Vocht in achterbeen op plaats van littekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quana
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Belgiƫ

Vocht in achterbeen op plaats van littekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 12:25

Hey,

Mijn pony heeft heeft jaren geleden in de prikkeldraad vast gezeten. Ze had een grote wond een stukje boven haar sprongewricht. Het is toen genaaid geweest, en daar heeft ze nu nog 2 grote littekens van. De plek van die wond heeft altijd een beetje dikker gestaan, maar sinds vorige week staat het dikker, er zit waarschijnlijk vocht in. Ik spuit het elke dag zo'n 10 minuten af, en doe er cooling gel op, maar tot hier toe is er nog niets aan veranderd. Verder loopt ze niet kreupel, en ze heeft er ook geen last van tijdens het rijden ofzo.

Nu vroeg ik me af of er iemand weet waardoor/hoe er ineens vocht in op die plaats is gekomen. Iemand die hier ervaring mee heeft, of weet hoe ik ervoor kan zorgen dat het minder dik wordt?

Alvast bedankt.

Groetjes.

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:10

ik weet eigenlijk alleen vanuit de fysiotherapie dat er bij meer belasting vocht kan komen. Ik heb dat ook wel eens met een fysiotechniek weggewerkt, maar meestal helpt rustig blijven bewegen vrij goed. Doordat je gaat bewegen gaan je spieren aanspannen en ontspannen, het zgn spierpompmechanisme...dit zorgt ervoor dat oa vocht weer wordt afgevoerd.
Ik zou het gewoon even in de gaten houden, afspuiten kan nooit kwaad, en als je paardje er verder geen last van heeft....!!

gr ellen

Quana
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 20:04

Heel erg bedankt voor je reactie!!
Het is wel zo dat ik met haar de laatste maanden harder train (dressuur), en ze veel meer met haar achterhand moet werken. Mijn zusje springt met haar, en sinds een twee/drie-tal weken ook meer wedstrijdgericht (hoger, korter draaien,...). Misschien dat dat er toch iets mee te maken heeft?

Ze werkt 6 dagen in de week, verder staat ze ook regelmatig buiten, maar het blijft eigenlijk altijd even dik.
Ik had vandaag in het gevoel dat ze in het begin een beetje onregelmatig was, maar niemand zag er echt wat aan. Op de plaats zelf staat het ook niet warm, gisteren was haar been wel wat warmer(vanonder dan), maar dat was vandaag niet meer.

Wat denken jullie, verder blijven rijden zoals nu, of het wat rustiger aan doen tot het weggetrokken is. Ik blijf het allszinds afspuiten (zoals fiesta al zei), en cooling gel op doen.

Nog ff dit, ik hoop dat het er niets mee te maken heeft, maar toen ze nog mijn verzorgpony was, is er me altijd verteld dat ze aan dat been artrose zou krijgen, door dat ongeluk. Iemand een idee of dat kan? Ik kan me namelijk geen verband voorstellen tussen een erg diepe wonde en artrose.

Groetjes, Jiska