wie heeft zijn paard al een deken op??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

wie heeft zijn paard al een deken op??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 22:03

eey!!!
ik ben even nieuwsgierig wie zijn paard al een deken op heeft liggen?
en heb je m dan overdag of snachts op? wat denken jullie wat t beste is
ik heb mijn paard alleen snachts een deken op want hij staat in een buitenstal....
xxx janneke


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:05

mijn paard heeft al 2 weken iedere nacht een ongevoerde regendeken op liggen (ze staat buiten)

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 22:07

ohja ik heb m pas sinds 3 nachten op liggen tis een dunne fleecedeken.....
bedankt voor je reactie... Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:07

Ik heb de paarden al een tijdje zowiezo 's nachts onder de zomer of tussendeken, en meestal over dag regendeken op in de wei.. uitgezonderd van de mooie dagen!

boemel

Berichten: 8356
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:28

Mijn paard heeft sinds een week een overgangsdeken op liggen.
Het liefst zou ik 'm alleen 's nachts ophebben, maar het is echt niet te doen voor mij om 2x per dag naar de stal te rijden, dus heeft ze 'm al dag en nacht op.

M1+10

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:30

Bij ons hebben ze ook al de dekens op. In principe 's nachts maar als het overdag ook niet heel warm is overdag ook.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:30

Mijne een winterdeken, dikte staat er niet bij. Is van canvas gevoerd met wol. Sinds donderdagmiddag Haha!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:32

Geen deken. Staat in een binnenstal waar het vrij warm is. Wel al een keer zweetdeken opgehad na het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:13

Thuis lopen ze nog zonder deken maar gaan ze s´nachts al wel weer naar binnen.
In het land kunnen ze nog 100 mtr het bos in en hebben ze dus veel beschutting.
Op Ameland had Händell al wel een (dikke) deken op s´nachts, hij kon daar niet naar binnen en s´avonds al te rillen als een schoothondje door de open vlakte en de stevig wind.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:20

Matti heeft 'nachts alleen een deken op ook omdat ze in een buitenstal staat. Het is een dunnen zomerdeken, overdag in de wei of in de stal gaat de deken weer af...

!Update profiel!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:23

Mijn merrie nog niet, maar mijn hengst heeft al een week een overgangsdeken op. Hij heeft haar dat je met het blote oog nog net kan zien, en dat wou ik van de winter graag zo houden Lachen, is wel zo handig omdat hij zo'n 10 km per dag moet draven en dan heel snel droog is. Met mijn merrie (die niet zoveel hoeft te werken) wacht ik nog even.

Extremely rare and Beyond Compare

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:23

hoi,

hij heeft alleen buiten een regendek op, indien nodig dan
als het kouder wordt dan krijgt ie permanent op overdag, s'nacht heeft ie soort van onderdeken op die s'winters onder z'n regendeken kan, voor als het echt koud is, in z'n regendeken zit een lichte vulling dus houdt ook nog ietje warm.

gr.cissie

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:25

Mijne heeft 's nachts een zomerdeken op. Sinds een weekje ongeveer.

*geen onderschrift*

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:35

woody heeft sinds een week zijn zomerdeken op

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:38

Apple schreef:
Geen deken. Staat in een binnenstal waar het vrij warm is. Wel al een keer zweetdeken opgehad na het rijden.


Bij mij hetzelfde Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:40

Kasmier heeft nu een paar dagen z'n dekentje op. Hij begon al langere vacht te kweken, dat was een goede hint voor mij om er maar eens een dekentje op te gooien Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:47

Mijn paard heeft nog geen deken op, staat nl 'snachts op stal, en daar is het niet koud. En overdag is het nog best warm hoor als ze buiten staan, vooral als de zon op de deken staat de broeien!! Vooral bij die buitendekens die waterdicht zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring (Rambo rhino turnout lite deken...)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 00:56

's Nachts heeft ze wel een overgangsdeken op. Dat is nu de 2e nacht. Heb net nog even gecontroleerd of ze het te warm had, maar dat is gelukkig niet het geval Lachen
Overdag heeft ze geen deken op. Vandaag was het hier immers 20 graden!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:51

Pascha schreef:
Mijn paard heeft nog geen deken op, staat nl 'snachts op stal, en daar is het niet koud. En overdag is het nog best warm hoor als ze buiten staan, vooral als de zon op de deken staat de broeien!! Vooral bij die buitendekens die waterdicht zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring (Rambo rhino turnout lite deken...)


Ik ben het met je eens. Onze stal is best warm gelukkig en idd overdags is het nog lekker. Ik loop ook nog in een t-shirt overdags.
Pas als het overdags rond de 10/15 graden is en blijft dan komt de deken tevoorschijn....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:37

Camilla heeft nu 100 gram op liggen. 's Nachts is het echt koud in de stal en ik merkte dat ze alweer vacht begon te kweken. Het wordt nu alleen wel weer heel warm 's middags, dus moet nog even kijken wat ik ga doen... Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om 2 x per dag te gaan..

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:58

mijne heeft nu zijn zomerdeken op, bij ons is het nog niet super koud op stal (manege)

............

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:07

Nee Mango heeft nog geen deken om hij staat s'nachts binnen en
het is echt heerlijk warm in zn stal, ik doe pas een deken om s'nachts als het buiten tussen de 0-5 graden is.

hij krijgt wel een dikkere vacht maar het word geen shetlander gelukkig hihihihhiih is een voordeel van een arabiertje!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:11

Fedde heeft nu zijn Canvas-deken op. Het koelt 's nachts al best wel af. Omdat ik hem vorig jaar niet kort in het haar kon houden (ondanks dat ik hem onder een deken had staan) heb ik nu al dag en nacht zijn canvas deken op. Vorige winter kon ik zowat niet rijden door dat lange haar. Scheren is ook geen optie, want het is een Fries en een grijs/bruine Fries kan echt niet in mijn ogen.

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:38

Al lang! Vanmidag even niet trouwens, het zonnetje schijnt nu zo lekker...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:53

Ik heb nu een week een deken op, een dunne met fleece aan de binnenkant.
Hoewel gisteren na het rijden heb ik hem drooggewreven en zonder dek naar buiten gegooid. Hij vind het heerlijk om even lekker op zijn blote vel te rollen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers