Foto van Springpony, geef ff je mening :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Foto van Springpony, geef ff je mening :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 12:53

Hier een foto van mij en mijn pony Moonlight Delaila. Ze loopt nu Z springen sinds November 2002 maar toen heb ik van eind Januari tot September geen wedstrijden gereden, omdat ze even in de rust moest omdat ze nog heel erg jong is.

Maar mijn eigenlijke vraag is 'Wat vinden jullie van de springtechniek van mijn pony?' ik weet dat ze haar eigen manier heeft maar ze springt wel erg makkelijk.. Zoals hier dit is een een oxer van 1.30 bij 1.40 en springt ze goed over heen.. Maar wat vinden jullie van haar manier van springen?

http://www.clubs.nl/ClubsData/219012/incoming/Misty.jpg
Code
url ipv img ivm te groot formaat van de foto.
Mickey

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:58

eey leuke foto alleen een beetje dichtbij..
volgens mij heeft hij best goede techniek hor!! ik ben niet zo'n kenner hor maar hoe groot is je paardje?? ik vind t hardstikke knap van je dat ie zo hoog kan springen...rijd je ook wedstrijden met m??
xx janneke

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 13:00

Jah reed eerder heel veel wedstrijden, CSIP Indoor Wierden, Twente Cup enzo.. Ook ben ik eens in Duitsland en Belgie geweest om te starten maar niet vaak..
Jah tis een erg fijne pony, het is een D Pony van 1.47 hoog..

Bedankt voor je reactie! =)

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:04

mooie foto jammer dat hij bewogen is
maar ik vin het erg goed uit zien

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:05

Tja ik kan het niet zo goed beoordelen op 1 foto maar buiten dat ze mischien iets ronder mag springen met iets meer ruggebruik heb ik er weinig op aan te merken. Maarja zoals ik al zeg dat kan je eigenlijk niet goed beoordelen op een foto.

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 13:05

Okey.. Bedankt..

De pony springt opzich niet goed door de rug maar alle hoogtes haalt ze wel dus ik weet niet, maar hoor vaak dat haar techniek niet zo goed is maar haar vermogen fantastisch dus wou even weten wat jullie van de techniek vonden Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:12

naja ik zei al in je andere topic....
het is niet te zien vanaf 1 foto
deze foto laat zien dat ze wel de voorbenen redelijk mooi intrekt
ze gebruikt overigens wel de hals mooi, maar zoals al wordt gezegd...iets ronder zou kunnen, maarja wel paard is nu perfect?!
leuke foto verder
rijd je haar zelf in het Z? en hoe oud is de pony?
ik rijd namelijk zelf ook in het Z (E)
dus vind ht wel leuk dat ik ook een ponyruiter tegen kom!
achterbenen is op deze foto niet te zien, daarvoor is ie te vroeg genomen.

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 13:14

Bedankt voor al je suggesties Lachen!
Ze wordt dit jaar 6 (in November..) dus ze wordt dit jaar als 6 gerekent maar in principe is ze nog maar 5 :|
Waar woon je precies misschien hebben we een keer in handicap tegen elkaar gereden? Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:26

MsCalifornia schreef:
Bedankt voor al je suggesties Lachen!
Ze wordt dit jaar 6 (in November..) dus ze wordt dit jaar als 6 gerekent maar in principe is ze nog maar 5 :|
Waar woon je precies misschien hebben we een keer in handicap tegen elkaar gereden? Lachen


nou ik woon in de kop van NH
en ik rijd nog maar kort in het Z, heb hem het springen helemaal zelf moeten aanleren
heb wel vorig jaar op Indoor Meppel en Indoor Barneveld gesprongen, maar verder kom ik niet zo ver....

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 13:29

[ITP] Foto van Springpony, geef ff je mening Lachen
reddytobias"]
[quote="MsCalifornia schreef:
Bedankt voor al je suggesties Lachen!
Ze wordt dit jaar 6 (in November..) dus ze wordt dit jaar als 6 gerekent maar in principe is ze nog maar 5 :|
Waar woon je precies misschien hebben we een keer in handicap tegen elkaar gereden? Lachen


nou ik woon in de kop van NH
en ik rijd nog maar kort in het Z, heb hem het springen helemaal zelf moeten aanleren
heb wel vorig jaar op Indoor Meppel en Indoor Barneveld gesprongen, maar verder kom ik niet zo ver....
[/quote]

Owjah, jah ik rijd al heel lang geen wedstrijden omdat ze rust heeft gehad omdat ze nog vrij jong was..
Heb der ook zelf ingereden maar omdat ze vaak goed presteerde op wedstrijden waren we zo Z..
Ik rijd meer hier in het Westen van het land dus we zullen wel niet zo vaak tegen elkaar moeten rijden..

janneke87

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:58

echtl leuk hor....!!! ik hoop ook ooit zo ver te komen met rilan maar dat duurt nog wel een tijdje... maar dat is niet erg
xx

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 13:58

ik vindt het een leuke foto hoor, apart efeckt *LOL*
leuk paardje trouwens

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:51

ik moest wel lachen om de foto. hij springt mischien wat raar maar hij SPRINGT t daar gaat t natuurlijk ook om! Mischien moet je wat meer foto's maken zodat wat makkelijker te oordelen valt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 16:47

Zoooo mooie sprong zeg!!!
Jammer dat de foto zo dichtbij genomen is maar super toffe pony!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:40

Drie topics is wel wat veel van het goede. Daarom staat er nu twee op de Mesthoop.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:52

wie gaat er nou over een oxer van 1.30 bij 1.40 springen zonder cap op en met gympen aan Boos! Maar ja, wel goed dat ie het kan, ik zou als ik hou was zelf wel wat minder voorover gaan liggen als je pony springt.....

MissesCool

Berichten: 124
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Nuenen en Smeermaas (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:57

Coolio schreef:
wie gaat er nou over een oxer van 1.30 bij 1.40 springen zonder cap op en met gympen aan Boos! Maar ja, wel goed dat ie het kan, ik zou als ik hou was zelf wel wat minder voorover gaan liggen als je pony springt.....


Zijn dat niet gewoon paardrijschoenen? Die je onder chaps aan doet??? Dat zie je toch helemaal niet op de foto Verward
Een cap zou wel slim zijn geweest.

Maar voor de rest een mooie foto hoor!!!

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:22

MissesCool"]
[quote="Coolio schreef:
wie gaat er nou over een oxer van 1.30 bij 1.40 springen zonder cap op en met gympen aan Boos! Maar ja, wel goed dat ie het kan, ik zou als ik hou was zelf wel wat minder voorover gaan liggen als je pony springt.....


Zijn dat niet gewoon paardrijschoenen? Die je onder chaps aan doet??? Dat zie je toch helemaal niet op de foto Verward
Een cap zou wel slim zijn geweest.

Maar voor de rest een mooie foto hoor!!!
[/quote]

ja maar ze heeft toch ook geen chaps aan Schijnheilig

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:22

Wou ik dus ook net zeggen van die cap!
Ik vind dat ze der nek wel erg ver naar voren steekt, maar als dat de techniek van je pony is kan je er weinig aan doen en ze springt wel!!

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 19:31

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties maar zou er graag nog wat meer willen Geld, geld! Ik weet dat het verstandiger is om een cap op te doen maar ik kan haar echt vertrouwen.. En in dit geval is het wel een excuus.. Lachen achjah..
Klopt de pony steekt der nek veel naar voren en springt wat minder door de rug :S

Heel erg bedankt allemaal en alvast voor mensen die eventueel nog willen plaatsen Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 00:01

Tjaa.. iedereen heeft het altijd over een cap.. Ik vind dat je het zelf maar moet bepalen.. Ik rijdt 1x per week op Ningo (mn oude verzorgpony, 2 jaar gedaan) en daar doe ik ook alles mee zonder cap. Die ken ik gewoon goed genoeg en ik vertrouw hem..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:22

Ze heeft een goede techniek, maar je hangt zo plat tegen je zadel? Verward

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 09:53

Jah ik weet het :S Ik wordt daar iedere keer voor gewaarschuwt.. Het gaat ook al iets beter nu.. Krijg lessen van verschillende zeer goede instructeurs dus dat helpt ook erg goed!
Bedankt voor je op/aanmerkingen Haha!:D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:01

Als ik het goed begrijp was de pony dus nog maar vier dat ze die grote concoursen liep Verward Lijkt me erg onwaarschijnlijk Verward

Verder heb ik weinig toe te voegen aan de reacties hierboven Ik vind het voorbeen niet zo, maar het blijft een momentopname.
Verder mag ze wat ronder en iets minder lang in de hals.
Jij zo je been iets stiller en meer op de plek mogen houden en iets minder plat gaan liggen, maar dat is ook al gezegd

Het lijkt me in ieder geval een pony met heel veel vermogen, ze komt er niet over door een geweldige techniek
(iig niet zoals het er op de foto uitziet)

MsCalifornia
Berichten: 235
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 16:04

De grote concoursen heb ik gereden in het winterseizoen dus rond haar 5e jaar.. Wel heel erg jong.. Maar dat waren concoursen die ik echt graag wou rijden daarom is ze nu een tijdje in de rust geweest..

Maar heel erg bedankt voor je reactie Lachen