SPOED: Telnrs. goede paardenklinieken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 11:06

Wie heeft voor mij tel.nrs en adressen van paardenklinieken die goed zijn in kreupelheidsonderzoeken??
Ik wil graag zo snel mogelijk een afspraak maken.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:13

Bokhorst in Kootwijkerbroek, telnr. heb ik hier niet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:16

Ik heb alleen het telefoonnummer van de Uithof in Utrecht, dat is 030-2531323 maar die vind jij vast niet goed..?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:20

Emmeloord: 0527-613500

Gaat het nog steeds niet goed met Fitzroy? Vervelend, maar inderdaad een goed idee om naar een kliniek te gaan.

Sterkte! Mieke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:21

Welling kliniek Bosch en Duin, heeft mersedess laatst heel goed gediagnostiseerd!!!(ligt in de buurt van zeist)

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:22

Een heel goede arts is v Schie hij zit in Wassenaar, hij behandeld heel veel paarden uit de top-sport.

Zijn telefoonnummer is 070-5177707 (bellen van 8.00 tot 9.00u voor het telefonisch spreekuur.)

Succes er mee

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:23

Idd Van Schie in Wassenaar, niet dat ik er zelf ervaring mee heb, maar ik ken mensen die erg tevreden over hem zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:24

dierenartsenpraktijkveterinair centrum so
slievenstr 16
5711 pk someren
(0493) 44 10 44

Deze praktijk kwam altijd in het programma aan bod "als je van paarden houdt" met Smeenk en Peter van Ooy. Deze veeartsen staan ook nog in contact met de faculteit diergeneeskunde, alwaar ze wekelijks komen en wel eens foto's van hun patienten voorleggen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 11:25

Fitz liep dus weer helemaal goed, dus ik was vanaf maandag aan het opbouwen. Vandaag weer les gereden, ging prima, hij liep helemaal zuiver, lekker door zijn lijf dus geen vuiltje aan de lucht.

Na het tussentijds vrije teugel stappen wilde mijn instructeur dat ik een keertwending ging rijden. Ik vroeg nog: is dat wel verstandig ? Maar ook de keertwendingen liep hij uitstekend.
Daarna draafde ik aan en meteen vanaf de eerste pas stok- en stokkreupel dus vandaar dat ik nu zo snel mogelijk een onderzoek wil. Er is nu nl. echt wat te zien en geen vage klachten of zo.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:26

http://www.groeppaard.nl/

En dan klikken op Dierenartsenklinieken voor een overzicht van alle klinieken in NL, met adres en telefoonnummers.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 11:27

En zijn er nog Bokkers die ervaring hebben met Maree in Honselersdijk??

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:40

Maree heeft een goede naam, maar zou er zelf niet heen gaan. Ik ga naar Bodegraven naar Hoffland (nu oo bekend van zijn artikelen in de Strengen). tel.nr.0172-650107.

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:08

V. Schie is top op het gebied van kreupelheden. Uithof is goed op het gebied van inwendige ziekten enzo. Ik raad je V.Schie aan. Tel. zie bij Jippie.

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:12

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de kliniek in Kootwijkerbroek, Bert van Bokhorst

Hij is wel erg rechtstreeks, maakt er dus geen kletsverhaal van en tevens als het een spierprobleem of iets dergelijks is dan loopt Jarco Dunn daar ook (dierfysiotherapeut).



Veterinair: Paardencentrum Kootwijkerbroek

Dierenarts: Bokhorst, D.J.van deGemmeke-Hoogenraad

Adres: Harskamperweg 22A

Postcode: 3774 JP Kootwijkerbroek

Telefoon: 0342-441290

Fax: 0342-442541


Heel veel succes ermee!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:14

heel veel sterkte de meesten wara ik goede verhalen van heb gehoord staan hierboven.
houd je ons op de hoogte?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 12:23

Ik ben dan waarschijnlijk de enige met negatieve verhalen van van Schie!!! Daar ga ik dus NIET naar toe!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:35

Van schie zit er niet alleen. van toorn is er ook. Ik heb met christy heel wat afgetopt en uiteindelijk naar wassenaar gegaan. Van toorn zag eigelijk al heel snel wat er aan de hand was en de rontgen bevestigde zijn vermoeden. Bodegrave is ook een goede kliniek. Elke veearts of kliniek heeft zijn voor en tegenstanders. Mijn ervaring met wassenaar is wel heel goed. Ze zijn een beetje stug naar mensen maar over paarden weten zij genoeg

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 12:40

Het enige nadeel wat ik weet van vanSchie is dat hij schreeuwend duur is, maar als je verzekerd bent is dat geen probleem. Zelf ga ik naar Bodegraven omdat je daar meerdere veeartsen hebben en nauw samen werken met een fysio, 'kraker' en een goede hoefsmid. En zover ik weet heeft Maree dat niet. En de 'kraker' die vanSchie heeft heb ik weer hele slechte verhalen over gehoord. Tja, tis maar weer wat je hoort, je zult uiteindelijk zelf moeten beslissen waar je heen wilt, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:09

hopelijk is de diagnose 'slechts' een voetbalknie, overbelast gewricht wat met rust (ga je weer) goed op kan knappen. Maar ik ben geen arts dus ik roep ook maar wat.
Zo kende ik een paard wat dat ook had, dan kwam de veearts weer die vooral de eigenaar vermanend toesprak niet steeds te vroeg die pirouettes te rijden in een te zware bak, dat was het voornaamste van de behandeling geloof ik, zorgen dat het paard voldoende rust kreeg en tijd om te herstellen.
Zelf heb ik Gooiland in Weesp, ze werken ook samen met Dokter Robbie (Rob van Wessum), waar ook al mindere verhalen van bekend zijn, maar dat is normaal geloof ik bij veeartsen.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:14

Citaat:
Op 2001-09-27 12:24, schreef Desiree:
dierenartsenpraktijkveterinair centrum so
slievenstr 16
5711 pk someren
(0493) 44 10 44

Deze praktijk kwam altijd in het programma aan bod "als je van paarden houdt" met Smeenk en Peter van Ooy. Deze veeartsen staan ook nog in contact met de faculteit diergeneeskunde, alwaar ze wekelijks komen en wel eens foto's van hun patienten voorleggen.


Ga daar nooit naar toe. Bij ons op de manege waar veel international ruiters komen zijn ze niet te spreken over someren. En ze zijn ook nog eens ontzettend duur. Op de manege en bij Piet Raymakers hebben ze Dimitri. en daar zijn ze kei tevreden over. Als je naar de manege opbelt kun je het telefoonnr. krijgen. Telnr. manege 0493-692056 of ga naar de paardenklinik te Kerken Duitsland. nr.: 0049-283691410. Zij zijn echt goed. Er is daar ook een artsdie nederlands spreekt. Ik weet alleen zijn naam niet meer. Ze zijn ook super voor de paarden en ze houden je paard een paar dagen in de gaten.

groetjes
denise Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:20

Ik ben heel tevreden over someren. Ze helpen je erg goed en nemen alle tijd voor je.

Piet raaymakers komt overigens nog wel in Someren. Ik ben hem er laatst nog tegengekomen met een paard.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:28

Nou, een waardeloze kliniek. Mijn pony had gaskoliek. Nadat de dierenarts van Someren 3 keer was gekomen had het nog niets geholpen. en toen wilde wij naar Kerken en daar waren zij het niet mee eens. Volgens hen konden wij beter naar utrecht gaan. Ik ben blij dat wij met hem naar Kerken waren geweest. Na drie dagen konden wij hem weer ophalen en kregen wij advies en spul mee. Na twee weken stappen liep hij weer zijn eerste cross en werd 2de. Een normaal herstel duurt zeker een maand. Als ik hem naar Utrecht had gebracht dan was hij er misschien niet meer. Het is nu dik 1 3/4 jaar geleden en hij staat nu in Polen. En hij heeft geen koliek maar gehad. En als je naar hun toe komt met een paard ben je duurder uit dan dat ze naar jouw komen. Dat is toch belachelijk.


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:57

De watermolen in Haaksbergen ,Dierenarts Jan greve. Expert in beenproblemen. Doet ook veel sportpaarden en dekhengsten. Hebben veel nieuwe technieken uit duitsland en is met veel dingen de eerste in nederland.
Tel.NR:weet ik even niet meer zoek het wel even op als je interesse hebt!!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:58

Voor paarden zou ik Emmeloord niet aanraden.
Wij zijn er een keer 's nachts heengereden met een doodziek paard en de dienstdoende arts vond het niet de moeite z'n nest uit te komen met als gevolg dat we het paard bijna een stal daar in hebben moeten slepen (kon niet meer staan dus we konden ook niet door naar Utrecht).
Uiteindelijk is het paard de volgende dag in Emmeloord overleden, hoogstwaarschijnlijk hersenvliesontsteking maar dat kunnen ze nog steeds niet met duidelijkheid zeggen.

Wij zijn er echt waardeloos behandeld en dat is voor ons dus ook het laatste waar we ooit nog aan zullen kloppen met een ziek paard.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:03

Ik zelf heb goede en minder goede ervaringen gehad met Someren maar als ik voor een klinikek
moet kiezen dan toch waarschijnlijk Someren
of Moergestel. Bij Someren raad ik wel de artsen Smeenk en van Ooyen aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, maessie en 35 bezoekers