Ik wordt gek!!!!!!!!!lang verhaal.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Ik wordt gek!!!!!!!!!lang verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 23:26

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wanneer ik eindelijk weer eens wat geluk heb met mijn paardjes. Misschien dat een aantal al het verhaal kennen van Riezelma en haar ontstoken kies, het begon zo.......
We kochten Riezelma een jaartje terug, ze is PROK gekeurd bij aankoop en alles leek goed. We hebben haar weggebracht om in te rijden en daar kreeg ze een snotneus. Ze zijn met haar naar de DA geweest en ze kreeg peneciline in pastavorm. Dat werkte niet dus zij weer met haar heen voor foto's toen weer op de peneciline, nu poeder over het eten. Dat werkte ook niet. Dit ging 3 à 4 maanden zo door. Toen hebben we haar opgehaald, want Riezelma werd dunner en het rijden ging ook niet goed. Naar mijn idee hadden ze mij veel eerder moeten inlichten en hadden ze eerder moeten stoppen met rijden, maar goed. We zijn direct met haar naar Emmeloord gegaan, daar zijn weer foto´s gemaakt. Er was een kies ontstoken, maar er was niet precies duidelijk welke. Dus toen naar Utrecht voor een CT-scan (narcose1 ). Daar heeft ze drie dagen gestaan. Toen weer naar Emmeloord, de kies is verwijderd via de buiten kant, gat in de kaak enz. (narcose 2). Twee weken spoelen en toen mee naar huis. Met opnieuw een pot peneciline. Nog geen twee weken thuis begon haar neus weer te etteren en ze stonk enorm ook kwam er etter uit het gat waar de drain zat. Weer gebeld en we konden direct de volgende ochtend vroeg komen. Ze moest weer blijven. Na een week aankijken is besloten weer te opereren (narcose 3) want waarschijnlijk was er nog een kies onstoken. Tijdens de operatie is besloten geen kies meer te verwijderen, ze heeb de openingen van de vorige operatie weer los gemaakt en opnieuw een drain geplaatst. Ze heeft vervolgens 2 maanden in Emmeloord gestaan. Ze spoelden haar twee keer per dag. In de laatste krijgt ze tot overmaat van ramp een ongelukje, ze is de opvoelbox achteruit uit gerent en ten val gekomen. Ze heeft een lelijke wond linksachter op haar koot en zit verder onder schaafwondjes. Dus zijn er foto´s van haar achterbeen gemaakt, gelukkig niets kapot, dus haar been komt in het verband om de wond te laten helen. Toen mocht ze mee naar huis, omdat het de DA een goed idee leek haar thuis eens lekker de wei in te doen zodat ze veel met haar hoofd naar beneden staat. Haar been is bij de laatste controle in het verband gezet en ze mocht mee naar huis. Het verband moest twee weken blijven zitten.
We zijn gister weer naar Emmeloord geweest voor controle. Er zijn foto´s van haar hoofd gemaakt en al met al lijkt het goed. Het blijft afwachten hoe de andere kies blijft, maar we mogen niet doemdenken volgens de DA. Beetje moeilijk als het Riezelma betreft. Het verband is van haar been gehaald en er blijkt wildvlees te zijn gevormt. De combinatie van het verband twee weken erom en de bewging is niet goed geweest. Dus dat hebben ze weggesneden en het bloedde echt gigantisch. Snel een drukverband erop en dat mog ik er vandaag afhalen. Het zag er niet zo mooi uit haar koot heeft nu een behoorlijke bult en ik vraag me af of dat weer helemaal normaal wordt. Ze heeft ook pijn, want het stro prikt in de wond. Maandag moet ik bellen hoe de wond eruit ziet en danbeslist de DA hoe het verder moet.Tot die tijd mag ze de stal niet uit. En over een maand moeten we voor controle voor de kies. Als dat er niet goed uitziet moet ze weer naar Utrecht voor een CT-scan en dan moet ze weer worden geopereerd. We hebben Riezelma nu een jaar en ik heb er nog nooit echt op gereden. Tot overmaat van ramp verstapt afgelopen dinsdag een van mijn andere paarden zich en waarschijnlijk heeft die een scheurtje in zijn pees, daar gaan we dus dinsdag mee naar Emmeloord. Dat wordt waarschijnlijk ook wel een paar maandje niets doen. En vorige week heeft een paard dat ik voor iemand anders rij een ongelukje in de wei gehad. Het is nogal een lastige merrie en ze wilde naar binnen, dan begint ze het fjordje dat bij haar staat op te jagen en loopt ze te klieren bij het hek. Opeens begint ze achteruit naar het hek te lopen en vlak bij het het trapt ze ineens naar achteren. En ja hoor ze blijft hangen. Het hele hek kapot, maar de draad is gelukkig losgeschoten. Ze heeft op haar spronggewricht verschillende snijwonden en haar been was dik. Het lijkt nu gelukkig goed te genezen, maar dat was wel even schrikken.
Ik vraag me echt af wanneer dit nou eens stopt.
Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest even mijn hart luchten.


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:34

Djiez, dacht dat ik altijd pech had met m'n beessie, maar dit slaat alles... Ik kan je alleen maar sterkte wensen, en als je zin hebt en in de buurt ben moet je maar een rondje op de schimmel komen rijden!

Aha, zie net in je profiel dat je plenty andere paarden hebt, dan zit je vast niet op een schimmel in Noord Holland te wachten.. Haha!

Ehmja??

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:42

Jeetje wat een pech zeg..
Wens jou en je paard veel succes

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 23:45

Nee ik heb er nog wel wat staan Haha! Maar Murdock, die met die pees heeft vorig jaar ook al een peesblessure gehad en hij is sinds begin deze zomer weer in training en hij liep werkelijk geweldig. Ik zou hem volgende week weer starten, lukt nu dus niet meer. En die merrie die in het hek heeft gezeten is erg lastig met rijden, dus daar rij je dan ook niet echt relaxed op. Die moet je altijd in de gaten houden. En mijn oude paardje wil ik het niet aandoen om weer elke dag te lopen. Die rij ik om de dag en gaat zo nu en dan eens mee op concours. De andere paarden zijn nog te jong, of alleen voor de fok. En eigelijk zou Riezelma mijn nieuwe wedstrijd paard worden, maar ik vraag me af of dat ooit gaat lukken. Het lijkt wel of ze vevloekt is ofzo. Er is steeds wel weer wat met haar aan de hand.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:46

Dit is wel heel erg balen ja,
en ik heb je vorig jaar nog voor geluksvogel uitgemaakt toen je Riezelma 'voor mijn neus' weg kocht...
Laten we hopen dat het nu de goede kant opgaat, je hebt nu wel weer genoeg pech gehad voor de eerst komende 10 jaar.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 00:02

Hey, was jij dat die Riezelma ook wilde kopen. Nou wees blij dat je haar niet hebt gekocht. Ik ben erg blij met haar hoor. Het is verder een schat van een paard, maar ze is gekocht als dressuurpaard en ik heb er welgeteld pas twee keer op gezeten. Dat was toen ze al last had van een vieze neus, maar toen we nog niet wisten wat haar mankeerde. Ze was toen niet vooruit te branden.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:47

Het zit je dus niet mee!! Ik wens je heeel veel geluk toe, dat alles zo snel mogelijk weer helemaal goed gaat komen!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:06

Hoi,ik ken jou gevoel!
Sterkte ermee!
Liefs Lundi -x-

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:56

Vreselijk!! Zo af en toe (gelukkig niet al te vaak) heeft iedereen zo'n pechperiode, maar dit is wel een extreme. Wens je veel sterkte en zoals je ongetwijfeld weet, als het eenmaal achter de rug is ben je 't zo weer vergeten. Veel sterkte/succes en zo.

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:46

KellyenXena schreef:
Jeetje wat een pech zeg..
Wens jou en je paard veel succes

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:00

een beetje pech heeft iedereen wel eens, maar dit is wel erg veel pech.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:39

Nou dat vind ik ook niet gezond zoveel pech.

Zonde dat je paardje zoveel mankeerd dat je er nog niet op heb kunnen rijden.

Heb jij daar nu een klantenkaart bij de DA Haha!

Sorry flauw grapje.

Maar nu je alle pech hebt gehad kunnen er toch alleen nog maar goede dingen geburen? Toch

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:54

Jeetje wat een pech... Nou maar hopen dat de goeie tijden NU gaan beginnen...

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 11:55

Citaat:
Heb jij daar nu een klantenkaart bij de DA


Ik was wel van plan om korting te vragen Haha!
Ze kunnen die hele kliniek daar zowat runnen van mijn geld Haha!


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:12

jeetje het zit je niet mee zeg
ik hoop echt dat er voor jou betere tijden aan gaan breken, zeker met
Riezelma maar ook zeker met de rest van de paarden
sterkte

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:22

Dat is inderdaad wel pech hebben hoor, trouwens als ik je een tip mag geven voor geen wildvlees te krijgen op die wonde, je moet er elke dag vulketan gel op smeren, die zalf kan je normaal krijgen bij je dierenarts, ik heb die ook gebruikt toen mijn paard een serieuse wonde hand aan zijn acheterbeen en dat is terug heel mooi genezen zonder wildvlees.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:25

veel ellende zeg, ik word er helemaal verdrietig van....
sterkte ermee!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:46

wat een pech ik hoop dat alles goedkomt

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:54

Jeetje dat is nou eens echte pech... Kan me voorstellen dat je hier gigantisch van baalt... Ik hoop voor je dat er snel weer een beetje zonneschijn voor je komt!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 bezoekers