Klein lichtpuntje voor mijn eigen situatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 11:22

Sprak net de boer waar Toon staat en die zit vreselijk met alles in zijn maag. Hij is maar een kleine veehouder (26 melkkoeien, wat jongvee en ongeveer twintig schapen) en is voor het grootste deel van zijn inkomsten afhankelijk van de pensionpaarden, 26 stuks.

Hij is bang dat als het bezoekverbod nog veel langer gaat duren (en die kans bestaat) dat mensen hun paard bij hem weghalen en op een manege zetten zodat ze wel naar hun paard toe kunnen gaan. Dus heeft hij het idee opgevat om een container of bouwkeet te huren en die voor het hek te zetten zodat iedereen zich hier om kan kleden en dan dus wel naar zijn paard kan gaan. Op zich is dit een fantastisch idee en aangezien ik in de bouwsector werk ga ik enorm mijn best doen om een keet te regelen, maar ik vraag me alleen af of dit dan voldoende is om een bezoekverbod te omzeilen?

Naar wat ik begrijp is het nationaal verboden om bedrijven te bezoeken waar zich evenhoevigen bevinden en heeft omkleden geen invloed hierop. Maar ja, die boer zegt ook: ik ben niet alleen maar veehouder, eigenlijk ben ik ook gewoon pensionstalhouder en kunnen ze dit niet helemaal hard maken.

Ik help het hem hopen!!!

Mieke


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:26

moet ff overleggen maar ik heb eventueel wel een container voor jullie! Wel zelf ophalen...

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:33

lichtpuntje voor hem: ze mogen hun paard niet weghalen, want er staat evenhoefig vee. Eventuele maatregelen met omkleden etc. zou ik wel overleggen met AID als ik hem was. Helderheid werkt misschien beter dan 'gewoon doen'. Het is maar een tip.
Goed scheiden en desinfecterende zeep etc heb je allemaal nodig. De rest kun je zelf wel bedenken.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 11:43

O, super Puck! En lovely, bedankt voor de tip.

Heb wel een beetje last van dubbele gevoelens hoor. Aan de ene kant wil ik graag naar mijn paard, maar aan de andere kant, wil ik besmetting heel graag helpen voorkomen en als ik daardoor niet naar mijn paard kan is dat voor mij heel jammer, vooral als dit maanden gaat duren.

Moeilijk moeilijk... Verward

Groetjes Mieke

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:44

Als er toch wat geregeld wordt en er is toestemming voor van ID dan zou ik lkker weer naar mijn paard gaan hoor! Hou me even op de hoogte.... Lachen

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 11:54

Zodra de AID toestemming geeft zou ik al op het terrein staan, hihi. ALs je alle voorzorgsmaatregelen treft die je kunt treffen, vind ik dat je mag gaan.
De zon schijnt nu en dat is minder gunstig voor het virus, de wind wordt minder dat helpt ook.
NOU NOG EEN INJECTIESPUIT MET VACCIN
sorry ik liet me even gaan.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-01 13:44

Puck, ik heb je een privébericht gestuurd!

Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 16:58

Die mensen kunnen hun paarden niet bij hem weghalen, omdat het vervoersverbod is. Zijn er bij jullie erg veel keuzes in stallen>? Het zal zo'n vaart niet lopen hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Justme_Lisaa, Muronia, SennaS en 152 bezoekers