Waar gebruiken jullie TraumeelS allemaal voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Waar gebruiken jullie TraumeelS allemaal voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 14:26

Ik zelf heb altijd een flesje van dit spul in mijn stalapotheek en volgens de gebruiksaanwijzing is het overal goed voor. Lijkt me dus een wondermiddel, ha ha.
Maar nu ben ik benieuwd wie van jullie ook TraumeelS gebruiken en waarvoor allemaal.

Ik zelf gebruik het voor oppervlakkige wondjes (als mijn paard zijn kop weer eens heeft gestoten) en voor een huidirritatie die mijn paard op dit ogenblik heeft.

volgens de gebruiksaanwijzing helpt het zelfs tegen behoorlijke blessures zoals een overbelaste pees oid. Ben benieuwd of jullie goede ervaringen hebben met TraumeelS.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:53

ben idd erg te spreken over dit product, vreemde bulten zijn in een paar dagen weg, bij schaaf wonden komt de gewone haarkleur terug en geen witte enz.
Groetjes Leone

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:06

Ik gebruik het regelmatig ipv voorkoming bij dikke benen. Super fijn spul heb het ook altijd in me kast staan.

Na de springles (zware) smeer ik het altijd op zijn pezen. Voorkoming beter dan genezen.

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:41

Traumeel is idd ontstekings remmend, maar ook reinigend (inwendig)
Ik heb het een keer gebruikt samen met een klei kuur door het voer, omdat mijn paardje ook last had van dikke benen, en binnen no time waren alle afvalstoffen (+ vocht uit de benen) verdwenen OK dan! helemaal hip!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:53

Citaat:
Traumeel is idd ontstekings remmend, maar ook reinigend (inwendig)
Ik heb het een keer gebruikt samen met een klei kuur door het voer, omdat mijn paardje ook last had van dikke benen, en binnen no time waren alle afvalstoffen (+ vocht uit de benen) verdwenen helemaal hip!


Mag je Traumeel S Voeren? Het is toch alleen voor uitwendig gebruik?
Groetjes

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:08

Leone schreef:
Citaat:
Traumeel is idd ontstekings remmend, maar ook reinigend (inwendig)
Ik heb het een keer gebruikt samen met een klei kuur door het voer, omdat mijn paardje ook last had van dikke benen, en binnen no time waren alle afvalstoffen (+ vocht uit de benen) verdwenen helemaal hip!


Mag je Traumeel S Voeren? Het is toch alleen voor uitwendig gebruik?
Groetjes

huh nee, de klei kuur deed ik door het voer.
en de traumeel s inderdaad in d'r mond spuiten voor het eten,
maar dat was een gedeelte van de homeopatische kuur die ik voorgeschreven heb gekregen....
er zijn overigens meerdere produkten van traumeel, dus misschien is daar de verwarring over Knipoog

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:50

Vind Traumeel Gel echt een wondermiddel. Heb het gebruikt voor allerlei rare bultjes of zwellingen. Zelfs al eens een paar keer op de uiers (zat tegen uierontsteking aan) van een merrie gesmeerd (tijdens het afspenen) 't was zo over!!

Verder gebruiken we het zelf ook bij enkelverstuiking of andere zwellingen.

Ben erruuug tevreden over Traumeel Gel. OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:58

Ik gebruik het meer voor drukking plekjes, evt. opgelopen pezen, galletjes, dikke sprongen etc.
Gelukkig heb ik het nooit nodig Haha!
De laatste keer dat ik het gebruikt heb was afgelopen winter toen een shabrackje op de schoft van mijn ruin had geschuurd, het was helemaal stuk... Ik heb eerst goed gekoeld en daarna een aantal dagen 2-3 keer per dag Traumeel gesmeerd, er is nooit wit haar voor in de plaats gekomen.

Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:06

ik ken het spul niet.. help het echt zo goed?
waar kun je het kopen?

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:49

Mijn vriendin der paard had een open wondje en daar traumeel gel opgesmeerd en binnen no time was het weer dicht en de goede kleur haartjes.

Nou heb ik zelf altijd last van mijn knie dus als het soms heel erg is smeer ik traumeel ook bij mezelf op en dat werkt ook super, kan geen kwaad. Dus heb je zelf een keer spierpijn of iets smeer het erop....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 09:58

Idd ik gebruik het voor mijn paardjes maar ook voor mijzelf Knipoog Maar ook uitvoozorg op de pezen na een zware wedstrijd en dan zit het een nachtje erop en nooit geen dikke benen...

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 13:22

chantalvdv schreef:
ik ken het spul niet.. help het echt zo goed?
waar kun je het kopen?


Bij elke goede ruitersportzaak. Ook is het te bestellen bij de paardendrogist.
Wit flesje met blauwe tekst.

Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:32

oke.. k zal wel eens een keer kijken..
ik heb wel cole's liniment dat help ook altijd wel tegen van alles...
en witte olie tegen spierpijn enzo

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:57

hier in duitsland is een soort traumeel te koop wat uitkomst bied voor manen exceem. Ik heb nu echt erge gevallen gezien, die dit jaar dat spul tregen en er gewoon vanaf waren! heb nog geen gevallen gezien waarbij het niet werkt. Deze moet je in het eigen paarden bloed oplossen en dan onderhuids injecteren. Maakt dat het paard afweer stoffen krijgt tegen die akelige mugenbeten. Moet wel herhaalt blijven worden, maar alleen als ie jeuk krijgt. Eens in de 2 maanden zal dat zijn. Spuitje kost hier 1 euro!!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:36

Ik gebruik de traumeel gel regelmatig, voor oppervlakkige wondjes, dikke benen, als Kevin weer eens met Mambo heeft gevochten en onder de dikke beten en bulten van het slaan zit maar vooral.......bij mezelf!
Als ik last van mijn gewrichten heb of ik heb weer eens iets gekneusd en noem maar op! Vaak in combi met groene leem (dus ook bij mijzelf) werkt perfect!

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 02:42

sherwood schreef:
hier in duitsland is een soort traumeel te koop wat uitkomst bied voor manen exceem. Ik heb nu echt erge gevallen gezien, die dit jaar dat spul tregen en er gewoon vanaf waren! heb nog geen gevallen gezien waarbij het niet werkt. Deze moet je in het eigen paarden bloed oplossen en dan onderhuids injecteren. Maakt dat het paard afweer stoffen krijgt tegen die akelige mugenbeten. Moet wel herhaalt blijven worden, maar alleen als ie jeuk krijgt. Eens in de 2 maanden zal dat zijn. Spuitje kost hier 1 euro!!!

Kan je er iets meer over vertellen ??
Ik ken wel de injectie vloeistof (die is ook oraal toe te dienen) van traumeel, die gebruikte ik vaak bij blesseres en zware training.
Maar een injectie tegen exceem ken ik niet, word daar gewone traumeel injectie vloeistof voor gebruikt??
Ik ken drie soorten traumeel de gel voor uitwendig gebruik, druppels voor inwendig gebruik en de injectie vloeistof die kan in de spier kan spuiten en of oraal toedingen

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:46

het is echt geweldig spul, ik gebruik het ook altijd als mn pony zn been warm aanvoelt of wat opgezwollen is

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:59

Het is super spul. I kgebruik het met name voor mezelf Haha!
Voorbeelden, 3 jaar geleden trap van gaija op mijn heup gehad, zware trap, zware beschadigingen. Kon niet meer lopen, kon niet staan, meerdere keren per dag gesmeerd met traumeel en ik kon weer staan na 3 dagen.
Ander voorbeeld, in december ben ik met trap en al op een betonnen vloer gevallen, ongeveer 2 meter naar beneden. Weer heupprobleem, beide knien zwaar verrekte banden en een zeer zware kneuzing/scheuring in mijn bovenbeenspier. Een paar keer per dag traumeel op alle plekken smeren en de pijn werd aanzienlijk minder tot draagbaar en ik kon na 1 dag al weer staan en rondstrompelen.

Nadeel is de pijnstillende werking. Slim Traumeel werkt bij regelmatig smeren zeer goed als pijnstiller. Hierdoor heb je kans om dus over grenzen heen te gaan. Dit kan op langere termijn slechter zijn.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:51

ik heb het een keer gebruikt bij een jong paard dat waas uigegeleden en gevallen in de wei, kon amper nog lopen, 3 x per dag ingesmeerd met traumeel, liep binnen 3 dagen weer als voorheen (hoe lang het zonder traumeel geduurd zou hebben, zullen we nooit weten).
Ik heb het van de zomer op mijn gebroken voet gesmeerd, maar dat hielp geen bal! (kon geen gips, was te ongelukkig gebroken en ik wilde niet geopereerd worden....)

Maar, Sherwood, dat tegen zomerexzeem lijkt me wel ideaal, daar wil ik wel meer over horen, paardje van een kennis van stikt al maanden van de jeuk namelijk!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:33

miss"]
[quote="sherwood schreef:
hier in duitsland is een soort traumeel te koop wat uitkomst bied voor manen exceem. Ik heb nu echt erge gevallen gezien, die dit jaar dat spul tregen en er gewoon vanaf waren! heb nog geen gevallen gezien waarbij het niet werkt. Deze moet je in het eigen paarden bloed oplossen en dan onderhuids injecteren. Maakt dat het paard afweer stoffen krijgt tegen die akelige mugenbeten. Moet wel herhaalt blijven worden, maar alleen als ie jeuk krijgt. Eens in de 2 maanden zal dat zijn. Spuitje kost hier 1 euro!!!

Kan je er iets meer over vertellen ??
Ik ken wel de injectie vloeistof (die is ook oraal toe te dienen) van traumeel, die gebruikte ik vaak bij blesseres en zware training.
Maar een injectie tegen exceem ken ik niet, word daar gewone traumeel injectie vloeistof voor gebruikt??
Ik ken drie soorten traumeel de gel voor uitwendig gebruik, druppels voor inwendig gebruik en de injectie vloeistof die kan in de spier kan spuiten en of oraal toedingen
[/quote]
Dit is een stofje wat de afweer van je paarden op pijl houd tegen dat speeksel. Wat het precies is en hoe het precies heet weet ik niet meer. We halen dat spul uit de ampulle, in een 20cc spuit. Die steken we in de ader en dan trek je de spuit vol met bloed. Spuit eruit halen, en de mix onderhuids injecteren. Dan heeft ie weer even genoeg afweer. We beginnen in maart met spuiten, de eerste spuiten zijn om de 2 weken, een keer of 2 a 3. En daarna alleen nog als ie jeuk krijgt, 1 keer in de maand bij ernstige gevallen en 1 keer in de 2 maanden bij niet ernstige. Ik heb zelfs een fries gezien die het exceem tot onder z'n buik had zitten, en helemaal open lag. Was ook niet meer handelbaar door de jeuk. Dit jaar (wel VEEL te laat) begonnen met dat spul, en zowaar de manen groeiden terug en de jeuk was min of meer gestopt. Deze man moet nou volgend jaar in maart beginnen (en niet in juli...) om het helemaal te stoppen en te zorgen dat hij niet eens begint met schuren.
Nog een voorbeeld bij een fries. 1 die het ook zo erg had dat alles bloedde. Niks hielp, en hij had nog nooit lange manen gehad. sinds vorig jaar heeft hij dit spul gebruikt, en zowaar heeft dat dier nu gewoon manen van een cm of 30 a 40 hangen! Staart was ook niks aan te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 02:43

Traumeel heb je in verschillende vormen. Ik ken de gel (uitwendig gebruik), de tabletjes en een vloeibare versie (om in te nemen). Ook heeft mijn paard een keer Traumeel ingespoten gekregen in zijn been (lichte peesblessure).

Toen mijn paard die lichte peesblessure had, smeerde ik de gel op zijn been. Laatst heeft hij met een stalgenoot een oefencross gereden en toen heb ik het daarna op alle vier zijn benen gesmeerd. Toen hij behandeld was voor zijn rug, gaf ik de tabletjes.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:52

Hoi,

Ook ik ben erg tevreden over Traumeel gel. Mijn paard heeft vorig jaar einschuss gehad in een been, en de zwelling was na een paar weken nog steeds niet weg ! Toen heb ik er traumeel gel opgesmeerd en binnen een paar dagen zag je zijn been dunner worden !!!

Groetjes,

Maris