Alleen rijden ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Alleen rijden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 14:22

Ik heb dus een paard dat als je alleen gaat rijden op de heenweg heel langzaam is en niet voorwaarts wil ook hinniken enzo en op de terugweg echt heel fijn is. Ik weet dat hij graag naar de andere paarden terug wil enzo want als ik met andere paarden rijd is hij echt heel fijn. Kennen jullie dit en hoe kan ik hem het beste leren dat het in zijn eentje ook lukt? Is het gewoon een kwestie van veel oefenen dat hij er vanzelf aan went of niet? Als ik er gewoon naast loop gaat het ook heel goed maar zodra ik er op zit wil hij bijna niet meer. Ik zou graag gewoon lekker buitenritten maken maar dat zit er dus niet in. Is het mogelijk dat ik er op de heenweg naast loop (steeds het zelfde rondje rijd) en dan op de terugweg er op ga en dan zeg maar steeds een stukje korter mee loop, dus er steeds eerder op ga zitten tot het heel de weg lukt? Naja hopelijk krijg ik snel antwoord en gaat het lukken Lachen .


Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:27

Er langs gaan lopen vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee. Als ik jou was zou ik het gewoon heel vaak doen en een zweepje meenemen, als hij niet reageert op de benen een tikje geven met de zweep tot hij wat actiever loopt en belonen als hij actief loopt. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is en veel oefenen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:21

Denk ook dat hij steeds beter zal lopen als hij het vaker doet.
Gewoon vol blijven houden lijkt mij.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:25

Je bent op de goede weg, gewoon volhouden.

Veel paarden vinden het eng als ze alleen op pad zijn. Ze worden onzeker, gaan langzaam lopen, slingeren etc.. Nog niet eens echt naar en akelig, maar meer dat ze aangeven dat ze het toch wel vervelend vinden.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:26

idd ik denk dat het gewoon even wennen voor hem is, paard van me moeder heeft het ook... hij loopt nu wel actief maar blijft af en toe nog hinniken ( vooral naar hardlopers Haha! )

............

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:38

Hier een oud topic van paarden die precies hetzelfde probleem hebben als die van jou. Maar dan een graadje erger. Dus als je vertrekt, het paard meteen stil gaat staan en richting sloot gaan lopen.

[VMR] verschrikkelijk stout paard???

En ik raad je ten zeerste af om met je zweep te werk te gaan. Je paard moet leren dat jij te vertrouwen bent. Dus als hij met jou weg is, er iemand in de buurt is die hij kan vertrouwen.
Met de zweep werk wel, vooral in het begin. Maar uiteindelijk werkt het vaak dus echt averechts. Je bent met vertrouwen wel wat meer tijd kwijt, maar je kunt er uiteindelijk wel de vruchten van plukken.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 19:23

Oke, ga het proberen. Dus gewoon doorzetten en de tijd nemen Knipoog Maar als hij het nou doet he, heeft hij er dan ook plezier in of vind hij er waarschijnlijk niks aan? Verward

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:00

hmm is moeilijk te zeggen.
Neem nou de achtbaan b.v., die is ook ontzettend eng, vooral als je in de rij staat. Nou dan zit je erin en gillen en doen. Dan kom je eruit en denk je: eigelijk he, was het toch wel leuk.

Ik denk dat dat voor veel paarden wel geld. De meeste paarden vinden buitenrijden wel leuk. Maar het toch ook wel spannend, vooral als je alleen bent.

Maar, ik ken jou paard natuurlijk niet.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:30

Vonnie84 schreef:
hmm is moeilijk te zeggen.
Neem nou de achtbaan b.v., die is ook ontzettend eng, vooral als je in de rij staat. Nou dan zit je erin en gillen en doen. Dan kom je eruit en denk je: eigelijk he, was het toch wel leuk.

Ik denk dat dat voor veel paarden wel geld. De meeste paarden vinden buitenrijden wel leuk. Maar het toch ook wel spannend, vooral als je alleen bent.

Maar, ik ken jou paard natuurlijk niet.


hé, da's een goeie! zo zou je het idd kunnen bekijken! ik ben zelf niet zo'n 8-baan liefhebber, dus de volgende keer dat mijn paardje z'n poten 'aan de grond plakken' zal ik hier even aan denken Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:50

rijdt dit paard met een glimlag, en denk kom op, we gaan er gewoon voor en drijf hem voorwaarts en denk dat je al heel ver met hem bent...gaat ie dribbelen, gewoon drijven, of een klein tikje geven, in geen geval nooit omdraaien dan ben je verder van huis en niet er naast gaan lopen dat is een leuk spelletje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0 en 95 bezoekers