Ik ga zometeen iets heel stoms doen!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 10:01

Om 1100 uur heb ik een afspraak bij de smid. Nee niet voor een van die van mij, maar voor die pony met het gekartelde hoefbeentje van een stalgenoot.
Ik vind het gewoon zielig dat het beessie aan zijn lot wordt overgelaten. De smid kan hem niet alleen doen, daar is ie te druk voor, dus help ik hem toch maar. Ondanks de ruzies die ik met de eigenaars heb door de pony en waarschijnlijk de woorden die hier weer uit zullen ontstaan. De mensen op stal verklaren mij toch al voor gek, dus dit kan er dan ook wel bij. Ik hoop voor die pony dat hij nu minder last van zijn benen zal krijgen als hij eenmaal op die ijzers staat. Frusty


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:08

Ik kan het goed begrijpen dat je dit doet en ik vind het niet stom maar een teken van dierenliefde want de pony kan er niks aan doen dat zijn eigen bazen geen verantwoording kunnen dragen. En aan de andere kant is het natuurlijk wel hun pony dus je
kunt er waarschijnlijk wel problemen door krijgen.
Succes


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:13

Begrijp ik dat goed, laat jij zonder toestemming van de eigenaar een pony bekappen door je eigen hoefsmid, en betaal jij dus die rekening?

Lieve meid, je kan in zo veel problemen komen met dit soort dingen. Die pony is NIET jouw eigendom, je mag er helemaal niet aankomen! Door die pony dus naar jouw inzicht te laten behandelen is een inbreuk op het eigendomsrecht van de eigenaar. je bent daarmee echt strafbaar....
voorts, waar houdt het op? Want ook sociaal gezien doe je hier niet verstandig aan. Je ontfermt je over een dier waarvan jij het lot toch niet gaat mogen bepalen... je stelt jezelf open voor flink wat hartzeer ... BIGTIME!
als je de situatie van de pony schrijnend vind, kan je alleen aangifte van mishandeling doen bij politie en/of dierenbescherming. Of je kan de pony kopen...
Maar zonder toestemming tot behandeling van de eigenaar moet je er gewoon afblijven en helaas, de andere kant op kijken.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:14

Ik snap wel heel goed dat je dit doet hoor. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen en of de eigenaar tot inzicht zal komen. Laat je ons weten hoe het verder loopt?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:59

Dees, ik sluit me helemaal bij jou aan.

En nog iets: als dat hoefbeentje echt gekantelt is, dan is er geen redden meer aan en kan geen smid er iets aan doen. Ik zie maar één oplossing (helaas door ervaring), en dat is afmaken.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:11

Ik sluit me helemaal bij Dees aan.
Ik heb me (jammer genoeg) ook vaak moeten afwenden bij het aanzien van verkeerde behandeling wanneer een pony een ziekte had.
Of geen behandeling.
Soms denken de mensen het beter te weten en tja.
Je bent inderdaad strafbaar als je de pony laat behandelen, maar ik hoop alsnog dat de mensen 'het maar zo laten', en er niets op uit doen, behalve de woorden die je wel zult krijgen.
Wees alsjeblieft voorzichtig, en als je wilt en als het kan, schakel de dierenbescherming in.
Tenslotte gaat het niet alleen om de lichamelijke gezondheid van die pony, maar ook om de geestelijke en sociale gezondheid van jou.
Heel veel sterkte.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 13:53

Oeps. ik merk dat het verhaal de verkeerde kant uitgaat en dat is niet de bedoeling. De eigenaars hebben de smid toestemming gegeven om die pony te beslaan maar willen er niet bij zijn. De pony laat zich niet door de smid behandelen, dus heb ik de afspraak maar gemaakt dat ik er bij ben. De smid was maandag bij mij voor christy en hij vertelde het. Vandaar. Ik had met mezelf en met mijn man afgesproken dat ik me niet meer met die pony zou bemoeien en vooral niet met de eigenaars. Doordat ik zo heb lopen zeuren heb ik ruzie met de eigenaars, maar is die pony uiteindelijk wel nagkeken. Daarbij lopen ze van alles over me te vertellen, dat ik de pony mishandel en dat soort dingen. Het enige wat ik deed was die pony aandacht geven en zijn hoeven verzorgen toen zij er niet naar omkeken en op vakantie zijn gegaan zonder iets te regelen voor hem. Hij stond namelijk bij mij op het land.
Door die ruzie met hun heb ik geroepen, al valt die pony dood neer mijn hulp krijg je niet meer, maar dat kan ik dus niet. Ik heb ook overwogen om hem erbij te nemen en in elk geval een second opinion te vragen, maar ik kan niet de maandelijkse kosten van het stalgeld op me nemen. Die andere drie drama`s Lovers kosten me genoeg.
Daarbij ben ik van mening dat als er niets meer voor hem gedaan kan worden, neem dan een beslissing maar laat dat beessie niet zo staan.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:11

Ik wil even reageren want een gekanteld hoefbeen
betekent niet altijd einde verhaal dit ligt eraan hoeveel het gekanteld is en in hoeverre er een sinker is. Bij een hoefzool doorboring is het vaak wel einde verhaal hoewel zelfs daar nog smeden voor zijn die zweren dat ze daar nog iets mee kunnen. Bij mijn merrie was het erg genoeg wel einde verhaal. Mijn andere paard een dochter van deze merrie heeft ook een kanteling (een lichte)
maar met haar beslag en behandeling door een homeopaathe weet ze haar eigen goed te redden en loopt vrolijk door de wei.Er zijn ook paarden met kanteling die nog gereden kunnen worden.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 19:23

Ik was behoorlijk boos vanavond. Toen ik op stal kwam, vielen mijn ogen zowat uit mijn kassen. Die pony liep aan de longe. De mensen op stal vonden dat ik mijn mond moest houden en net doen of mijn neus bloedde. Ik ben toen in stal gaan zitten, want dat wilde ik niet zien. Zou ze nu alleen maar stappen, maar nee hoor draf, galop alles erop en eraan. Boos! Ik hoorde van iemand anders dat de pony niet eens gepoetst was maar meteen moest lopen. Oh, wat is dit vervelend. Toen de eigenaar van stal het zag (na een half uur) is zij er meteen op af gegaan en gezegd dat die pony naar stal moest. Ik stond nog even met haar te praten hierover. Deze mensen zijn gewoon geen dieren waard. Morgen ga ik kijken of ik niet via een andere manier deze pony kan helpen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tienus63 en 170 bezoekers