***huidschilfers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23425
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 22:39

Polly heeft vreselijk veel huidschilfers, ze stond in het bgin op stal ook te schuren nu alleen nog bij haar staart volgens mij.
De stalhoudster zei dat ik haar maar moest wassen maar daar is het me nu te koud voor, ze heeft wel een dek maar ookal een lekker vachtje en ik wil dat nu gewoon niet meer.
Weet iemand wat ik er nog meer aan kan doen, ze zitten over haar hele lijf verspreid.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:08

denk dat het schimmel is, en dan zul je je pony toch echt een paar keer moeten wassen, en wel met Imaverol Schijnheilig Anders gaat het niet over, en het is bijna altijd erg besmettelijk....
Dus dan ook al je borstels, dekjes, dekens, halsters enzo wassen.

Maar vanaf hier kan ik niet zien of het schimmel is, laat het ff nakijken door je DA.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 23:14

Als je huidschilfers bedoeld zoals roos bij een mens en het zit bij de wortels van de manen en bij de staartinplant, dan heeft Bolivia hetzelfde De VA heeft tegen mij gezegd dat het geen schimmel is maar gewoon iets waar ze last van kunnen hebben. Ik doe er eigenlijk niks aan en ze schuurt er ook niet mee. Bolivia heeft het vooral in de manen, het is ook een beetje vettig. Wassen helpt niet (en manen wassen vindt ze ook echt niet leuk).

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23425
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 10:51

Het zit idd bij de staartwortel maar ook over de rest van haar lichaam, een soort roos.
Ik zal de da er maar eens naar vragen

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 13:08

Inderdaad zou ik haar wassen met Imaverol of Kerato-shampoo (Teershampoo). Lijkt me toch het beste anders wordt het steeds erger.

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:22

Bij twijfel over schimmel een kweek laten doen. In alle gevallen werkt (bier)gist heel goed. Is goedkoop en natuurlijk.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 20:04

betadine shampoo werkt ook goed ninja heeft ook schurft, dat is het zo als jij beschrijft. hoef je verder geen zorgen om te maken

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 08:29

Rinaldo schuurde ook z'n staart en manen en ook hij had allemaal schilfertjes (roos noem ik hem maar).

Regelmatig behandelen met klitwortel heeft heel goed geholpen. Je hebt klitwortel bij de ruitersportzaken (ong. fl. 22,--)maar je kan het ook kopen bij de drogist (ong. fl. 4,--). Wel regelmatig blijven opdoen.