HELP!!!! SHET IS NIET TE HOUDEN ONDER HET RIJDEN!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

HELP!!!! SHET IS NIET TE HOUDEN ONDER HET RIJDEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 15:40

Heej allemaal.. Haha!

Ik rijd echt op een prachtige voskleurige shetlandhengst.. met blonde lang manen.. ik rijd zelf 5 jaar.. en op Hercules heb ik 8x gereden! Stappen, Draven en over balkjes draven gaat best.. alleen als ie heel snel wil.. hij crost namelijk graag.. dan moet ik hem inhouden en wordt ie boos en gaat ie bokken!! Dat is heel erg lastig.. ik rijd in een groot weiland waar die graag doorheen rent!.. Ik heb misschien totaal 5 pasjes galop gedaan alleen ik krijg hem echt moeilijk in galop .. vroeger heeft in voor de kar gelopen en hij is 10 jaar.. als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!! Dat is eigenlijk best wel lastig.. hij heeft echt hengstenstreken.. meet borstelen enzoww is ie hartstikke lief alleen met rijden is ie niet te houden.. ik vind dat heel erg lastig want hij kan gewoon zo ontzetten goed springen en dresseren!! Lachen Weten jullie wat ik hier aan kan doen.. want ik wil wel graag met mijn verzorgshet meer dingen doen!!
Hij tilt met draven z'n pootjes en staart zow mooi hoog op.. en met galloperen z'n staart ook.. vooral tegen de buurkoeien doet ie extra stoer!!! alleen het rijden gaat nie goed.. hij is zelf denk ik 1.00 en ik met 1.50 ong en weg zo'n 40 kilo... denk ik(of iets minder maar niet meer).. zou het probleem zijn dat ik te zwaar voor hem been of te groot?? Khoop dat jullie hier een antwoord op weten!!! Pling Vingers aflikken
Hier een fotowwtje van hem Cheese!
Afbeelding

Lovers KUSJES Lovers RIANNE EN (_)(_)MIJN VERZORGSHETTIES!!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:12

Misschien is het een iedee om hem van te voren eventjes te longeren, zodat hij al wat vermoeiender is. En dat je na het longeren pas opstapt.

En heb je misschien nog een foto van jou op de shetlander vanaf de zijkant gemaakt? Dan kunnen we beter kijken of je te zwaar bent, in plaats van dat je zegt dat je denk nog geen 40 kg te wegen Lachen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:43

Citaat:
als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!!


Je gaat me niet vertellen dat je hier verbaasd over bent?

[o]

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:16

Ik snap het niet helemaal; hij houdt graag van crossen maar je krijgt hem niet in galop?

En ik zou wat minder ruw met je hulpen zijn, en liever wat consequenter.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 17:17

neej niet zoww hoot horselover23.. als die niet luisterd moet je gewoon streng tegen hem zijn.. je moet hem echt aanpakken!! ik trap niet egt heel hard.. en ik sla hem ook nie hard.. meestal sla ik op het zadel dan schrikt ie!!! ennuh ik heb geen foto van hem dat ik erop zit.. wel een gewone maar niet op de pc.. zal wel ff aan me pa vragen of die dat een keer wil doen!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 17:22

kheb wel foto's dat ik er naast sta.. maar die foto van hercules alleen had ik op internet staan hoe moet ik hem van de pc hier op krijgen want dat lukt me nie! Uploaden dusss!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:24

Je kan beter niet op het zadel slaan, hij moet niet vooruit gaan omdat hij schrikt. Als hij echt niet vooruit te branden is zoals jij zegt, een keer een flinke tik ter bevestiging van het been geven achter het zadel.
Anders blijf je maar op dat zadel slaan en snapt hij er nog niks van Lachen

Misschien vind hij de galop wel heel erg moeilijk om uit te voeren met iemand erop, probeer zelf je paardje zo min mogelijk te belemmeren in de beweging. Veel succes!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:28

horselover23 schreef:
Citaat:
als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!!

Je gaat me niet vertellen dat je hier verbaasd over bent?

Dat vind ik nou ook!
Hebben we hier te maken met een penny verhaaltje of is dit echt zo, zo ja raad ik je al aan om niet te TRAPPEN maar rustig te drijven...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 17:55

Heey neej ik trap niet hard.. echt nie dat is zielig.. mijn vriendin deed dat weleens en met de zweep slaan en daardoor is die daarvoor zow bokkerig.. wel zielug.. als ik op het zadel sla.. loopt ie wel vooruit.. en ik heb nu ook een nieuw trucje op zijn nek tikken met de zweep! dat hielp wel... maar vandaag was die wel weer behoorlijk irritant!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:06

les nemen!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 20:49

ik mag nie op paardrijles.. het is ook mijn verozrgpony he!!! ik zit ook op majorette en doe daar mee wedstrijden(kost best duur). duzzss.. en daar heb ik ook geen tijd voor!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:09

Zou je voortaan eerst je berichtjes nogmaals doorlezen voordat je ze plaatst, een paar spelfouten ala maar dit is wel heel erg.

[o]

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:30

horselover23 schreef:
Citaat:
als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!!


Je gaat me niet vertellen dat je hier verbaasd over bent?



Ik dacht precies het zelfde..... Verward

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:37

Ik denk dat je toch maar les meot nemen, want wat ik van je hoor klinkt niet echt pony vriendelijk!
Je moet leren je hulpen rustig te geven, als je steeds loopt te schoppen (hoeft niet eens hard te zijn) luisterd hij daar na een tijdje niet meer naar. Misschien kun je hem vaak gaan longeren zodat hij wat beter leert lopen voor zichzelf en dan kan jij hem ook aan je stemhulpen laten wennen. En die stemhulpen zijn natuurlijk ook wel handig met rijden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:57

voorbeeld van een verklote shet? Zo ja, dan moet je van goede huize komen om dat weer recht te trekken. Heb je geen kennis ofzo die je een beetje kan helpen?
Als ie voor de wagen gestaan heeft reageert ie idd misschien op stemhulpen

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 12:32

Heej op stemhulpen luisterd die niet echt.. wel af een toe als je klikt met je mond.. ik woon zelf in nunspeet misschien is er iemand die ook daar vlak bij woont en mij zou willen helpen.. ik longeer hem best vaak omdat het rijden nie goed gaat.. (geen zweep want ze hebben daar geen longeerzweep).. daar luisterd die best wel goed naar de stemhulpen alleen ik krijg hem daarbij ook nie in galop.. is wel oliebol!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 12:33

Ik denk dat je toch maar les meot nemen, want wat ik van je hoor klinkt niet echt pony vriendelijk! >>>zegt annetje<<<

Ik kan heus wel paardrijden.. als je op een pony zit die niet te houden is en niet luisterd moet je hem eenmaal aanpakken.. ik rijd al 5 jaar paard dus dan weet ik het heus wel... heb toen ook op les gezeten enzow!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:39

Dat je kan rijden wil niet zeggen dat je geen les nodig hebt. Ook topruiter hebben nog gewoon les hoor, het is gewoon goed om een ander z'n inbreng te hebben als je vastzit met je paard.
En ook ik raad je aan om wat lessen te nemen. Volgens mij kom je zo in ieder geval geen steek verder en rijd je hem alleen nog maar vaster.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 14:27

Als ik niet op les mag... dan kan ik er niks an doen!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:33

Ik zou er niet eens op gaan rijden, gewoon lekker knuffen en poetsen. En het rijden laten voor wat het is. Je word er zelf zeker niet beter van, van het rijden op een shet.


zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:41

Ja als je 13 bent en al 5 jaar rijdt, dan weet je het allemaal wel Lachen VOlgens mij heb je twee keuzes: lesnemen of stoppen en inderdaad lekker poetsen, knuffelen en wandelen.

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:45

Roxxie"]
[quote="horselover23 schreef:
Citaat:
als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!!


Je gaat me niet vertellen dat je hier verbaasd over bent?



Ik dacht precies het zelfde..... Verward
[/quote]

inderdaan, ik ook Schijnheilig

Samoeray (L)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:04

IloveShets schreef:
als je met je voeten in z'n buik trapt (hard) dan gaat ie bokken ook met de zweep op de kont slaan.. dan gaat ie ook bokken!


Dus jij kan rijden? Wat doe je dan met je voeten in zijn buik? Drijven doe je met je kuit, niet met je voeten, en schoppen is al helemaal uit den boze. Liever een tik achter je kuit als ie niet op je been reageert

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:32

Sorry maar klinkt vrij arrogant dat je zegt dat AL 5 jaar rijd, ik rij ook 5 jaar maar ben nog lang niet uitgeleerd zal ik ook wel nooit zijn, maar ja. En ik ben het helemaal met de rest eens!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 19:57

Goh wat helpen we hier weer Mensen even voor alle duidelijkheid, we hebben het hier tegen een meid van 13.
Laten we even volwassen zijn, ja soms is het moeilijk Haha! en even vriendelijk advies geven.

Misschien is les nemen een optie, maar je kan ook kijken of er iemand in de buurt is die je hier mee kan helpen. Schoppen is zeker geen optie en ik raad je niet aan dit te doen, maar dat was je al duidelijk gemaakt. Maar haal er iemand bij die volwassen is en verstand heeft van paarden, daar kom je al een eind mee.

Succes OK dan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers