Erg wisselend gewicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Erg wisselend gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 16:51

Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik deze vraag het beste kan stellen, doe het maar op medisch.

Magic wisselt bijna iedere dag qua omvang. De ene dag kijken we naar haar en vinden dat ze toch echt op minder voer moet en de volgende dag heeft ze weer een super mooi figuur.

Heel raar, maar wel heel duidelijk om te zien.
Nou hadden we van de week besloten dat ze toch eigenlijk iets aan de dikke kant was en hebben we gisteren het voer veranderd.

Ze kreeg 3x per dag 1kg biks en 2x per dag kuil, verder van ons nog 1kg muesli per dag.
Dit hebben we veranderd naar 3x per dag 3/4 biks en de rest hetzelfde (iets meer kuil).

Vandaag stonden we te kijken een heeft ze toch eigenlijk wel een heel mooi figuur Verward
Van 1 dag minder eten lijkt me heel stug, maar is het normaal dat paarden snel veranderen? Ook zonder voer veranderen lijkt het iedere dag anders.


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:44

Hmm, ik denk dat je zelf ziet wat je wilt zien zeg maar.

Neem mensen (of ja, ik heb dat wel ooit Haha!) dan kijk je in de spiegel en dan denk je: mooh, wat ben ik dik. En dan kijk je even later en dan denk je weer: ach het valt wel mee.

Misschien dat je ondertussen weer andere paarden hebt gezien en ze daarmee (onbewust) vergelijkt.

Ik vraag altijd aan buitenstaanders of mijn paard te dik is. B.v. de hoefsmid of de instructrice of zo. Die zien je paard niet elke dag en andermans paard is (op de een of andere manier) makkelijker te beoordelen dan je eigen paard.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 18:51

Met instructrice heb ik het er dan nog niet over gehad.
Maar ik ben niet de enige hoor. Het is eigenlijk meer dat mijn moeder en ik het beide zien.
Idd is het wel handig om eens een 'buitenstaander' (iemand die haar niet iedere dag ziet) eens te laten kijken.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:53

Ik zou trouwens ook kijken naar je paard (naar het gewicht dan) als je paard beweegt. En dan het liefst als hij wordt gereden. Want als een paard loopt, dan tonen ze toch altijd anders dan dat ze op stal of stil staan.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 19:00

Dat doen we juist al. Maar juist onder het zadel verschilt ze zoveel. Maar..ook aan de singel is het te merken, de ene dag halen we het 'normale' gaatje echt niet en de volgende dag weer makkelijk.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:02

Is je paard niet af en toe erg gespannen dan? Gewoon door heel zijn lijf.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 19:05

Nee, helemaal niet zelfs.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:53

misschien houdt je paard vocht vast, dan is ie de ene dag dikker dan de andere, kan enorm veel schelen!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 20:06

Dit vinden we een best goeie smurf!
Het is namelijk ook duidelijk te merken dat ze soms veel vocht in haar benen heeft. Andere keer weer een stuk minder.

Vandaag had ze best slanke benen, maar leek ze ook helemaal slanker.

Maar ja, wat kunnen we eraan doen? Ze krijgt al knoflook.

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:14

appelazijn schijnt te werken daarvoor!

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:15

als ze het eten wil: bleekselderij dat is vochtafdrijvend, maar ze lusten het niet allemaal

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 20:24

Okee, zijn allebei eens te proberen.

Enne als we het door muesli mixen zit er een grote kans in dat ze het wel eet Haha!

Hebben meer mensen ervaring met paarden die vocht vasthouden? Is het iets voor korte duur of niet?

Toevallig lijkt ze nu net hengstig, dit kan er natuurlijk mee te maken hebben, aangezien mensen dat kunnen hebben in hun 'periode'.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:23

Ik wil dit ook wel proberen,want het klinkt erg logisch,maar kan je ongestraft allerlei supplementen geven?
Ze krijgt muesli omdat de primaval er door heen moet,de knoflook tegen de vliegen,kan er nog meer bij?,Ik wil het, het liefst zo natuurlijk mogelijk houden ,alhoewel ik besef dat beesten in de natuur zelf de kruiden zoeken die ze nodig hebben.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pieneappel, Shenavallie en 23 bezoekers