Mensen ervaring met K&K??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 10:46

Hoi,

Toen ik me paard net had gekocht en haar ben gaan inrijden had ik heel veel problemen met haar. Ze pakte, bij het contact maken met haar mond, constant het bit vast en kwam steeds met haar hoofd omhoog en door harder te gaan lopen er onder uit proberen te komen. Ik had hierdoor heel wat verschillende bitten gekocht omdat ik eerst dacht dat het hiermee te maken had. Maar na ze allemaal uitgeprobeerd te hebben bleek ze er nog steeds last van te hebben. Ik heb toen maar eens een tandarts ingeschakeld en inderdaad bleek ze 2 wolfskiezen te hebben waar ze ontzettend last van had. Toen ze dus de nodige bitrust kreeg had ik weer een nieuwe bit gekocht: nl de Africhtingsbit K&K 21mm.Na haar de nodige bitrust te hebben gegeven ben ik met dit bit gaan rijden en alsnog bleek ze last te hebben, ik haar maar weer op bitrust gezet omdat ik het gevoel had dat het nog erg gevoelig was. Na 2 weken (wat ik ondertussen genoeg bitrust vond) ben ik het weer gaan proberen. Het was een stuk minder gekloot met haar maar toch nog steeds proberen eronderuit te komen. Ik ben toen maar weer een ander bit gaan proberen nl. de D-trens. Dit is een enkel gebroken trens en 18mm dus een stuk scherper lijkt mij, maar hier loopt ze super op. Geen gekloot meer in haar mond, geen bit meer vast pakken etc. etc. En ze gaat nu super!!!! Ik dacht al ff dat het allemaal aan mij lag, het was al zelfs zover dat ik niet meer wilde rijden. Nu vraag ik me af of die bitten nou wel zo zacht en goed zijn zoals ze beweren. Ik weet nu wel dat mijn D-trens een stuk zachter werkt in haar mond omdat ik niet meer zo zit te stinkmoddern in haar mond.

Waar kan dit nou aan liggen??


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:01

Heb je wel de tanden na laten kijken? Mijn paard begon ook raar te doen en onrustig in de mond te zijn, toen bleek hij erg last te hebben van 2 erg kleine puntjes...wolfstanden!!
Toen leek het ook alsof hij met een ander bit minder last had, nu denk ik dat dat dubbelgebrokenbit misschien lager gehangen heeft en er niet zo erg tegen aankwam.
Ik rij met een dubbel gebroken aurigan D-trens en daar loopt hij netjes op, de watertrens ligt iets minder rustig. Welke maat draagt jouw paard??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:02

Zelf rij ik western (heb altijd Engels gereden) toen ik een westernbitje kocht had ik daar gevoelmatig toch wat problemen mee. Het westernbitje is behoorlijk dun. In het verleden had ik altijd geleerd hoe dikker het bit hoe vriendlijker voor de paardenmond. Met dit dunne bitje heb ik nog nooit haar mond stuk gereden en ze heeft ook geen verdikkingen in haar mondhoeken (eelt). De pony die ik vroeger had, had wel verdikkingen in haar mondhoeken en zelf moest ik met handschoenen rijden om blaren tegen te gaan.
Ik zt dus eigenlijk met dezelfde vraag als jou.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 11:25

Haar gebit is nu verder in orde, de tandarts is pas geweest dus daar ligt het niet aan. Ik heb meer het gevoel of het nu met de dikte van het bit te maken heeft. Met de maat bedoel je de breedte van het bit??? dat is 12,5 cm.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:56

Sommige paarden houden niet van zo'n mond vol en willen liever iets duns in hun mond hebben. En een bit is zo scherp als de ruiterhand hem maakt. Of je nu een super dun bitje heb of een hele dikke, het licht voor het grootste deel aan je eigen hand.
Dik hoeft dus niet zacht te zijn.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:14

Zelf heb ik dus altijd met een dubbelgebroken, K&K, argentaan bit gereden, maar mijn paard was daar ook op afgericht en wist niet beter, simpele zaak.
Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al, jouw paard loopt lekker op de D-trens dus waarom zou je veranderen? Als je met dat bit je hand stiller hebt en minder aan het rommelen bent is dat voor je paard fijner dan een dikker bit waarmee je meer moet werken, eigenlijk ook heel simpel dus. Zolang het bit stil in de mond ligt heeft je paard daar weinig last van en wordt ie er zeker niet stugger van.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 13:26

Ik blijf ook zeker met de D-trens rijden. Het gaat er meer om dat ik speciaal voor haar dat bit had gekocht omdat deze, naar mijn weten, zacht is in de mond. Maar dit bleek bij mij het tegenovergestelde te zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers