wel met haar, maar ik moet geod opletten dat ik mijn geduld niet verlies, want als je pissig wordt dan pakt je ze 3x zo hard terug, ze is supersnel op haar teentjes getrapt, maar ze kan wel heel mooi lopen (dressuurmatig dan) maar dan moet ze in de juiste bui zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:14

ja tuurlijk heeft het paard ook zn voorkeur heb het vaker meegemaakt dat een paard gapend zn dressuuroefeningen deed, en de ruiter maar balen en met een buitenrit of springen was ie niet meer te houden, werd het ineens een ander paard!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:29

Chiqa schreef:
dat competitie gedoe en die nette paje sen de een heeft mog een duurder zadel en duurder dek dan het andere en iedereen weet het beter...

Als je denkt dat het zo in elkaar steekt kan ik me voorstellen dat je er niet veel aan vindt.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:37

Ik rijd ook geen wedstrijden, maar heb mijn "recreatiepaard" wel zo aan het lopen, dat ik nu in de auto kan stappen en een wedstrijd kan rijden. Dus wat heet nu recreatief en 'hobbelen in de bak.' Het is maar net waar je de klemtoon legt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:44

Chiqa schreef:
dat vindt ik persoonlijk geen paardrijden en ....vooral geen genieten!
nee ik geniet ook niet van asperges en andere mensen weer wel, maar ik heb ze wel geproeft Knipoog heb jij het ook wel geproeft eigenlijk?

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:01

Asperges, jummie ga meteen watertanden. Kwijl

Wat voor de 1 leuk is, is het voor de ander niet.
Ik ga bv wel graag op wedstrijd.
Maar ik kom met gewoon tuig, geen bandages en hoedjes, want dat interreseert me helemaal niks.
Ik kom wel met alles netjes gepoetst, vooral mijn paard.
Want het vlechten en wassen en al die extra dingen voor het paard doen, vind ik wel genieten.

op wedstrijd moei ik helemaal niemand die daar niet om heeft gevraagd.
Ik rij mijn eigen proef en meer niet.
En dan maar kijken of de jury het er ook leuk uit zag zien.

Ben ik laatste krijgt mijn paard gewoon zijn appeltje ben ik eerste dan ook Lachen

Ik ga dus ook op concours om te kletsen met paardenliefhebbers, die je weer een tijdje niet hebt gezien.
Dus gezellig samen zijn met andere hobbie genoten.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:49

Dressuur wedstrijden hebben mij ook nooit getrokken. Maar komt ook wel omdat ik het gewoon niet zo goed kan. Dat natuurlijke paardengevoel wat sommigen hebben, dat heb ik gewoon niet. En als ik 'bekeken' wordt, dan word ik erg onzeker en bak er niets meer van.
Vind het wel jammer, want wedstrijden zijn best leuk. Maar als je steeds zo zenuwachtig en onzeker bent, dan is er niets aan. Springwedstrijden vind ik wel heel leuk, heb dan ook geen last van zenuwen.

Gewoon thuis dressuren vind ik wel leuk. Ik beperk me dan maar tot de dingen die wel lukken. En de les gebruik ik voor dingen die niet lukken. Ik heb het afgeleerd om zelf te gaan zitten prutsen, want dat levert alleen maar frustraties op.

זכור

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:49

Iedereen zijn eigen maar IK vind dressuur wel leuk! Lekker trainen, het beste uit je paardje halen en hem lekker laten lopen. En dan op wedstrijden laten zien wat je kan en wie weet zelfs winstpunten en prijzen halen!
Maar ook ik hou wel van recreatief hobbelen. In de zomer rij ik ookaltijd zo`n drie keer per week buiten en soms ook lange dahtochten. Dat vind ik net zo leuk als dressuur!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:51

Ik vindt dressuur rijden juist hardstikke leuk..wedstrijden lijkt mij ook heel gaaf..
Verder trek buitenrijden mij ook heel erg!
En endurancewedstrijden trek mij helemaal Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:57

Ik vind er ook niets aan... MAARRRR... ik weet wel dat het belagnrijk is om mijn paard goed te houden en dus doe ik er netjes 1 keer per week aan. Wij rijden endurance maar aangezien gymnastie de basis van alles is komt dressuur er ook aan te pas.

Sjuimpje, de ervaring van de een nog een duurder dekje dan de ander ken ik helaas ook. Zo gaat het er hier ook vaak aan toe op de maneges. Heel jammer. Ik mis ook de sportiviteit in deze tak en de springsport. Maar, nogmaals dat zijn mijn ervaringen alhier.

'Paint' it 'Black'

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:16

dressuur is helaas de basis van alles Lachen
Ik ben er ook niet zo weg van

Laat mij maar springen, of nog mooier, crossen Dat is pas mooi Lovers

En idd, als ik heel erg eerlijk moet zijn, heel vaak zie je wel vooral in de hogere dressuurwedstrijden dat de onderlinge stijd echt vreselijk is!
Ben zelf wel eens groom geweest bij M2 van mn tante, naaa, als ik dan hoor hoe sommige mensen elkaar af te lopen foekeren
En verder houdt ik zelf niet zo van de wedstreiden omdat het een jurysport is! Met springen als het dan fout gaat, is het je eigen schuld.

Al moet ik heel eerlijk zijn... de laatste tijd vind ik de dressuur zelf wel mooier worden...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:24

tja en dan heb je nog het omgekeerde.. ik train liever dan een rondje in het bos.. maar ik vind iedereen moet doen wat hij/zij zelf wilt..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:17

Ik vind het wel leuk, maar ik doe dus western. Maar ik vind dat je het ook wel dressuren kan noemen, ook al is het western.
Ik rijd zo vaak als ik kan in de bak, ben met van alles bezig, overgangen, voltes, nageeflijkheid en kan het zo een uur volhouden Haha! Zo lekker als je paard goed loopt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:28

ik hou ook niet echt van dressuur rijden, maar af en toe moet het weleens om in de bak te rijde. ik merk dan ook dat mijn tinker weer beter naar mij gaat luisteren vooral bij buiten rijden.
zelf doe ik ik aan ringrijwedstrijden en dat is super gaaf!
wel wedstrijd verband maar super gezellig, onder elkaar!!!!!!


MacCloud, mijn lieve tinker!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Vagabondo en 7 bezoekers