HELP! Nieuw kenteken trailer nog niet ontvangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

HELP! Nieuw kenteken trailer nog niet ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 01:13

Volgende week zou ik een trailer van iemand lenen om naar het Horse-Event te gaan. Het nieuwe kenteken van die trailer is voor 1 september aangevraagd, maar nog niet in huis.
Kan ik volgende week op de weg met die trailer of krijg ik dan een boete?? Verward

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 08:26

Op het postkantoor bij het aanvragen van het kenteken hebben ze een kopie van het aanvraagformulier ontvangen, dit moet je bij je hebben als je aangehouden wordt, volgens mij mag je dan gewoon rijden.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:10

Nadat ik op het postkantoor de registratie had gedaan, had ik binnen een week de papieren binnen. Daarmee ga je naar een garage of automaterialenzaak, en binnen een dag (soms maken ze ze waar je bij staat) kun je je kentekenplaat ophalen. Deze plaat moet je dus wel zelf laten maken, dat gaat niet automatisch na het registreren op het postkantoor !
Of je wel of niet bekeurd wordt als je wel je papieren hebt, maar je plaat nog niet, dat zou ik niet durven zeggen. Vraag het anders even na bij de politie ofzo, voordat je op weg gaat, een boete zou wel heel zonde zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132052
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:49

Voor de nieuwe kentekens geldt de volgende (tijdelijke) regeling:
Als je een bewijs kunt overleggen dat het kenteken voor 1 september is aangevraagd, dan krijg je geen boete.
Je moet dus het aanvraagformulier (kopie) kunnen overleggen.

Het klopt trouwens dat het momenteel lang duurt voordat je bericht ontvangt.
Dit komt omdat er heel veel mensen zijn die op het allerlaatste moment een kenteken aangevraagd hebben.
Vandaar ook de tijdelijke regeling.

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 11:55

Bedankt voor de reacties! Lachen
Ik ga snel achter dat aanvraagformulier aan!!