Goede zadels bij zadelmarkt.nl ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Goede zadels bij zadelmarkt.nl ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 21:16

Ik wil daar eens even heen rijden om te kijken bij een kunstof zadel.
Er zijn hier misschien meer vragen over geweest.
Maar ik wil even de ervaring horen van mensen die daar een zadel
gekocht hebben?

WIE O WIE Lachen

xx


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:20

Gebruik daar maar eens de zoekfunktie voor.
er zijn namelijk al heel erg veel topics over geweest. Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:30

Afbeeldingja van de week nog... LachenAfbeelding

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:33

Idd. al erg veel topics over geweest maar dan toch maar een reactie.
Ik heb er net een paar weken geleden een pony zadeltje gekocht en het ziet er erg mooi uit hoor.
Dit zadeltje zal misschien maar 2x per week gebruikt gaan worden vandaar dat ik een goedkoop dingetje heb genomen, voor echte stevige kwaliteit kan je beter een goed merkzadel nemen denk ik en die heb je ook in kunststof.
Het zijn erg aardige mensen maar voor een advies moet je daar niet zijn, als je daar echt een zadel wil kopen raad ik je aan om je paard mee te nemen en iemand die er verstand van heeft.
Nog een voorbeeldje, ik heb daar dus een klein pony zadeltje gekocht wat compleet in de aanbieding lag, ik heb het idd compleet mee gekregen alleen zit er een singel bij waar mijn paard van 1.75m misschien wel iets aan heeft en de beugels en beugeriemen zijn ook erg groot en lang, beetje verkeerd bijelkaar geraapt dus..... Frusty

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 21:57

Ik heb er geen ervaringen mee,maar ik heb er geen goede verhalen over gehoord!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 10:11

Ik heb er een aantal zadels gekocht.. o.a een VZH en een western..
T waren allebei super mooie zadels!!
Ze zijn ook erg vriendelijk!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 13:04

Angelique18 schreef:
Ik heb er een aantal zadels gekocht.. o.a een VZH en een western..
T waren allebei super mooie zadels!!
Ze zijn ook erg vriendelijk!


Oke...

Iedereen zegt wel...Rare zadels enz.
Maar er zijn genoeg mensen die het goed vinden.
En je staat er toch zelf bij als je het koopt.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:05

tja ik heb hier op bokt al vaker gezegd dat de zadels daar goed zijn maarrrrrrrrrrrrr, dat is ondertussen veranderd Scheve mond
mijn zadel is dus hartsikke goed en daar heb ik nog geen problemen mee maar mijn zus heeft daar deze week een zadel gekocht (dressuur) een hartstikke mooi zadel maar het past niet, ze kan het wel ruilen maar dat is dus hartstikke ver rijden dus wilde ze het zadel hier in de buurt verkopen of ruilen bij een ruiterzaak, maar de man van die ruiterzaak zei dat hij er nog geen 50 euro voor over had..... Verward die zadels worden namelijk in china gemaakt en zijn van zeer slechte kwaliteit en zadelmarkt koopt ze voor nog geen 50 euro, dus nu heeft mijn zus hem kunnen ruilen bij een andere zaak tegen een tweedehandse JC zadel maar moest toch nog 95 euro bij betalen, dus niet alle zadels zijn slecht maar ik zou er geen dressuur zadel meer halen .

.....

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:12

Citaat:
een hartstikke mooi zadel maar het past niet,


En daarom snap ik niet dat mensen dan zomaar een zadel kopen.


Tuurlijk zijn ze daar vriendelijk ze moeten tenslotte verkopen en ze lachen zich en breuk als jij weer met zo'n ding naar huis gaat. Tenslotte kun je nooit je geld terug krijgen alleen maar je zadel inruilen tegen een ander die dan weer niet past of die jou dan niet past. Als ze verder niks hebben dan zit jij met de gebakke peren.

Mensen nogmaals, doe verstandig en bel je plaatselijke ruiterzaak of divoza ofzo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:18

ik snap niet dat mensen zomaar oordelen.

ik bedoel oke als je iets koopt en het bevalt niet oke.
maar gelijk van rot zaak en omdat ze goedkoop zijn ometne het dan slechte zadels zijn!!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 18:41

Ja je mag binnen 8 dagen ruilen !!
EN zover woon ik er nie vandaag hoor!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:51

Cowgirl schreef:
Citaat:
een hartstikke mooi zadel maar het past niet,


En daarom snap ik niet dat mensen dan zomaar een zadel kopen.


Tuurlijk zijn ze daar vriendelijk ze moeten tenslotte verkopen en ze lachen zich en breuk als jij weer met zo'n ding naar huis gaat. Tenslotte kun je nooit je geld terug krijgen alleen maar je zadel inruilen tegen een ander die dan weer niet past of die jou dan niet past. Als ze verder niks hebben dan zit jij met de gebakke peren.

Mensen nogmaals, doe verstandig en bel je plaatselijke ruiterzaak of divoza ofzo.


sorry hoor maar als je een zadel koopt dat koop je toch een MOOI zadel dat fijn zit??? en daar had ze er op gezeten het zat goed en het was een mooi zadel, EN ze had een ander dressuurzadel bij en daar was dit zadel mee vergeleken dus ze kocht niet ´zomaar´een zadel.
en nogmaals niet alle zadels zijn niet goed, want mijn australian stocksaddle is gewoon goed.

.....

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:51

parouscha schreef:
ik snap niet dat mensen zomaar oordelen.

ik bedoel oke als je iets koopt en het bevalt niet oke.
maar gelijk van rot zaak en omdat ze goedkoop zijn ometne het dan slechte zadels zijn!!


Niet iedereen oordeelt zomaar, je hoort toch heel wat verhalen van flut zadels die bijna letterlijk uitelkaar vallen.
Goedkoop is niet altijd goed..

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:10

Het gaat er gewoon om dat een zadel gewoon gepast moet worden op een paard of hij nou 3000 euro kost of 30 euro. En dat lijkt me toch het verstandigst voor de aankoop.



Koop jij ook schoenen door alleen je oude mee te nemen en te vergelijken. En dan kom je thuis en dan passen ze niet.


Ik heb nu gewoon zin om daar eens te kijken weet je.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 19:23

de kunststof zadels zijn denk ik wel goed, maar de leren zijn wat minder wij hadden daar ook 1 van een ranger zadeltje, en dat leer was knudde, heel snel bruine schuurplekken enzo, en heel stug. maargoed smaken verschillen.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:14

Oke, ik ook maar weer eens een reactie.
Sowieso, waar je ook een zadel koopt (tenzij ze aan huis komen) loop je kans dat ie niet past en dat je terug moet. Daar moet je dus rekening mee houden.
De zadels die ze bij Zadelmarkt verkopen kun je niet vergelijken met Passier of Kieffer, niet wat kwaliteit betreft, maar ook niet wat prijs betreft. prijstechisch hebben ze best heel fatsoenlije zadels. Maar natuurlijk moet je uit je doppen kijken, en je niet zomaar iets laten aansmeren. Maar daar zijn ze ook in andere zaken goed in (klein voorbeeldje: het zadel van mijn vriendin schuift iets naar achter (de laatste tijd), ze wou dus eenvoortuig kopen. Haar man naar de Hippo, een voortuig nee hoor,m die verkopen we niet. Moet je een schuine onderlegger kopen, en dan schuift het zadel niet meer. De grootste kolder. Mijn vriendin weer heen (ze had de onderlegger 1x gebruikt, mag niet geruild en heeft alsnog een voortuig moeten kopen.)

Ik had een 2e hands zadeltje bij de divoza gekocht. Later bij inruil heb ik er nog iets van 400 gulden voor gekregen, bij de Hippo wou ze er nog geen 200 gulden voor geven....

Ikheb zelf een westernzadel bij Zadelmarkt weg (wel een van de duurdere, zat mij prima en past paard goed). Ik heb er 0,0 spijt van! Oke het is wel niet te vergelijken met een (noem eens een top-merk), maar voor erbij voldoet ie prima!!!!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 08:31

Een zadel van 2000 gulden gaat 20 jaar mee, dus 100 gulden afscrhrijving per jaar. Een zadel van zadelmarkt kost 400 gulden, dus hoeft maar 4 jaar mee. Maar: die engelse zadels hebben slappe kussens, zijn vaak scheef en het leer is goedkoop. Ze gaan vast wel 4 jaar mee, maar ze zitten ook minder lekker. Als jij na 4 jaar een nieuw zadel wilt, dan kun je gaan kijken, of omdat je pony nog erg verandert van vorm.
De duurste zadels van zadelmarkt kun je vergelijken met het startzadel van Divoza. Verder verkopen ze daar dressuurzadels met erg korte lepel, en verkopen ze springzadels wat geen springzadels zijn maar gewoon vzh. Je moet dus heel goed kijken wat je koopt, ik ben er 4 weken geleden nog geweest.

De stockzadels zijn wel goed, ik heb er zelf ook 1. Maar de engelse zadels vind ik 3 keer niks.
De westernzadels heb ik ook geprobeerd, er was er maar 1 die redelijk zat, de rest was hard en stug, en ze hebben allemaal een vierkante achterkant. Een roundskirt zul je er niet vinden, dus dan passen veel zadels niet op pony's als je zelf vrij lang bent (ben je zelf lang, den moet je een groter maat zadel nemen omdat anders de beugelriemen te kort zijn, maar een groter zadel is ook langer op de rug van je paard, en dan kunnen de lendenen in de knel komen).

Verder zijn de westernhoofdstellen op zich redelijk, maar ze zijn erg kitsch, veel 'zilver' eraan. De teugels kun je direct weggooien, want voor splitreins zijn ze te kort.
De zadeldekken hebben geen model (zijn gewoon recht, dus liggen niet mooi op de rug), de lederen halsters zijn te duur (18 euro, dus net zo duur als bij Divoza), de halstertouwen zijn 7.50 euro, dus ook niet goedkoop.

Ik zou er dus alleen heengaan voor een stockzadel en dan nog kritisch zijn (op het leer, want er zijn soms ook de slechtere stukken leergebruikt).

Verder is die vrouw ronduit onvriendelijk: ik confronteerde haar met het feit dat ik van mijn stockzadel zelf de singelstoten smaller had moeten maken omdat ze te breed waren voor de gesp van de singel. Dit was dus volgens haar volstrekt onmogelijk. Verder beweerde ze bij hoog en bij laag dat het zilver op de westernhoofdstellen echt zilver was, terwijl ik zei dat het niet kon voor dat geld.
Zij vindt verder dat een 18 inch stockzadel best op een pony van 1.30 moet passen. De 17 inch van mij pastte wel, maar 18 inch is toch nog weer net iets langer en als er dan al een grote ruiter+zadel van 15 kg op zo'n pony moet, dan kun je beter iets minder dicht in de buurt van de lendenen komen. 17 inch stockzadel is gelijk aan 18 inch gewoon.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 09:28

germie schreef:
Een zadel van 2000 gulden gaat 20 jaar mee, dus 100 gulden afscrhrijving per jaar. Een zadel van zadelmarkt kost 400 gulden, dus hoeft maar 4 jaar mee. Maar: die engelse zadels hebben slappe kussens, zijn vaak scheef en het leer is goedkoop. Ze gaan vast wel 4 jaar mee, maar ze zitten ook minder lekker. Als jij na 4 jaar een nieuw zadel wilt, dan kun je gaan kijken, of omdat je pony nog erg verandert van vorm.
De duurste zadels van zadelmarkt kun je vergelijken met het startzadel van Divoza. Verder verkopen ze daar dressuurzadels met erg korte lepel, en verkopen ze springzadels wat geen springzadels zijn maar gewoon vzh. Je moet dus heel goed kijken wat je koopt, ik ben er 4 weken geleden nog geweest.

De stockzadels zijn wel goed, ik heb er zelf ook 1. Maar de engelse zadels vind ik 3 keer niks.
De westernzadels heb ik ook geprobeerd, er was er maar 1 die redelijk zat, de rest was hard en stug, en ze hebben allemaal een vierkante achterkant. Een roundskirt zul je er niet vinden, dus dan passen veel zadels niet op pony's als je zelf vrij lang bent (ben je zelf lang, den moet je een groter maat zadel nemen omdat anders de beugelriemen te kort zijn, maar een groter zadel is ook langer op de rug van je paard, en dan kunnen de lendenen in de knel komen).

Verder zijn de westernhoofdstellen op zich redelijk, maar ze zijn erg kitsch, veel 'zilver' eraan. De teugels kun je direct weggooien, want voor splitreins zijn ze te kort.
De zadeldekken hebben geen model (zijn gewoon recht, dus liggen niet mooi op de rug), de lederen halsters zijn te duur (18 euro, dus net zo duur als bij Divoza), de halstertouwen zijn 7.50 euro, dus ook niet goedkoop.

Ik zou er dus alleen heengaan voor een stockzadel en dan nog kritisch zijn (op het leer, want er zijn soms ook de slechtere stukken leergebruikt).

Verder is die vrouw ronduit onvriendelijk: ik confronteerde haar met het feit dat ik van mijn stockzadel zelf de singelstoten smaller had moeten maken omdat ze te breed waren voor de gesp van de singel. Dit was dus volgens haar volstrekt onmogelijk. Verder beweerde ze bij hoog en bij laag dat het zilver op de westernhoofdstellen echt zilver was, terwijl ik zei dat het niet kon voor dat geld.
Zij vindt verder dat een 18 inch stockzadel best op een pony van 1.30 moet passen. De 17 inch van mij pastte wel, maar 18 inch is toch nog weer net iets langer en als er dan al een grote ruiter+zadel van 15 kg op zo'n pony moet, dan kun je beter iets minder dicht in de buurt van de lendenen komen. 17 inch stockzadel is gelijk aan 18 inch gewoon.


Dus de kunstof zadels zijn er niks? (slecht?) Verward

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:46

Het kunstofwesternzadel vond ik echt te hard voor m'n kont. Oftwel niet doen. De kunstof vzh-zadels zijn niet van het materiaal van wintec of thorrowgood gemaakt, maar van PVC ofzo. Dit scheurt heel snel, omdat het niet meerekt en uithardt. De eerste Thorrowgood was ook van PVC gemaakt, en PVC degradeert onder invloed van zonlicht, het hard uit (~CH2CHCL~ wordt ~CHCH~ + HCL). Er blijft dus een polyetheen over, met dubbele bindingen en daardoor minder flexibel. Ik heb dus zo'n kunstof thorrowgood gehad, en het scheuren hou je niet tegen. Dit probleem verwacht ik ook bij die kunstofzadels van zadelmarkt, omdat die zo op het oog ook van PVC gemaakt zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-02 21:51

ow :S

oke bedankt

dan ga ik toch maar naar den besten

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 14:29

koop liever een 2e handszadel of een startzadel bij divoza ofzo, ik heb meer slechte dan goede verhalen over de zadelmarkt gehoort

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:02

T@nj@ schreef:
Idd. al erg veel topics over geweest maar dan toch maar een reactie.
Ik heb er net een paar weken geleden een pony zadeltje gekocht en het ziet er erg mooi uit hoor.
Dit zadeltje zal misschien maar 2x per week gebruikt gaan worden vandaar dat ik een goedkoop dingetje heb genomen, voor echte stevige kwaliteit kan je beter een goed merkzadel nemen denk ik en die heb je ook in kunststof.
Het zijn erg aardige mensen maar voor een advies moet je daar niet zijn, als je daar echt een zadel wil kopen raad ik je aan om je paard mee te nemen en iemand die er verstand van heeft.
Nog een voorbeeldje, ik heb daar dus een klein pony zadeltje gekocht wat compleet in de aanbieding lag, ik heb het idd compleet mee gekregen alleen zit er een singel bij waar mijn paard van 1.75m misschien wel iets aan heeft en de beugels en beugeriemen zijn ook erg groot en lang, beetje verkeerd bijelkaar geraapt dus..... Frusty

Groetjes, Tanja.


hebben hun dat uitgezocht?? of ijj??

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04


connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:03

En wie weet er hier wat van die dressuurzadels daarzow??

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:25

connemara schreef:
En wie weet er hier wat van die dressuurzadels daarzow??


Daar heb ik naar gekeken. Ze hadden toen zadels van 800 Euro voor 250 Euro. Dat leek me interessant, want een zadel van 800 Euro is meestal een prima degelijk zadel.

Totdat ik ze zag... Die zadels waren gewoon maximaal 250 Euro waard (eigenlijk nog niet eens). In geen enkel opzicht te vergelijken met een KenTaur of JC in ieder geval (nieuw ook rond en onder de 800 Euro). Eerder met het startmodel van de Divoza inderdaad.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:26

mijn vriendin heeft bij de zadelmarkt in zeeland,een zadel en een tuigje gekocht voor haar shet.
ze heeft dit ook zonder probleem weer kunnen ruilen en zelfs met geld terug toen er iets niet paste.
die man die het daar ergeld is erg aardig en behulpzaam,geeft goed advies en is makkelijk in de omgang.
nu heeft mijn vriendin een erg leuk tuigje en een winteczadeltje voor een leuke prijs.
dus ik vind de zadelmarkt zo slecht nog niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 97 bezoekers