Orenspel bij paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 07:53

Toen ik Barbiano op het begin weer ging rijden liep hij elke keer met zijn oren naar achteren. Niet plat in de nek maar gewoon naar achteren. Sinds een weekje loopt hij met zijn oren naar de zijkant en niet meer naar achteren. Ik dacht dat dit een teken was dat hij meer ontspannen was. Weet iemand hier iets meer over.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 08:58

Ja klopt als z'n oortjes opzij gaan hangen en een beetje fladderen zeg maar, dan is ie inderdaad ontspannen. Oren plat in de nek betekent dat ie boos/bang is maar met rijden, niet helemaal plat betekent volgens mij dat ie gewoon naar jou luistert/aandacht voor jou heeft!
Groetjes van Laura Clown

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:15

Hahaha, ik las hier eerst 'overspel bij paarden'.. *LOL*
Wou jullie daar even deelgenoot van maken. Pff, ik zit denk ik nog te Dromen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:43

Is dat iets Freudiaans of echt nog slaperigs? Je was zeker behoorlijk nieuwsgierig welke paarden overspel pleegden? Clown Clown Clown

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 09:51

Ik kreeg altijd op mijn flikker van mijn instructeur als de oren van hickory weer eens naar voren waren. hickory had altijd namelijk de oren ver naar voren. En ze lette dan niet op, volgens mijn instructeur. Ach, ze sprong wel eens weg, maar dat kon je gewoon voelen, wanneer ze dat ging doen. Dan waren de oren nog verder naar voren, en spande ze zich over de hele lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:32

Ik ben altijd dolgelukkig als Milena's oortjes aan het "ezelen" zijn, want dan is ze echt alleen nog maar met "haar werk" bezig (meestal ook als ze ze naar achteren heeft trouwens, want ik l** haar de oortjes van haar koppie onder het rijden).
Als die van mij de oortjes naar voren heeft, is ze niet met haar aandacht bij mij, en betekent het meestal iets in de trant van "Waarschuwing, stormstand aannemen" (Oftewel: vastpakken wat voor handen komt en niet meer loslaten, want er zit rottigheid aan te komen.... Schijnheilig Hihi!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:37

Ik dacht eerst ook overspel haha Lachen

Maar het is heel erg van het paard afhankelijk hoor, ik ken een paard dat altijd ontspannen met de oren opzij loopt. Mooi gezicht vind ik dat. Mijn paard loopt meestal met de oren priemend omhoog, maar zij is gewoon zo'n type paard. In de stal kijkt ze ook altijd attent en staat ze nooit te slapen, terwijl Razinda wel vaak slaapt als ik kom. Die staat dan echt met een centenbakkie en hangende oortjes, lief vind ik dat. Kijk ook maar eens in het boek van Tineke Bartels, daar staat ook een stuk in over de oren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:00

Ik vind het het fijnste als Isolda haar oortjes attent naar voren gericht zijn. Danis ze blij en geniet net zo als ik van de omgeving.
Vind het minder als ze strak gespannen zijn, dan moet ik goed opletten, anders smeert ze hem!

En het ziet er vind ik ook mooi uit, oortjes die ontspannen naar voren zijn. Veel vriendelijker plaatje geeft dat!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:05

shico heeft ook altijd zn oortjes lekker naar voren tijdens t rijden. ziet er vrolijk uit en hij blijft opletten dus ik ben er blij mee Party!! *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 12:31

Ik let bij Leys altijd heel goed op zijn oren en ogen. Vooral omdat hij bang is op stal geeft het heel erg zijn bui aan.

Inderdaad een beetje half stok is ontspannen. Als ze heel erg naar voren staan moet je inderdaad opletten. In ter begin liep leys altijd met zijn oren strak naar achter in zijn nek tegenwoordig loopt hij lekker ontspannen. Alleen met springen staan ze altijd HELEMAAL naar voren niet om te donderjagen maar het vindt het springen te gek.

Ook de ogen van een paard geven heel veel aan vooral als ze bang zijn.

Gr Pris

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:21

Hoe komt het dat hij bang is op stal?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Timon

Berichten: 53
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:28

Vaak richt de pony zijn oren, naar waar hij zijn aandacht op richt. Als een paard moet werken (terwijl hij dit niet wil), of bijten, of iets anders doen wat hij niet leuk vind, dan doet hij zijn oren in zijn nek.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:33

Hij is helaas verschikkelijk mishandeld voor mij.

Zie mijn berichtjes bij paardepraat. Ik heb zijn verleden nagetrokken.

gr Pris

monatoetje
Berichten: 16
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:45

Richard, mijn oudste verzorgpony heeft zijn oren altijd half naar achteren Party!! , maar volgens mij komt dat omdat hij karrepaard is geweest en omdat ik altijd hele verhalen tegen hem loop te banketstaaf. Koe Koe

Groetjes van Mona Schijnheilig

Ik leef in een droomwereld waarin alles goed en mooi is, en jij??

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 16:44

Lodewijk had ze de laatste tijd dus half naar achter omdat ie onwijs op mij aan het letten was sinds de buitenrit van vorige week heeft ie zo heel leuk naar voren af en toe fladderen ze wat maar voornamelijk staan ze rechtop Hij loopt nu een stuk fijner gelukkig.
Hij heeft ze trouwens zo ook veel tijdens de proef staan.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 19:42

haha simoon huj kon zeker je slappe gelul niet meer aan horen hihi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Eve_Nie, Mark0919, Melzazu, Naskur11, Slmt9, Vagabondo en 37 bezoekers