De rijdende rechter op TV (met paarden)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

De rijdende rechter op TV (met paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 11:57

Morgen om 21.40 uur (ik geloof op Nederland 1) komt de rijdende rechter op de televisie.
Ik zag net een voorstukje en het gaat over een betalingsachterstand van ca. 2200 euro in het stalgeld.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:46

Interessant, zal kijken of het lukt om dan voor de tv te zitten Haha!.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:51

weet je wat ik nou niet snap ?
dat staleigenaren het zover laten komen of er intrappen.

Op mijn vorige stal was het ook zo, na 6 maanden of misschien nog wel langer is het paard ingevorderd en voor 1500 gulden verkocht(draver).

Bij zouden ze echt na 2 maanden niet betalen kunnen vertrekken.

Maar ik ga wel ff kijen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:37

morgen??
is dat zondagavond?

ONDERSCHRIFTLOOS

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 17:32

alja schreef:
morgen??
is dat zondagavond?


Eeh ja, lijkt me wel als we vandaag zaterdag zijn. Haha!
Heb het vandaag op tv gezien en daar zeiden ze 'morgenavond'.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:52

Rijdende rechter was vorige week ook op zondag dus het zal wel weer zo zijn Knipoog

Ik denk dat ik wel even ga kijken

En ik kan heel wat situaties bedenken waarin het zover kan komen hoor cowgirl Je hoort dit soort dingen toch regelmatig...Verdrietig En wat dacht je van eigenaren die ineens verdwijnen Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:56

Ik heb zelf ook een stal en geloof me:Het gebeurt!Ik heb ook al een paar keer mensen gehad met een achterstand die plotseling vertrokken waren Scheve mond .En ga daar maar eens achteraan Gelukkig zijn de meeste van mijn klanten gewoon keurige betalers OK dan!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:59

Het gebeurt idd! Op die manier ben ik aan Mambo gekomen, eigenaar had een betalingsachterstand (overigens niet zo'n giga bedrag hoor) en ik heb die deels betaald en daar Mambo voor gekregen Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:01

Mooi dan ga ik ook ff kijken! Bedankt voor de tip!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:31

Nou niet een een half jaar maar ik moet eerlijk zeggen dat ik t fatsoen uit mijn tenen heb moetne halen om dat laatste maand (had een maand opzegtermijn) te betalen nadat ik toen ik mijn stal op kwam zeggen nog net niet ben uitgescholden maar het scheelde niet veel. Vervolgens liep de eigenaresse boos weg en belde ze na een week - exact op de eerste van de maand - dat ze nog geld kreeg. Mijn paard was toen al weg en ik heb keurig betaald maar ik kan me goed voorstellen dat mensen in zo'n geval denken ammehoela en stik d'r in.

...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:56

bij ons is er gisteren nog iemand de deur uitgezet,die er nog maa 2 maanden stond,maar dus ook al 2 maanden nog niet had betaalt!
korte metten,betalen en gelijk wegwezen. er is bij ons momenteel een wachtlijst,voor mensen,die wel willen betalen,voor hun stalletje!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:23

jaaa ik ga ook kijken !!!!!!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:23

heb net gezien in de gids dat het dus vanavond is en ga zeker kijken

ONDERSCHRIFTLOOS

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:48

nou ik kijk!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:47

Me 2! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:50

*even schop omhoog*

Het begint Lachen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:15

Uitspraak: pensionhouder mag het paard verkopen. Zat er dik in...
Ik vraag me toch af wat het zusje met het paard had gewild. Gratis ophalen is leuk, maar dan: nieuwe stal met nieuwe kosten terwijl zij geen inkomen heeft en haar vriend in de schuldsanering zit... behoorlijk kansloos... Scheve mond

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 21:18

Maar toch... niet gek.. een paard voor € 900,- Haha!
Oftewel.. € 600,- voor het vlees wat erop zit en € 300,- voor het plezier wat je ervan kunt hebben.. Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:18

Wat een trut zeg, die dacht dat ze zonder geld het paard zo mee kon nemen, en dat die pensionhouder het nakijken had. Ze had ook geen cent te makken, dus hoe had ze het ooit willen betalen?
eerlijke uitspraak denk ik, en wat een opvretersfamilie
t Is dat ik geen geld heb voor 2, maar voor 1200 euro had ik anders paard en zadel wel willen hebben Lachen
Laatst bijgewerkt door Billy op 14-09-03 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Goedgekeurd onderschrift :)

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:18

Ik heb het gezien... ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar vind het wel erg sneu voor het paard! Die man gaat gewoon duidelijk voor het geld en niet voor de toekomst van het paard.... Waarom niet gewoon dat paard naar Rebecca (zonder zadels) en dan mag mr. de zadels verkopen.... Tsjah, zo eenvoudig zal het wel niet liggen.... erg moeilijk hoor! Enjah, het paard onderhouden kost ook bakken met geld...

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:20

En wat had Rebecca gedaan? Heeft geen cent te nakken, dus het paard heeft 2 kansen:
of ze eindigt net als nu omdat R haar niet kan betalen
of ze staat binnen de kortste keren te koop.

Ik denk trouwens niet dat die man hem aan de slager verkoopt, die ziet heus wel dat hij voor een levend paard meer krijgt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:22

Jessie88 schreef:
Waarom niet gewoon dat paard naar Rebecca (zonder zadels) en dan mag mr. de zadels verkopen....

Paard naar Rebecca is geen optie. Zij kan hem niet onderhouden, dus zal hem ook moeten verkopen. En dan strijkt zíj lekker het geld op, dan is toch ook geen stijl! En met alleen de opbrengst van de zadels heeft de stalhouder zijn geld láng niet! Het paard vertegenwoordigt een waarde, net als een auto.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:25

Volgens mij mocht die pensionhouder dat paard wel en ik denk dat hij ook zijn best zal doen om het paard goed te verkopen.
Slechter terecht komen dan bij een meisje wat in de schuldsanering zit kan niet lijkt mij Scheve mond

Kortom: ik denk dat het voor het welzijn van het paard zo ook de beste oplossing is.

Het zou wat zijn, een paard een jaar lang ergens laten staan en dan gewoon mee kunnen nemen met achterlating van een paar honderd euro aan zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:27

Jessie88 schreef:
Ik heb het gezien... ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar vind het wel erg sneu voor het paard! Die man gaat gewoon duidelijk voor het geld en niet voor de toekomst van het paard.... Waarom niet gewoon dat paard naar Rebecca (zonder zadels) en dan mag mr. de zadels verkopen.... Tsjah, zo eenvoudig zal het wel niet liggen.... erg moeilijk hoor! Enjah, het paard onderhouden kost ook bakken met geld...


Volgens mij zie je nog over het hoofd dat die meneer dat paard wel al die tijd op stal heeft gehad en dat kost hem geld. Die familie is dus achterstallig pensiongeld schuldig en hebben nog geluk dat ze er geen boete bovenop krijgen.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:30

Heb alleen de laatste 10 min. gezien. Het leek wel dat die pensionhouder het he-le-maal gehad had met die familie. Je zal het ook maar op je terrein hebben. Wat ik alleen niet begrijp is hoe hij het zover heeft kunnen laten komen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, maliejane en 50 bezoekers