Eng hoor, steigeren.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Eng hoor, steigeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 13:44

Sinds kort, elke keer als ik mijn verzorgpaard Sterre longeer, en ze geen zin meer heeft, draait ze naar binnen, en gaat ze steigeren.
Dan kijkt ze me altijd zo aan, van: "Zeg! Moet je niet bang zijn ofzo?"
Daar moet ik dan altijd zo van lachen! (Wat ik niet probeer te doen, maar ik ga altijd boos een verhaal tegen haar brabbelen, anders denkt ze dat ik het goed keur)
Het probleem is dan om haar weer te laten lopen, want als je naar haar achterhand loopt, draait ze mee. En aangezien ik eventjes geen longeerzweep heb, kan daar moeilijk iets mee doen. Nou ja, het lukt uiteindelijk wel, hoor... Ik ga binnenkort eens een longeerzweep zoeken Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:52

Dat zou ik wel hardhandig de kop in drukken, want als ze eenmaal doorhebben wat ze er allemaal mee kunnen bereiken is het eind zoek... Koop of leen een longeerzweep, en geef haar de eerstvolgende keer dat ze het doet een ongelofeloze kledder op haar broekspieren. En vervolgens voorwaards houden op de volte zodat ze er niet eens mee kan beginnen. Maar pak dit alsjeblieft aan, want het is gevaarlijk en ongewenst gedrag...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:05

Ik vind dat steigeren het gevaarlijkste is wat een paard kan doen!
Ze zal het telkens opnieuw blijven proberen, gewoon hardhandig aanpakken, vervelend dat je geen longeerzweep hebt, want zonder ben je echt heel kwetsbaar!
Mijn verzorgpaard had vroeger dat ze mij in het weiland aanviel, en ik heb een keer een bezem gepakt en haar zo`n rotknal verkocht, en ze heeft het sindsdien nooit meer gedaan en om te zeggen dat ze dan direct bang van me was, nee zeker niet, ze moest alleen haar plek in de rangorde weten, want wij staan altijd bovenaan, niet hun!
Pak ze maar gewoon op de paardenmanier aan!
Suc6

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 14:09

Ik ga het ook wel aanpakken!
Eerst kwam ze als je haar wilde pakken, superhard op je af gestormd.
Ik ben elke keer gewoon blijven staan (met mijn handen haar weg jagend). Ze had door dat het geen indruk op mij maakte, dus ze stopte er ook maar gauw mee. Als ze dichtbij genoeg is met dat steigeren, dan geef ik haar een tik met het longeertouw. En als ze een paar rondjes loopt zonder naar binnen te draaien, beloon ik haar.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:16

Weet zeker dat dat wel effect heeft, maar probeer het dan telkens net weer een paar rondjes langer te laten lopen voor je haar beloond, maar let wel op dat zodra je denkt dat ze naar binnen wil komen, lekker achter de kont aanzitten dat ze niet de kans krijgt om naar binnen te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:53

Als tijdelijke oplossing kun je ook een dressuurzweep gebruiken met een lang touwtje eraan.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:56

Sammm schreef:
Als tijdelijke oplossing kun je ook een dressuurzweep gebruiken met een lang touwtje eraan.


Dat is idd teminste iets, heb je teminste nog wat om jezelf mee te verdedigen mocht dat nodig zijn!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 14:57

Ilkkah schreef:
Dat is idd teminste iets, heb je teminste nog wat om jezelf mee te verdedigen mocht dat nodig zijn!


Zal niet nodig zijn Tong uitsteken Maar hele goede tip!! Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:00

Nee, maar toch het zekere voor het onzekere nemen altijd Tong uitsteken
Veel suc7 verder met je paardje

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:06

Ja, maar alles tonen dat je niet onder de indruk bent is dus niet genoeg. Door naar je te steigeren laat het paardje je zien dat ze zichzelf hoger in rang acht dan jij. Als je haar daarvoor niet op haar plaats zet (wat een hoger in rang staand paard onmiddelijk zou doen) dan bevestig je haar dus.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 15:11

Ik straf haar ook wel, met mijn stem. Zal niet genoeg zijn, weet ik, maar dat is het beste wat ik er uit kon halen op dat moment.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:15

Ja is het ook, maar probeer gewoon dingen te gebruiken, maar er het beste van.
Nog veel plezier verder met je paardje!