Help amoniak lucht, wat moet ik nou

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Help amoniak lucht, wat moet ik nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:09

Ik heb laatst ergens een advertentie zien staan , het is een poeder dat de amoniak lucht verminderd. Ik weet alleen niet meer waar ik het heb gelezen en waar ik het kan kopen. Schijnheilig Ik hou mijn stal echt zo schoon mogelijk maar omdat Jolynn stofallergie heeft ( ze staat al in een buitenbox op zaagsel) is die lucht voor haar nog slechter als bij een gezond paard. Ik wil gewoon alles doen om dat zo min mogelijk te maken. Wie weet wat voor spul dat is!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:13

Ik heb geen idee, maar ik ben ook wel benieuwd. Mijn merrie heeft behoorlijke chronischt bronchitis. Daar kan t ook handig voor zijn.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:18

SCHOP!!!

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:38

Ik denk dat je sirocco stalpoeder bedoeld. Zie ook www.sirocco-stalpoeder.nl

Ik heb zelf bij de paardendrogist een fles stalspray besteld van Silverlinde. Daarin zit eucalyptus wat een hele lekkere geur heeft en de geur in de stal helpt neutraliseren. Ik vind het een heel fijn product. Maar het stalpoeder heeft weer een net iets andere werking en is denk ik meer voor wat je bedoeld. De stalspray van Silverlinde zou misschien nog wel een mooie aanvulling zijn.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:15

Ik gebruik stalfris en de stal ruikt de volgende dag nog fris.
Als ik gespoten heb laats ik wel even mijn paard buiten staan en na 10 minuten mag hij binnen komen.
Maar het werkt echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 09:12

Heel veel uitmesten en niet te eiwitrijk voeren. Volgens mij zijn die poeders meer "luchtverfrissers" dan dat ze daadwerkelijk de ammoniak uit de lucht halen. Het ruikt dus frisser maar dat is het helemaal niet.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 12:12

ik gebruik ook stalfris.Spuit het op de natte plek,laat het drogen en gooi het schone stro er weer op.De stank verminderd overduidelijk.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:40

'k ben ook fan van Stalfris!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:12

Zep schreef:
Heel veel uitmesten en niet te eiwitrijk voeren. Volgens mij zijn die poeders meer "luchtverfrissers" dan dat ze daadwerkelijk de ammoniak uit de lucht halen. Het ruikt dus frisser maar dat is het helemaal niet.


Meer kan je iid niet doen. Wij hebben Sirocco zelf verkocht en gebruikt. We merken nu eigenlijk geen verschil als we aan het mesten zijn. Het is best duur in verbruik en het ruikt even lekker fris. Met uitmesten komt de ammoniak lucht toch weer omhoog.

Minder eiwitten voeren en elke dag mesten, goed ventileren en oppassen dat het niet tocht.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:48

Stal goed uitmesten en goed luchten is het enige wat helpt. Bij vorige stallen waar ik stond hing ook altijd een ammoniaklucht, bij mijn huidige stal niet. De stallen worden dan ook iedere dag grondig uitgemest en de luiken staan dag en nacht open.

Thijs
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:12

Ik geloof ook niet in dat soort luchtverfrissers! Goed uitmesten en luchten en 1 a 2 x per jaar de stal schoon spuiten! dat wil ook helpen

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:19

Stal goed schoon houden 1x per dag urine en mest en voor de nacht de mestballen eruit en je hebt er geen problemen meer mee, lijkt mij. Het is in ieder geval, zoals ik het bij mijn paarden doe en je ruikt niets...3x op stro en 1 op houtvezel.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:30

misschien kan je ipv zaagsel (dat meer stof bevat dan stro!) vlasstro gebruiken dit spul aborbeerd nl de urine en daarmee ook de ammoniaklucht....

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 20:01

MarkKH schreef:
misschien kan je ipv zaagsel (dat meer stof bevat dan stro!) vlasstro gebruiken dit spul aborbeerd nl de urine en daarmee ook de ammoniaklucht....

Jolynn is niet zozeer allergisch voor "stof" maar schimmelsporen en die zitten juist wel in stro en niet in zaagsel.

Allemaal bedankt voor de tips, uit al jullie verhalen maak ik op dat ik het al goed doe en dat dat poeder toch niet werkt. Jolynn staat overdag buiten en gaat om 4 uur naar binnen een schone stal in. Zo kan ik mijn geld beter uitgeven aan iets nuttigs, BEDANKT Haha!