Sneeuwwitte Snowdon op de tinkerkeuring!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Sneeuwwitte Snowdon op de tinkerkeuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:23

Nou vandaag was het dan zover... De Tinkerkeuring in Zuidwolde! Gisteren had ik een vermoeiende dag met wassen, schrobben, boenen en vooral wassen *LOL* Aan het einde van de dag was ik nog niet tevreden en na ff nagedacht te hebben, besloten het daarbij te laten en 's ochtends nogmaals te wassen, aangezien hij toch wel weer vies zou worden 's nachts... En jahoor goed gedacht... Gele sokken, geel hoofd, gele benen... Ik had zijn staart al ingebandageerd en dat was netjes gebleven Lachen Onder zijn dek was ie ook niet bezweet, was mooi meegenomen Lachen Snow dus nog even gewassen en om 7 uur vanochtend was ik nog niet tevreden... Schijnheilig sokken opgebandageerd, talloze babydoekjes gebruikt en hup de trailer op. Om 9 uur waren we in Zuidwolde, rustig t stalletje opgezocht en eerst geholpen met de veulens van de Bonte Parels, daarna was het tijd voor de veterinaire keuring! Dus de nummers opgehaald.. Daar wilde ik iets vragen over het hoofdstel en op dat moment schoot t me te binnen.. ik was mijn hoofdstel vergeten!!! gelukkig kon ik van mijn stage een hoofdstel lenen...

Ik Snow toen helemaal uitgepakt (dek had ie al af) en hij was wonderbaarlijk wit!!!!! Sokken, manen en staart uitgepluisd en opgekamd, laatste bortsel en babydoekjes eroverheen, antiklit en glansspray eroverheen en KLAAR! Op naar de fotograaf en de dierenarts... Buiten in de zon bleek ie NOG WITTER dan we dachten, iedereen om ons heen hoorde je er ook over praten en ik kreeg complimentjes over zijn staart (eh snowdon dus Lachen ) Hij was echt de meest-witte tinker qua vlekken en voor zover ik en mijn grooms Lachen gezien hebben had hij de witste (qua schoon) staart Haha!

Eerst is ie op de foto gezet en hij stond erbij alsof ie begreep wat er van hem gevraagd werd... Fantastisch! Ik voelde me echt supertrots en wilde mijn showbinkie showen aan iedereen Lachen Ik was heel de dag zo ontzettend nerveus... *tril tril* Hij is gemeten op 1.52m en bij de veearts was alles OK, leeftijd 4 jaar Lachen

Toen moesten we nog heeeeel lang wachten tot een uur of drie.. Tijdens die uren veel tinkers gezien, vooral bij de veulens gekeken. Iedereen zat mij echt helemaal gek te maken, ik werd steeds nerveuzer Haha! Om half drie werd er omgeroepen dat onze groep zich klaar moest maken en melden, maar dat had ik helemaal niet gehoord! Ik werd dus opgetrommeld door een heel legioen Haha!

Toen voelde ik echt mijn hart in mijn keel (dacht dat t niet erger kon worden) Snow stond heerlijk schoon op stal, nog even de laatste stofjes en houtsnippers verwijderd, neus schoongemaakt en naar de voorring! Daar zag ik al 1 van mijn groep en die was echt VIES! Ik vond hem grof en werd bang dat ze die natuurlijk weer mooier zouden vinden... Mijn paard werd overgenomen en ik kon even relaxen... De derde van onze groep zag ik nog niet, bij de veearts had ik hem al wel gezien, bruin effen en ik vond hem niet mooi gebouwd...

Als eerste moest die grovere tinker en toen stond ik met Snowdon langs de ring te wachten... Binnen no time werd Snowdon overgenomen en werd ie in de ring geplaatst.. ik ging in een hoek staan, waar ik alles goed kon zien... Nu zat mijn hart echt boven mijn keel Haha! Snowdon stond zo goed als perfect stil, mooi zijn hals erop, bijna vierkant. Toen ze hem wilde corrigeren tikten ze hem ff bij aan zijn voorbenen en jahoor... Meneer gooide braaf een voor een zijn voorbenen de lucht in Haha! *spaanse pasidee* Ik lach even helemaal in een deuk van het lachen Haha! De stap was jammergenoeg wat kort, hij kon beter... Hij had duidelijk geen zin... De draf begon met een stevige galop... daarna draafde hij vlot door, maar hij kon zeker ruimer! *ik weet dus waar ik hem op kan trainen Lachen * Bij het wisselen van voorbrenger in draf dacht Snowdon er mooi even vandoor te gaan en ging de tweede voorbrenger bijna plat op de grond, maar hij rende gauw door!

Toen kwam die effen tinker... Ik vond hem nog steeds niet mooi, maar zag wel dat hij waarschijnlijk meer in t stamboekstraatje zou passen.. hij was wel iets te dik en een korte hals en ramshoofd... Niet mijn type dus Lachen Toen ging ie lopen... Ok dat was duidelijk, dag eerste plaats! De knieactie van een hackney.... Af en toe wat kort, maar kennelijk ruim genoeg!

Het resultaat:
Plinge effen tinker op 1, 2e premie (133 punten), 6.5 voor exterieur, goede draf, korte hals
*SNOWDON, 2e premie, 6,5 voor exterieur, korte stap, draf kon ruimer
* de grove tinker, 2e premie

(verder heb ik niets verstaan)

Ik was echt supertrots!!! Voor mijn gevoel een gedeelde eerste plaats, vanwege het exterieur. (en daarvoor ga ik naar een stamboekkeuring)

Er zijn echt talloze foto's gemaakt, ik heb al het een en ander mogen aanschouwen op diverse digitale camera's! Daarna kwamen de fotograven van het stamboek nog naar me toe en vroegen of ik en Snowdon nog even op de foto wilden met de Vrijheidsdressuur voor in het Stamboekblad (ik ben laatst ge-interviewd daarover). Ik was veels te nerveus en Snowdon had veels te veel afleiding, buiging en compliment lukten dus niet... Toen ben ik er maar opgeklommen (ahh glad!) en een poging tot eropstaan gedaan, helaas liep Snowdon toen net weg en dus een mislukte poging... Toen ben ik er maar onder gaan zitten en liggen Lachen Er zijn hele leuke foto's gemaakt, onder andere ook detailfoto's van zijn hoofd (ogen, oren, neus allemaal apart Haha!) en een hele mooie *communicatie met je paard* foto... die is echt schitterend geworden!!!

Kortom een zeer geslaagde dag en ik wil iedereen bedanken die mij vandaag geholpen heeft en/of succes heeft gewenst, etc!!! Ook alle fotograven Haha!:D:D:D:D
Laatst bijgewerkt door snowdon op 13-09-03 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:32

Toppie voor je eerste keuring!!

Heb je ook foto's? Wil die superwitte Tinker wel eens zien *LOL*

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:33

Foto's komen zo snel mogelijk... ik heb een wegwerpcamera vol, maar er zijn minimaal 100 foto'gemaakt door diverse mensen met digitale camera's Haha!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:33

Snowdon was echt wel mooi wit OK dan! Ik had hem van foto's gezien maar ik dacht dat hij kleiner was Bloos!

enne Leon ik was niet de enigste die Snowdown zei Bloos

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:35

Nee Boos! Maar ze zeiden t daarna goed Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:35

wow! echt gaaf!
gefeliciteerd met de punten! Haha!

snel foto's he Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:38

Uitgebreid Haha!

Leuk geschreven, Leon!

En nog een keer gefeliciteerd natuurlijk. Ben heel benieuwd naar de foto's!

Aangezien ze volgens mij idd meer van die grove houden.....wil ik niet weten wat ze van Tiek vinden Bloos!

Maar iig...een leuk verslag, van een volgens mij geslaagde dag!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:38

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH STOER!!!!!!!!!!!!! Haha! ikke is blij voor je. Echt supersupersupertoppie!!!!!!!!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:42

hey netjes hoor.
maak je je zo zenuwachtig en doet snow het gewoon goed Lachen

ben benieuwd naar de foto's

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:42

Gefeliciteerd OK dan!
Leuke hoor!
Volgens mij is Snowdon voor jou een echte kampioen Knipoog

Ik wacht geduldig af op de foto's Lachen
Ben heel benieuwd hoe wit hij was

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:44

Super!
Gefeliciteerd...
Zoals je al zegt, je weet waar je op moet trainen. Even oefenen en de volgende keer voor de 1e premie Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:45

FOTO's, foto's foto's KOM OP NOU!!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:47

Richtje schreef:
Super!
Gefeliciteerd...
Zoals je al zegt, je weet waar je op moet trainen. Even oefenen en de volgende keer voor de 1e premie Haha!


Nouja even... ik had er al een maand oefenen op zitten Haha! Maar ik heb mezelf drie jaar vastgesteld, kan ie uitgroeien ondertussen en ik heb zat tijd Haha!

Foto's heb ik nog niet!! Ben van anderen afhankelijk...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:49

Jeez, gaat ie ons nog laten wachten ook.

Is don een hengst trouwens???

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 21:50


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:53

Typisch he. Zoveel gecensureerd behalve dat wat de aanzet tot al het verdorvene geeft . het GEIL zijn Haha!

Maar net als mijn zwarte monster dus. Die denkt nog steeds af en toe dat ie hengst is Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:00

Hee super hoor, fijn dat je zelf tevreden bent!

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:08

Nogmaals gefeliciteerd
Ik kijk uit naar de foto´s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:12

Haha, leuk verslag, vond t leuk, en tja als ik daar helemaal geïndoctrineerd wordt door tinkereigenaren, die over vanalles spreken. En ook over Houten, raak ik soms wel de kluts kwijt Quote Kiara "Vanavond zie je alleen maar vlekjes" Tong uitsteken *LOL*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:21

Leuk verslagje, leon!
Gefeliciteerd met je 2e premie! OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:25

Ach Maya, Houten of Zuidwolde. Wat is het verschil Afbeelding

Ikb en ook zo'n ramp hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:27

Fijn dat iemand met mij meeleeft. Ben helemaal geen tinkerfan, weet er ook niets vanaf, maar ja, waar je mee omgaat raak je mee besmet Haha!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:54

Ik ga ze nu bij ITP zetten. Kijken dus!!!!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:56

leuk verhaal leon..!! ook een Cobje?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:38

Hey gaaf zeg! Ik ben heel benieuwd naar de verblindend witte Snowdon Haha! Ik zo maar eens kijken of er al pics staan. Maar super dat je er zo'n lekker gevoel aan over hebt gehouden